H Citroen μετρά πολλά και πετυχημένα χρόνια στη μικρομεσαία κατηγορία με τα μοντέλα GS, ZX, Xsara και το C4 που εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 2004 και έκανε αμέσως τη διαφορά με τον πολύ μοντέρνο του σχεδιασμό. Το τρίτης γενιάς C4 που παρουσιάστηκε το 2020 έφερε ξανά νέο αέρα με τα crossover χαρακτηριστικά του και τον τύπου κουπέ σχεδιασμό, ενώ την γκάμα συμπλήρωσε δύο χρόνια αργότερα το «πολυδιάστατο» C4 X με στοιχεία από σεντάν, crossover και fastback.
Τον περασμένο Οκτώβριο, η Citroen πραγματοποίησε στην Έκθεση Αυτοκινήτου στο Παρίσι την παγκόσμια πρεμιέρα των ανανεωμένων C4 και C4 X, τα οποία είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στα περίχωρα της Βαρκελώνης, στο πλαίσιο της Πανευρωπαϊκής τους παρουσίασης. Αμφότερα φέρουν σημαντικές διαφορές στον σχεδιασμό, η άνεσή τους ενισχύθηκε περαιτέρω, αναβαθμίστηκαν τεχνολογικά και διαθέτουν αλλαγές στα μηχανικά σύνολα. Το λανσάρισμά τους άμεσα στην Ελλάδα, με τιμές από 23.900 ευρώ.
Πιο εμφαντικός και κομψός σχεδιασμός
Τα ανανεωμένα C4 και C4 X ξεχωρίζουν αμέσως μέσω της νέας διαμόρφωσης του εμπρός μέρους τους, το οποίο είναι εμπνευσμένο σε μεγάλο βαθμό από το πρωτότυπο μοντέλο Oli του 2022. Τα φωτιστικά σώματα σε μοτίβο «X» έδωσαν τη θέση τους σε μια πολύ πιο αιχμηρή και επιθετική διαρρύθμιση. Τέσσερις διαφορετικές συστοιχίες LED μόνο για τα φώτα ημέρας απαρτίζουν το κάθε φανάρι και σχηματίζουν τη φωτεινή υπογραφή. Αναμενόμενα οι αλλαγές συνεχίζονται τόσο στη μάσκα όσο και τον προφυλακτήρα, ενώ στο κέντρο κυριαρχεί το νέο σήμα της Citroen. Στο πίσω άκρο συναντάμε ανάλογης έκτασης αλλαγές με νέα φωτιστικά σώματα, εμφανώς πιο μοντέρνα και κομψά από πριν, με το λογότυπο «Citroen» να δεσπόζει ολογράφως στη θέση του «λοχιόσημου». Νέου σχεδιασμού είναι και οι ζάντες των 18 ιντσών, ενώ δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα νέα χρώματα στην παλέτα, όπως είναι το Manhattan Green και το Eclipse Blue. Οι διαστάσεις παρέμειναν στα ίδια επίπεδα με μήκος 4.350 χλστ., πλάτος 1.800 χλστ., ύψος 1.525 χλστ., μεταξόνιο 2.670 χλστ. και απόσταση από το έδαφος 156 χλστ. To C4 X είναι μακρύτερο κατά 230 χλστ. (4.580 χλστ.), όμως οι υπόλοιπες διαστάσεις είναι ίδιες.
Τεχνολογική και εξοπλιστική αναβάθμιση
Στο εσωτερικό των ανανεωμένων Citroen C4 και C4 X η σχεδίαση στο ταμπλό παρέμεινε ως είχε, με μόνη αλλαγή το νέο σήμα της μάρκας στο τιμόνι. Η τεχνολογία ενισχύεται από το νέο πίνακα οργάνων 7 ιντσών με τα πιο σύγχρονα γραφικά και από την αναβαθμισμένη οθόνη αφής 10 ιντσών στην κορυφή του ταμπλό για το infotainment. Διαθέτει και widget για πιο γρήγορο τρόπο πρόσβασης σε εφαρμογές και περιεχόμενο στην οθόνη αφής του οχήματος. Συμπληρώνεται από ένα έγχρωμο οθόνη head-up display που δείχνει σημαντικές πληροφορίες για το αυτοκίνητο. Android Auto και Apple CarPlay είναι στάνταρ, ενώ για πρώτη φορά υπάρχει ChatGPT και ενημερώσεις «over the air». Συνολικά πάνω από 20 διαφορετικά συστήματα ασφαλείας και τεχνολογίας τίθεται στη διάθεση οδηγού-επιβατών.
Από πλευράς ποιότητας κατασκευής συναντάμε τον κλασικό διαχωρισμό, δηλαδή μαλακά πλαστικά στα ανώτερα τμήματα και σκληρά στα υπόλοιπα σημεία, συνοδευόμενα από στιβαρή συναρμογή. Οι χώροι αναμενόμενα έμειναν απαράλλακτοι, που σημαίνει ότι στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετό διαθέσιμο πλάτος και αέρας για τα πόδια. Επίσης, όλοι οι φιλοξενούμενοι απολαμβάνουν ακόμα πιο άνετες μετακινήσεις με τα αναβαθμισμένα καθίσματα Advanced Comfort με επιπλέον 15 χλστ. αφρό στα έδρανα και την πλάτη. Το πορτμπαγκάζ ανέρχεται στα 380 λίτρα στο C4 και 510 λίτρα στο C4 X.
