Πιο αξιόπιστα τα ηλεκτρικά από τα θερμικά αυτοκίνητα!

Η κόντρα μεταξύ ηλεκτρικών και θερμικών αυτοκινήτων δεν περιορίζεται στις επιδόσεις, τα άλογα, τη χρηστικότητα, τη συμβίωση στην καθημερινότητα και όλα τα σχετικά. Επεκτείνεται και στον τομέα της αξιοπιστίας, με διάφορες έρευνες να ρίχνουν διαρκώς νερό στο μύλο της αντιπαράθεσης. Η πιο πρόσφατη, μας έρχεται από το γνωστό και μη εξαιρετέο ADAC, και δείχνει μια εντελώς διαφορετική οπτική από αυτή που έχουμε συνηθίσει.

Όπως κατέγραψαν τα στοιχεία των Γερμανών, οι γερανοί, τα βανάκια και οι μοτοσικλέτες του κλήθηκαν σε 3.633.154 περιπτώσεις πέρσι. Τεράστιος αριθμός, που μεταφράζεται σε περίπου 10.000 περιστατικά ημερησίως! Η αύξηση στο σύνολο, συγκριτικά με το 2023, δεν είναι τόσο δραματική: ένα +2,9%, αλλά νούμερο-ρεκόρ για τα δεδομένα των Γερμανών. Η αναλυτική προσέγγιση των στοιχείων, ωστόσο, δείχνει τί χαμός επικράτησε στους δρόμους της Γερμανίας, με τα «κοκαλωμένα» ηλεκτρικά. Η αύξηση στις κλήσεις οδικής βοήθειας για EVs εκτοξεύθηκε κατά 46%, με τις περισσότερες να αφορούν οχήματα που «έμειναν» από μπαταρία! Βέβαια οι 43.678 κλήσεις είναι σταγόνα στον ωκεανό των 3,63 εκατ. του συνόλου, αντιστοιχώντας σε ένα ποσοστό μόλις 1,2%. Κι όχι μόνο αυτό, αλλά η αναλογία εμφάνισης βλαβών σε σχέση με τα οχήματα που χρησιμοποιούν Μ.Ε.Κ. για την κίνησή τους, είναι ακόμα πιο πανηγυρική για την ηλεκτροκίνηση.

Τα ηλεκτρικά χρονολογίας 2020-2022 (το πολύ τετραετίας, δηλαδή) έβγαλαν 4,2 ζημιές ανά 1.000 αυτοκίνητα, την ώρα που ο αντίστοιχος αριθμός για τα θερμικά ανήλθε σε 10,4 – πάνω από τα διπλά, με άλλα λόγια! Συμπτωματικά, η άδεια μπαταρία ήταν ο Νο1 λόγος κλήσης οδικής βοήθειας και στα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Σε περίπου 45% όλων των περιπτώσεων, μια ελαττωματική ή άδεια μπαταρία ευθυνόταν για την κλήση έκτακτης ανάγκης και στο 22% των βλαβών, ο κινητήρας, ο εγκέφαλος και τα ηλεκτρονικά. Η ημέρα ρεκόρ ήταν η 9η Ιανουαρίου 2024 με 19.714 κλήσεις, ενώ γενικότερα ο μήνας με τον μεγαλύτερο αριθμό βλαβών ήταν ο Γενάρης με περίπου 377.000 κλήσεις.

Εκεί που όντως τα ηλεκτρικά μένουν πίσω, είναι στα ελαστικά. Οι γόμες χαμηλής τριβής αποδεικνύονται ευάλωτες -κι αυτό στους εξαιρετικούς δρόμους της Γερμανίας, σκεφτείτε εδώ- ζητώντας 1,3 φορές στις 1.000 κλήσεις βοήθεια από την οδική. Τα κανονικά ελαστικά στα παραδοσιακά αυτοκίνητα, αντίθετα, περιορίζονται σε 0,9 κλήσεις ανά 1.000 περιστατικά.

Get it on Google Play Download on the App Store