H Skoda προκειμένου να διατηρήσει επίκαιρο το Kamiq προχώρησε στην ανανέωσή του, με στόχο να διατηρήσει το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού, που το κατέστησε ένα από τα μεγαλύτερα success story της τσεχικής μάρκας, όντας το δεύτερο μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις. Πρόκειται για ένα «ελαφρύ» σχεδιαστικό φρεσκάρισμα και μια ψηφιακή αναβάθμιση, έτσι ώστε να παραμείνει στην επικαιρότητα της κατηγορίας των B-SUV όπου και ανήκει.
Αποτελώντας μία από τις πιο συμφέρουσες προτάσεις στην κατηγορία, η πλήρως εξοπλισμένη εισαγωγική έκδοση 1.0 TSI 116 PS Essence ξεκινάει από τα 21.900 ευρώ και φτάνει τα 32.900 ευρώ για την κορυφαία Monte Carlo 1.5 TSI των 150 ίππων με αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων. Το αυτοκίνητο που είχαμε στα χέρια μας για δοκιμή, το αυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG 7, 1.0 TSI 116 PS Selection, με τιμή τα 23.700 ευρώ διαθέτει ό,τι θέλει κανείς από ένα B-SUV συν το αυτόματο σασμάν. Ο συνδυασμός δυνατοτήτων, ποιότητας, τεχνολογίας, τιμής αλλά και της προωθητικής ενέργειας Škoda Days που συνεχίζεται για όλα τα ετοιμοπαράδοτα μοντέλα έως 31 Ιανουαρίου 2025, το τοποθετούν στην κορυφή των πιθανών επιλογών αγοράς.
Φρέσκια και πιο δυναμική εξωτερική εμφάνιση
Στο ανανεωμένο Skoda Kamiq που συνεχίζει να κατασκευάζεται στο κεντρικό εργοστάσιο της εταιρείας, Mlada Boleslav, δόθηκε ένα μικρής έκτασης facelift. Η κύρια αλλαγή αφορά τη νέα οκταγωνική μάσκα (ελαφρώς πιο κάθετη από πριν) και τα εμπρός φανάρια με μεγαλύτερους εξαγωνικούς προβολείς που συνδυάζονται με πιο λεπτά φώτα ημέρας τύπου LED, με τα φώτα ομίχλης να είναι ενσωματωμένα στους πλευρικούς αεραγωγούς. Για πρώτη φορά υπάρχει η δυνατότητα εξοπλισμού με TOP LED Matrix προβολείς, που στην κυριολεξία κάνουν τη νύχτα-μέρα. Νέο σχεδιασμό έχουν οι ποδιές μπροστά και πίσω, με τη δεύτερη να διαθέτει διαχύτη με τρία ανοίγματα που συμβάλει στην αναβάθμιση της δυναμικής εικόνας του μοντέλου αλλά λειτουργεί παράλληλα και ως προστατευτικό κάτω από το αμάξωμα. Στο πίσω μέρος συναντάμε τη νέα γραμματοσειρά της εταιρείας στην πόρτα του πορτ μπαγκάζ που χρησιμοποιείται αντί του κλασικού λογοτύπου, για την αναγραφή του ονόματος της μάρκας. Τα φωτιστικά σώματα και εδώ είναι νέας σχεδίασης ενώ συνολικά έχει γίνει εκτενής χρήση ανακυκλωμένων υλικών, προκειμένου να μειωθεί το ανθρακικό αποτύπωμα. Καινούργιες είναι και οι αεροδυναμικές ζάντες αλουμινίου Kajam Aero 17 ιντσών, όπως επίσης και οι Fornax, Ursa Aero και Vega Aero 18 ιντσών. Ο ενδιαφερόμενος αγοραστής έχει τώρα στη διάθεση του να επιλέξει μεταξύ 2 απλών και 7 μεταλλικών χρωμάτων για το αμάξωμα.