Με νέους υβριδικούς κινητήρες και αμιγώς ηλεκτρικό
Ξεκινώντας από τα μηχανικά σύνολα των ανανεωμένων Citroen C4 και C4 X, υπάρχουν οι επιλογές των νέων υβριδικών συνόλων 1.2 Hybrid 100 hp και 136 hp και των αμιγώς ηλεκτρικών 136 hp και 156 hp. Μεγαλύτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνουν τα 48V Hybrid, όπου ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας κύκλου Miller (για βελτιστοποιημένη θερμική απόδοση) των 1.199 κ.εκ. με το turbo μεταβλητής γεωμετρίας συνδυάζεται με σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη. Ενσωματώνεται στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DSC6 με την πολύ ομαλή και άμεση λειτουργία και αποδίδει 28 hp και 55 Nm ροπής, ενισχύοντας την ελαστικότητα και το τράβηγμα σε χαμηλές ταχύτητες. Επίσης παρέχει αμιγώς ηλεκτρική κίνηση σε χαμηλούς ρυθμούς πόλης, όπου η Citroen εκτιμά ότι έως και το 50% των διαδρομών μπορούν να πραγματοποιηθούν σε ηλεκτρική λειτουργία. Βοηθά ακόμα στην εκκίνηση του θερμικού κινητήρα επαναφορτίζει την μπαταρία κατά το φρενάρισμα, ελαχιστοποιώντας τη φθορά των φρένων. Σχετικά με την μπαταρία ιόντων λιθίου 48 volt με 432 Wh βρίσκεται κάτω από το μπροστινό αριστερό κάθισμα και έτσι δεν μειώνεται ο όγκος του πορτ μπαγκάζ.
Το αρχικό υβριδικό μοτέρ με την ισχύ των 100 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και τη ροπή των 205 Nm στις 1.750 σ.α.λ. εξασφαλίζει επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,7 δλ., 80-120 χλμ./ώρα σε 7,9 δλ. και τελική ταχύτητα 191 χλμ./ώρα, με μεικτή κατανάλωση 4,8 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 108 γρ./χλμ. Το πιο δυνατό υβριδικό σύνολο που οδηγήσαμε αποδίδει 136 hp/5.500 σ.α.λ. και 230 Nm/1.750 σ.α.λ., με 0-100 χλμ./ώρα σε 8,0 δλ., 80-120 χλμ./ώρα σε 5,9 δλ., μέγιστη ταχύτητα 210 χλμ./ώρα, μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση 4,7 λτ./100 χλμ. και CO2 106 γρ./χλμ. Διαθέτει πολιτισμένη λειτουργία, γεμάτο τράβηγμα και συνεργάζεται πολύ καλά με το e-DSC6. Μάλιστα στις διαδρομές που διανύσαμε κινούμενοι στα όρια ταχυτήτων (από 50 έως 120 χλμ./ώρα), το trip computer έδειξε μόλις 5 λτ./100 χλμ. Να σημειωθεί ότι το C4 X διατίθεται μόνο με το «136άρι» υβριδικό κινητήρα.
Σχετικά με τα αμιγώς ηλεκτρικά e-C4 και e-C4 X, προσφέρονται σε εκδόσεις 136 ή 156 ίππων (με ίδια ροπή 260 Nm) και μπαταρίες 50 kWh και 54 kWh αντίστοιχα. Η μεικτή αυτονομία στην πρώτη περίπτωση ανέρχεται σε 354 χλμ. και στη δεύτερη σε 418 χλμ. (479 χλμ. και 656 χλμ. στην πόλη), με τη μέγιστη ισχύ φόρτισης να φτάνει τα 100 kW και η φόρτιση στο 20-80% να ολοκληρώνεται σε 26 λεπτά. Από πλευράς επιδόσεων με τους 136 ίππους επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 9,9 δλ. με τους 156 ίππους σε 9,1 δλ. με μέγιστη ταχύτητα 150 χλμ./ώρα.
Σε πρώτο πλάνο η άνεση στο δρόμο
Είτε πρόκειται για υβριδικό, είτε για αμιγώς ηλεκτρικό C4/C4 X, το πρώτο στοιχείο που γίνεται άμεσα αντιληπτό από τον οδηγό, είναι η παραδοσιακά υψηλή άνεση στο δρόμο. Γεγονός που συμβάλλουν τα μέγιστα τα πιο «αφράτα» καθίσματα Citroen Advanced Comfort με τη βελτιωμένη στήριξη σε συνδυασμό με την ανάρτηση Citroen Advanced Comfort. Αυτή η τεχνολογία χρησιμοποιεί προοδευτικούς υδραυλικούς αποσβεστήρες που απορροφούν τα χτυπήματα του δρόμου με τέτοιο τρόπο που θυμίζουν τις υδροπνευματικές αναρτήσεις του παρελθόντος. Ταυτόχρονα το μικρομεσαίο Citroen διακρίνεται για την πολύ καλή του σταθερότητα και την ομαλότητα των αντιδράσεών του, παρότι είναι εστιασμένο στο να μεταφέρει «ατσαλάκωτους» τους επιβάτες του.