Αν θες καινούργιο αυτοκίνητο γύρω στις 18.000-19.000 ευρώ, θα πρέπει να κοιτάξεις κυρίως σουπερμίνι – κι αυτά σιγά-σιγά εκλείπουν, καθώς από τη μία λιγοστεύουν τα διαθέσιμα μοντέλα (Ford Fiesta και Nissan Micra έχουν «χαιρετήσει») και από την άλλη όσα προσφέρονται, βλέπουν τις τιμές να παίρνουν την ανιούσα. Φωτεινή εξαίρεση αποτελεί το Hyundai Bayon, που προσφέρει SUV αρετές έναντι μόλις 18.790 ευρώ!
Συγκεκριμένα η βασική έκδοση του κορεατικού B-SUV, η οποία αποτελεί ιδανική λύση για όσους αναζητούν ένα ολοκληρωμένο τετράτροχο σε προσιτή τιμή. Το Bayon 1.2 MPi Premium προσφέρει ασυναγώνιστο value for money, καθώς σε κόστος που δεν υπερβαίνει τις 19.000 ευρώ δίνει στον αγοραστή compact crossover με στάνταρ: συστήματα αυτόματης έκτακτης πέδησης, υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και αυτόματης ρύθμιση υψηλής και μεσαίας σκάλας φώτων, 6 αερόσακους, οθόνη πολυμέσων 10,25 ιντσών, τηλεματικές υπηρεσίες Hyundai Bluelink, εργοστασιακή πλοήγηση, ψηφιακό πίνακα οργάνων, όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών (195/55 R16) κλπ., συν εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων για 5 χρόνια.
Μετά το φρεσκάρισμα που δέχτηκε το Bayon στα τέλη του προηγούμενου έτους, εμφανίζεται ακόμα πιο ελκυστικό και μοντέρνο . Με μήκος 4.180 χλστ. τοποθετείται στη βάση των B-SUV, κάτι που ισχύει και με τις υπόλοιπες διαστάσεις του (πλάτος 1.775 χλστ., ύψος 1.500 χλστ. και μεταξόνιο 2.580 χλστ.), ωστόσο η ευρυχωρία είναι αντιστρόφως ανάλογη του μεγέθους. Το Bayon θα βολέψει δίχως παραχωρήσεις τέσσερα ενήλικα άτομα με ύψος άνω του μέσου όρου και ένα παιδί, αφού στο πίσω κάθισμα υπάρχει αξιοπρεπέστατος αέρας για πόδια και κεφάλι. Πολύ καλό και το πορτμπαγκάζ των 411 λίτρων, με πρόσθετο χώρο για μικροαντικείμενα κάτω από το δάπεδο και μια πολύ πρακτική εταζέρα, που μπαίνει και κάθετα στην πλάτη του πίσω καθίσματος για πιο εύκολη μεταφορά ψηλών αντικειμένων. Η γεροδεμένη κατασκευή αποτελεί ένα ακόμα προσόν, όπως επίσης και τα άνετα εμπρός καθίσματα με την ενισχυμένη πλευρική στήριξη.
Ο αρχικός κινητήρας που αναλαμβάνει την κίνηση του Hyundai Bayon των 18.790 ευρώ, είναι ένας «παραδοσιακός» τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός των 1.197 κ.εκ., με απόδοση 79 ίππων και 113 Nm. Ακούγεται λίγη η δύναμη σε μια εποχή που έχουμε «συνηθίσει» τα πολλά άλογα και ροπές με τα turbo και τον εξηλεκτρισμό, ωστόσο για το αμάξωμα των 1.045 κιλών του Bayon επαρκεί. Σε αυτό βοηθά πολύ και το κοντής κλιμάκωσης 5τάχυτο (και εύχρηστο) κιβώτιο ταχυτήτων, γιατί ενισχύει την ελαστικότητα στις χαμηλές ταχύτητες πόλης, ενώ στην εθνική οδό διατηρεί απρόσμενα εύκολα ταχύτητες 120-130 χλμ./ώρα. Επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 13,5 δλ., η κατανάλωση σε μεικτές πραγματικές συνθήκες βρίσκεται στα 7,4 λτ./100 χλμ. και με εκπομπές CO2 από 118 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας είναι μηδενικά. Πρόσθετα, το στιβαρό του πλαίσιο και οι κατάλληλα ρυθμισμένες αναρτήσεις εξασφαλίζουν συμπαγή αίσθηση, χαμηλό θόρυβο κύλισης και πολύ καλό πάτημα.