Πολύ καλής ποιότητας και ευρύχωρο εσωτερικό
Στο εσωτερικό έχει δοθεί έμφαση περισσότερο στην πρακτικότητα και την εργονομία παρά σε αχρείαστους εντυπωσιασμούς άνευ ουσίας. Έτσι, όλα βρίσκονται εκεί που πρέπει με φυσικούς διακόπτες όπως για παράδειγμα αυτούς του διζωνικού κλιματισμού Climatronic ή του κουμπιού επιλογής των οδηγικών προφίλ. Εργονομικό μειονέκτημα όμως αποτελεί η έλλειψη διακοπτών για τη ρύθμιση της κατεύθυνσης του αέρα, ο έλεγχος της οποίας γίνεται μόνο μέσω των επιλογών στο σχετικού μενού της οθόνης αφής. Η ποιότητα των μαλακών και σκληρών υλικών στο ταμπλό και στις πόρτες, καθώς και η συναρμογή είναι σε πολύ καλά επίπεδα χωρίς τριγμούς και άλλα συναφή προβλήματα, ενώ οι επενδύσεις αποτελούνται από βιώσιμα, ανακυκλωμένα και φυσικά υλικά. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, όπως και η πρακτικότητα μέσω των πολλών Simply Clever θηκών για μικροαντικείμενα και μπουκάλια. Οι πίσω επιβάτες (ακόμα και οι πιο ψηλοί) έχουν «αναπάντεχα» πολύ χώρο, τόσο για το κεφάλι όσο και για τα πόδια τους, κάτι που δεν περιμένεις από ένα αυτοκίνητο 4,24 μέτρων. Αυτό συμβαίνει καθώς αξιοποιεί την πλατφόρμα MQB A0 καλύτερα από οποιοδήποτε αυτοκίνητο. Το μεγάλο άνοιγμα των θυρών επιτρέπει σε δύο ενήλικες να μπαίνουν και να βγαίνουν με μεγάλη άνεση, ενισχύοντας έτσι την ευχάριστη εμπειρία μετακίνησης.
Από πλευράς εξοπλισμού, αυτός είναι πλήρης ακόμα και από την εισαγωγική έκδοση Essence, καλύπτοντας πλήρως τις ανάγκες ενός σύγχρονου οδηγού. Για την ενίσχυση της ασφάλειας φροντίζουν το αυτόματο φρενάρισμα, η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας και οι 6 αερόσακοι. Ο χρήστης έχει ακόμα στη διάθεσή του οθόνη πολυμέσων 8,25 ιντσών με ασύρματη σύνδεση smartphone Apple Car Play και Android Auto, ψηφιακό πίνακα οργάνων Virtual Cockpit 8 ιντσών, αισθητήρα φώτων, αισθητήρες στάθμευσης πίσω και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες. Για τη φόρτιση των ηλεκτρονικών συσκευών υπάρχουν 2 θύρες φόρτισης USB Type-C εμπρός και 2 πίσω. Το Phone Box επιτρέπει επίσης την επαγωγική φόρτιση smartphone έως τα 15 watt και περιλαμβάνει λειτουργία ψύξης. Οι αποσκευές θα φιλοξενηθούν στο πορτ μπαγκάζ των 400 λίτρων με το ευρύ άνοιγμα και τη χωρητικότητα που φτάνει μέχρι τα 1.395 λίτρα εφόσον αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων σε διάταξη 60:40. Κάτι που προσφέρεται για πρώτη φορά στην κατηγορία (αν και έξτρα) είναι το ηλεκτρικό άνοιγμα της πόρτας του πορτ μπαγκάζ με μια απλή κίνηση του ποδιού κάτω από τον προφυλακτήρα.
