Οι επιταγές της σημερινής εποχής είναι αμείλικτες για οποιονδήποτε ρομαντισμό. Ακόμα και για τους πλέον παραδοσιακούς κατασκευαστές, απαιτείται προσαρμογή στα σύγχρονα δεδομένα. Η Subaru ήταν ένα από τα «τελευταία οχυρά», με την επιμονή στους επίπεδους κινητήρες και τον συνδυασμό τους με το φημισμένο σύστημα τετρακίνησης Symmetrical All Wheel Drive, όμως πλέον ήρθε η ώρα να ακολουθήσει το ρεύμα. Κυριολεκτικά.
Δείτε ακόμα: Ποιο είναι Νο1 σε πωλήσεις υβριδικό στην Ευρώπη;
Μετά, λοιπόν, το Subaru Impreza Sport Hybrid ήρθε η ώρα για την παρουσίαση του πρώτου plug-in υβριδικού της ιαπωνικής εταιρίας. Το Crosstrek Ηybrid χρησιμοποιεί μια εξελιγμένη εκδοχή του συστήματος που χρησιμοποιείται στο αντίστοιχο Impreza, όπου ένας 2λιτρος ατμοσφαιρικός boxer 150 ίππων συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα και το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης Lineartronic. Στο μεσαίο crossover προστίθεται ακόμα ένας ηλεκτροκινητήρας, ικανός να κινήσει μόνος του το αυτοκίνητο μέχρι 27 χιλιόμετρα και σε ταχύτητες έως 104 χλμ./ώρα. Η συνδυαστική ισχύς δεν ξεπερνά τα 150 άλογα του ατμοσφαιρικού μοτέρ, όμως η αυτονομία ξεπερνά τα 772 χιλιόμετρα.
Από πλευράς επιδόσεων το υβριδικό Crosstrek παρουσιάζεται 1 δλ. ταχύτερο από το αμιγώς βενζινοκίνητο, απαιτώντας 9,4 δλ. για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα και έχοντας παρόμοια τελική ταχύτητα, στα 185 χλμ./ώρα. Λεπτομερή στοιχεία κατανάλωσης δεν ανακοινώνονται ακόμα από τους Ιάπωνες, όμως δεδομένου πως το Impreza Sport Hybrid αρέσκεται σε 4,9 λίτρα/100 χλμ δίχως να έχει την δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης, θα πρέπει να θεωρούμε δεδομένο πως το Crosstrek θα βρίσκεται τουλάχιστον 1 λίτρο χαμηλότερα.
Διαβάστε επίσης: Aυτό είναι το πιο δυνατό Subaru WRX STI όλων των εποχών!
Εμφανισιακά οι αλλαγές είναι λίγες και καλές: το αποκλειστικό Lagoon Blue Pearl χρώμα, τους τροχούς των 18 ιντσών, τα σήματα «Hybrid» και το επιπλέον πορτάκι πίσω αριστερά που κρύβει την υποδοχή για την φόρτιση.