Δυσεύρετο Subaru Impreza STI S203 του γάλακτος

Ειδικές εκδόσεις του Impreza STI έχουν υπάρξει αμέτρητες, ειδικά σε βάθος γενεών. Μέσα σε όλες, το S203 της δεύτερης γενιάς είναι από τις πλέον δυσεύρετες σε παγκόσμιο επίπεδο. Για Ευρώπη; Μόνο κατά τύχη μπορεί να βρεις κάποιο.

Το S203 λανσαρίστηκε το 2005, στον απόηχο της κατάκτησης του παγκόσμιου πρωταθλήματος WRC από τον Petter Solberg, το 2003. Μάλιστα, ο Νορβηγός συμμετείχε ενεργά στην εξέλιξή του. Ουσιαστικά, υπήρξε η πρώτη εορταστική παραλλαγή του facelifted Impreza, που αντικατέστησε το πρωταθληματικό «γουρλομάτικο». Το WRX STI S203, όπως είναι η πλήρης ονομασία του, ξεχωρίζει καταρχάς από τις 18άρες ζάντες της BBS και το ολόλευκο παρουσιαστικό (Aspen White), το οποίο φορέθηκε μόνο σε 74 αυτοκίνητα. Η ρυθμιζόμενη αεροτομή επίσης αποτελεί ειδοποιό διαφορά, ενώ το μικρότερο κενό μεταξύ θόλου-τροχών φανερώνει τη χαμηλότερη ρύθμιση της ανάρτησης. Μια ανάρτηση επίσης ρυθμιζόμενη, και το ειδικά εξελιγμένο αεροδυναμικό πακέτο, συμπληρώνουν την εικόνα για το πιο «πισταδόρικο» STI δεύτερης γενιάς.

Στο ίδιο κλίμα το εσωτερικό, με ανθρακονημάτινα μπάκετ της Recaro να δεσπόζουν, μια χορταστική χούφτα (μοιάζει, αλλά δεν είναι carbon) για το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο να περιμένει το αριστερό (ελέω δεξιοτίμονου) χέρι του οδηγού, και την απλότητα της σχεδίασης να τραβάει το βλέμμα στο ταμπλό. Ένα απλό ραδιο-CD υπάρχει από εξοπλισμό άνεσης, συν air condition που έμπαινε προαιρετικά και το συγκεκριμένο, το έχει . Φυσικά, ο διακόπτης για τη ρύθμιση του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου κεντρικού διαφορικού δε γινόταν να λείπει.

Κάτω από το καπό, ο θρυλικός EJ20 τετρακύλινδρος τούρμπο boxer των 2.0 λίτρων διαθέτει αναπρογραμματισμένη ECU, ζυγισμένο στρόφαλο, ενισχυμένα πιστόνια και εξάτμιση τιτανίου, φτάνοντας συνολικά τα 320 άλογα (από 280 του κανονικού STI, 265 στην Ευρώπη, άλλο που η ελληνική αντιπροσωπεία το πήγαινε στα 330). Επιδόσεις δεν ανακοινώθηκαν ποτέ επίσημα, ωστόσο το 0-100 χλμ./ώρα εκτιμάται σε λιγότερο από 4,3 δλ. και η τελική πάνω από τα 250 χλμ./ώρα. Το μόνο σίγουρο είναι η περιορισμένη διαθεσιμότητα, καθώς μόνο 555 κατασκευάστηκαν (συμβολικός αριθμός, προς τιμήν του χορηγού στα αγωνιστικά), όλα για την αγορά της Ιαπωνίας. Κάπως, το συγκεκριμένο βρήκε το δρόμο του προς τη Γηραιά Ήπειρο, με 136.500 χλμ. στο οδόμετρο.

Για κάποιο λόγο -ενώ δεν αναφέρεται καμία βλάβη ή έστω γρατζουνιά στο αμάξωμα, και μιλάμε για ένα σπάνιο/συλλεκτικό JDM αυτοκίνητο- η τιμή αυτή τη στιγμή, δεν ξεπερνά τις 6.000 λίρες (6.950 ευρώ)!

Get it on Google Play Download on the App Store