Ενισχυμένος σε δύναμη και ροπάτος ο τρικύλινδρος 1.0 TSI των 116 PS
Ο ενισχυμένος σε δύναμη τρικύλινδρος turbo 1.000άρης κινητήρας νέας γενιάς evo2 αποδίδει πλέον 116 ίππους, δηλαδή 6 περισσότερους από πριν και μάλιστα σε 500 σ.α.λ. χαμηλότερα και σε μεγαλύτερο εύρος στροφών. Μαζί με τη μέγιστη ροπή των 200 Nm στις 2.000-3.500 σ.α.λ. και το αυτόματο DSG σχέσεων το Kamiq επιταχύνει από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ.) και φτάνει μέχρι την τελική ταχύτητα των 195 χλμ./ώρα. Όσον αφορά την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2, η Skoda ανακοινώνει 5,7 λτ./100 χλμ. και 128 γρ./χλμ. (81,92 ευρώ τέλη κυκλοφορίας). Στην πραγματικότητα όσο το είχαμε στα χέρια μας, το trip δεν έπεσε κάτω από 6,7 λτ./100 χλμ., ενώ όταν πιέσαμε το γκάζι, είδαμε νούμερα κοντά στα 9,5 λτ./100 χλμ. Το 50λιτρο ρεζερβουάρ πάντως και με νορμάλ οδήγηση θα κάνει τις στάσεις στο βενζινάδικο πιο αραιές, χαρακτηριστικό που εξυπηρετεί ειδικά σε ταξίδι. Το μηχανικό σύνολο δεν βάζει φυσικά φωτιά στο δρόμο, είναι όμως εύστροφο, έχει πολιτισμένη λειτουργία, τραβάει από χαμηλά χωρίς να εμφανίζει κενά, είναι γεμάτο στις μεσαίες στροφές και φτάνει εύκολα την κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου, κάνοντας τις μετακινήσεις άνετες και ευχάριστες στην πόλη και εκτός αυτής. Σε αυτό συμβάλουν και τα paddles στο τιμόνι καθώς επιτρέπουν στον οδηγό να συμμετέχει ενεργά στην οδήγηση όταν και εάν αυτός το επιθυμήσει, ανεβοκατεβάζοντας ταχύτατα σχέσεις κατά βούληση, χάρη στο 7άρι DSG αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Ευέλικτο στην πόλη, άνετο στο ταξίδι
Το Kamiq με μήκος 4.241 χλστ., πλάτος 1.793 χλστ., ύψος 1.531 χλστ., μεταξόνιο 2.651 χλστ. και βάρος 1.254 κιλά, έχει τις κατάλληλες διαστάσεις για να μη δυσκολεύει τον οδηγό που κινείται καθημερινά στα μεγάλα αστικά κέντρα. Το υπερυψωμένο του αμάξωμα (188 χλστ. απόσταση από το έδαφος) και οι πολλές γυάλινες επιφάνειες ευνοούν την ορατότητα, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να νιώθουν πιο ευχάριστα και στα ταξίδια. Οδηγικά είναι διασκεδαστικό εντός και εκτός αστικού κύκλου, είτε πρόκειται για ανοιχτό δρόμο, είτε για επαρχιακό με στροφές, με τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές να είναι μικρές. Στο σύστημα διεύθυνσης, το καλοζυγισμένο τιμόνι με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση είναι ελαφρύ, όμως θα θέλαμε να έχει καλύτερη πληροφόρηση και περισσότερο βάρος, ειδικά όταν ανέβουν οι ρυθμοί. Οι κατάλληλα ρυθμισμένες αναρτήσεις (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω), προσφέρουν πολύ καλή σταθερότητα, φιλτράρουν τις ανωμαλίες του δρόμου παρά τις 17άρες ζάντες και διαχειρίζονται ικανοποιητικά τον όγκο του οχήματος στην απότομη μετατόπιση φορτίου στις στροφές. Τα 4 διαθέσιμα οδηγικά προφίλ (Eco, Normal, Sport και Individual) είναι άμεσα προσβάσιμα με το κουμπί Mode -φυσικός διακόπτης- πίσω από το λεβιέ ταχυτήτων. Τα φρένα με δισκόφρενα εμπρός/πίσω έχουν πολύ καλή αίσθηση, δεν φαίνεται να «κουράζονται», ενώ αποδίδουν πολύ καλά ακόμα και σε απότομη χρήση.