To 2024 ήταν μια πολύ πετυχημένη χρονιά για τη Suzuki στην Ελλάδα από πλευράς πωλήσεων, αφού σημείωσε αύξηση που άγγιξε το 40%. Διαχρονικά μεταξύ των best sellers μοντέλων της Suzuki ήταν και είναι το Swift, το οποίο λανσαρίστηκε στη χώρα μας στην τέταρτη γενιά του τον περασμένο Μάιο. Το μόνο που κράτησε από το προγενέστερο μοντέλο είναι το όνομα, αφού όλα τα υπόλοιπα είναι καινούργια.
Παρόλη τη συνολική αναβάθμιση που δέχτηκε και σε εξοπλισμό από την αρχική κιόλας έκδοσή του, το νέο Swift αποτελεί μία από τις πιο προσιτές προτάσεις καινούργιου αυτοκινήτου. Πιο συγκεκριμένα εκκινεί από τις 17.450 ευρώ στο πρώτο επίπεδο GL περιλαμβάνοντας οθόνη πολυμέσων 9 ιντσών με πλοήγηση και υπηρεσία συνδεσιμότητας και απομακρυσμένων λειτουργιών Suzuki Connect, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, αναγνώριση τυφλού σημείου, υποβοήθησης οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, air condition με ψηφιακή οθόνη, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες. Επιπλέον, το κατασκευασμένο στην Ιαπωνία νέο Swift καλύπτεται με εγγύηση 5 ετών ή 100.000 χλμ. για τα μηχανικά και ηλεκτρικά μέρη.
Το νέο Swift εκτός από δικίνητο διατίθεται και με κίνηση σε όλους τους τροχούς, αποτελώντας το μοναδικό τετρακίνητο supermini που απευθύνεται σε ένα ευρύ αγοραστικό κοινό (όπως και σε προηγούμενες γενιές του). Η τιμή του εκκινεί από τις 19.600 ευρώ στην πρώτη έκδοση GL με όλο τον προαναφερθέντα εξοπλισμό, όσο δηλαδή στοιχίζουν άλλα νέα supermini αλλά με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς. Το αυτόματο σύστημα τετρακίνησης Allgrip Auto ενεργοποιείται μόνο όταν ανιχνεύσει απώλεια πρόσφυσης στους μπροστινούς τροχούς. Στην περίπτωση αυτή μεταφέρεται ροπή στους πίσω τροχούς με τη χρήση ενός συνεκτικού συμπλέκτη που είναι τοποθετημένος μπροστά από το πίσω διαφορικό και χρησιμοποιεί λάδι σιλικόνης υψηλού ιξώδους για τη μεταφορά της κινητήριας δύναμης. Έτσι εξασφαλίζεται πρόσθετη πρόσφυση για οδήγηση σε χιονισμένους δρόμους, βρεγμένους και γενικότερα σε ολισθηρές επιφάνειες, ακόμα και όταν πρόκειται για τη γνωστή ελληνική στεγνή άσφαλτο «σαπούνι».
Το 4κίνητο Suzuki Swift είναι ελαφρώς πιο υπερυψωμένο από το έδαφος συγκριτικά με το 2κίνητο μοντέλο (140 χλστ. έναντι 115 χλστ.). Γεγονός που επιτρέπει στον οδηγό να πατήσει πιο εύκολα σε βατούς χωματόδρομους. Μαζί με την τετρακίνηση το Swift στρίβει με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και είναι ακλόνητο ακόμα και υπό έντονη πίεση. Βέβαια δεν έχει περίσσια δύναμη για να ξεκολλήσει το αυτοκίνητο από το δρόμο, αφού ο κινητήρας παραμένει ο ένας και μοναδικός στην γκάμα του νέου Swift. Πρόκειται για τον 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό μοτέρ των 1.2 λτ. με την ισχύ των 82 ίππων και τη ροπή των 112 Nm στις 4.500 σ.α.λ. Ενσωματώνει και ήπιο υβριδικό σύστημα 12V με ηλεκτρογεννήτρια, η οποία παρέχει έξτρα ισχύ 3 ίππων και κυρίως 60 Nm, βελτιώνοντας έτσι την ελαστικότητα και το τράβηγμα στις χαμηλές στροφές. Το πολιτισμένο σε λειτουργία αυτό μοτέρ επιταχύνει το αμάξωμα των 995 κιλών (+76 κιλά από το 2WD) στο 0-100 χλμ./ώρα σε 13,6 δλ., καταναλώνει σε μεικτές πραγματικές συνθήκες 6 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει 110 γρ./χλμ. CO2 (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας).
Στα βασικά πλεονεκτήματα του Swift ανήκουν ο fun to drive χαρακτήρας του και η άριστη ευελιξία, χάρις και στο κόμπακτ σε διαστάσεις αμάξωμα των 3.860 χλστ. μήκους, 1.735 χλστ. πλάτους, 1.520 χλστ. ύψους και με το μεταξόνιο των 2.450 χλστ. Παρότι «μαζεμένο» εξωτερικά, το εσωτερικό του είναι ευρύχωρο για τέσσερις επιβάτες και τους λίγο πιο ψηλούς. Στον αντίποδα το πορτ μπαγκάζ είναι μικρό με τη χωρητικότητα των 265 λίτρων. Το εσωτερικό του νέου Swift είναι και αυτό πλήρως αναβαθμισμένο, με πολύ καλή εργονομία, ευχάριστο αισθητικά και κατασκευασμένο από σκληρά πλαστικά με πολύ καλή συναρμογή και φινίρισμα.