Η Lexus επιβεβαίωσε εκ νέου τη στρατηγική της θέση ως ηγέτης στην τεχνολογία ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία, ανακοινώνοντας τις τεχνολογικές καινοτομίες που θα φέρει του χρόνου στην ευρωπαϊκή αγορά BEV. Στο πλαίσιο της παγκόσμιας πρεμιέρας του νέου ηλεκτρικού SUV RZ, που πραγματοποιήθηκε στο Ευρωπαϊκό Forum Kenshiki στις Βρυξέλλες, η εταιρεία αποκάλυψε ότι στο συγκεκριμένο μοντέλο θα παρουσιαστούν δύο σημαντικές καινοτομίες: το σύστημα steer by wire και το Interactive Manual Drive, με το τελευταίο να βασίζεται σε ένα λογισμικό που αναπαραγάγει την εμπειρία των χειροκίνητων αλλαγών ταχυτήτων.
Το RZ θα είναι ένα από τα τρία νέα BEV που θα λανσάρει η Lexus μέσα στους επόμενους 12 μήνες. Οι ανακοινώσεις αυτές έγιναν με φόντο τα επιτεύγματα ρεκόρ σε επίπεδο πωλήσεων της Lexus αλλά και της εντυπωσιακής αύξησης της ζήτησης από τους πελάτες για τα και plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά της μοντέλα με μπαταρία. Καθιστώντας την μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες μάρκες αυτοκινήτων στην περιοχή, το 2024 οι επιδόσεις της Lexus στην Ευρώπη σημείωσαν νέο ρεκόρ, με αύξηση έως και 20% σε σύγκριση με το σύνολο του προηγούμενου έτους, ξεπερνώντας τις 88.000 μονάδες. Αυτά τα αποτελέσματα εξασφάλισαν επίσης μερίδιο αγοράς 2,5% – το μεγαλύτερο που έχει καταγράψει η Lexus μέχρι σήμερα.
Βασικοί συντελεστές αυτής της επιτυχίας ήταν το νέο συμπαγές crossover LBX, το οποίο πούλησε σχεδόν 24.000 μονάδες το 2024, τα plug-in υβριδικά μοντέλα (PHEV), που αντιπροσώπευαν το 20% των συνολικών πωλήσεων, καθώς και τα ηλεκτρικά μοντέλα με μπαταρία, τα οποία διπλασίασαν τον όγκο των πωλήσεών τους σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Οι ισχυρές επιδόσεις στην Ευρώπη συνέβαλαν σημαντικά στην επίτευξη νέου ρεκόρ παγκόσμιων πωλήσεων για τη μάρκα, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 3,3% σε περισσότερα από 850.000 οχήματα.
Όσον αφορά το νέο RZ, είναι το πρώτο μοντέλο που προσφέρει το νέο σύστημα steer-by-wire της Lexus, παρέχοντας εύκολο, ομαλό και διαισθητικό έλεγχο με δυνατότητα εύρους γωνίας διεύθυνσης περιστροφής περίπου 200 μοίρες από τέρμα σε τέρμα. Ντεμπούτο κάνει επίσης το νέο Interactive Manual Drive της Lexus, που πρόκειται για ένα σύστημα χειροκίνητης αλλαγής εικονικών ταχυτήτων και θα είναι διαθέσιμο στο RZ 550e F Sport. Ο οδηγός θα χρησιμοποιεί τα paddles σαν να χειρίζεται ένα μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων οκτώ σχέσεων, συμβάλλοντας στη μεγιστοποίηση της απόδοσης του συστήματος τετρακίνησης. Η Lexus έχει προχωρήσει σε βελτιώσεις του έξυπνου συστήματος τετρακίνησης DIRECT4. Με το πίσω eAxle να προσφέρει πλέον ισχύ συγκρίσιμη με αυτήν του εμπρόσθιου, υπάρχει ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία στην κατανομή ισχύος εμπρός/πίσω.
Η πλήρης αναθεώρηση του συστήματος ηλεκτροκίνησης του RZ περιλαμβάνει μια μπαταρία ιόντων λιθίου με αυξημένη χωρητικότητα 77,0 kWh, η οποία αυξάνει την αυτονομία κατά επιπλέον 100 χιλιόμετρα (ανάλογα με το μοντέλο και την τελική πιστοποίηση). Επιπλέον, η νέα λειτουργία προετοιμασίας της μπαταρίας και ο ισχυρότερος ενσωματωμένος φορτιστής 22 kW θα συμβάλλουν στη μείωση του χρόνου φόρτισης. Η Lexus έχει προχωρήσει σε βελτιώσεις του έξυπνου συστήματος τετρακίνησης DIRECT4. Με την αυξημένη ισχύ του πίσω eAxle, επιτυγχάνεται μεγαλύτερη ευελιξία στην κατανομή ροπής μεταξύ εμπρός και πίσω, γεγονός που ενισχύει τη σταθερότητα και την πρόσφυση, προσφέροντας παράλληλα υψηλότερο επίπεδο ικανοποίησης στον οδηγό.
Το νέο RZ θα λανσαριστεί στην Ευρώπη από το φθινόπωρο του 2025.