Η BYD μετρά μόλις ένα χρόνο από τότε που ξεκίνησε να δραστηριοποιείται ενεργά στην Ελλάδα, όμως έχει καταφέρει πολλά και βρίσκεται ψηλά στην προτίμηση του κοινού που επιλέγει ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Άλλωστε πλέον διαθέτει μια μεγάλη γκάμα που καλύπτει κάθε ανάγκη και απαίτηση, ενώ διευρύνει κι άλλο τις επιλογές με νέα μοντέλα και εκδόσεις σε επιλογές μπαταριών και κινητήρων.
Οι νεότερες αφίξεις της BYD αφορούν το μικρό SUV Atto 2 και το μεσαίο SUV Sealion 7. Αναμενόμενα το Atto 2 βρίσκεται στην καρδιά του αγοραστικού ενδιαφέροντος, δεδομένου ότι η κατηγορία των B-SUV είναι με διαφορά η πιο δημοφιλής, έχοντας φτάσει φέτος στην Ελλάδα σε μερίδιο ταξινομήσεων το εντυπωσιακό 36%. Το Atto 2 από την πλευρά του έχει τα προσόντα για να βρεθεί ψηλά σε πωλήσεις μεταξύ των ηλεκτρικών μικρών SUV -και όχι μόνο, γιατί πρόκειται για ένα ιδιαίτερα αξιόλογο αυτοκίνητο και σε προσιτή τιμή, ακόμα και χωρίς τη μεγάλη βοήθεια της κρατικής επιδότησης. Πιο συγκεκριμένα το Atto 2 προσφέρεται από 29.990 ευρώ (22.735 ευρώ με την επιδότηση) στην πρώτη έκδοση Active με πληρέστατο εξοπλισμό που περιλαμβάνει οθόνη πολυμέσων 10,1 ιντσών, πίνακα οργάνων 8,8 ιντσών, πλοήγηση, όλα τα συστήματα ADAS, γυάλινη πανοραμική οροφή με συρόμενο κάλυμμα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα, επενδύσεις καθισμάτων από οικολογικό δέρμα, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, φώτα LED, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, κ.ά.
Αρέσει ο ήπιων τόνων σχεδιασμός
Το BYD Atto 2 υιοθετεί μια νέα σχεδιαστική φιλοσοφία με απλές και καθαρές γραμμές (αντίστοιχες είδαμε στο νέο Sealion 05 EV), αποφεύγοντας τα όποια περιττά στοιχεία εντυπωσιασμού. Μπορεί να μην προκαλεί επιφωνήματα θαυμασμού, όμως καταφέρνει και αρέσει σε πολλούς, γιατί είναι πολύ ισορροπημένο από άκρη σε άκρη. Σίγουρα υπάρχουν και εκείνοι που θα ήθελαν πιο τολμηρή αισθητική, όμως αποτελούν μειοψηφία. Σε διαστάσεις τοποθετείται στο άνω άκρο των B-SUV και είναι τόσο – όσο πρέπει σε συνολικό όγκο έτσι ώστε να μη χάνει σε ευελιξία ή σε χώρους. Διαθέτει μήκος 4.310 χλστ., πλάτος 1.830 χλστ., ύψος 1.675 χλστ. και μεταξόνιο 2.620 χλστ., που σημαίνει ότι σε σύγκριση με το Atto 3 το μήκος και το πλάτος του είναι μικρότερα κατά 145 χλστ. και 45 χλστ. αντίστοιχα και το μεταξόνιο είναι πιο κοντό κατά 100 χλστ.
Από σχεδιαστικής πλευράς, το εμπρός τμήμα του Atto 2 χαρακτηρίζεται από τους μακρόστενους παραλληλόγραμμους full-LED προβολείς με τα λεπτά φώτα ημέρας, τα οποία ενώνονται νοητά με την ασημί διακοσμητική επένδυση στο κάτω μέρος της κλειστού τύπου μαύρης γυαλιστερής μάσκας. Στα πλαϊνά ξεχωρίζουν οι τονισμένοι ώμοι στα φτερά, η αιωρούμενη γραμμή της οροφής και οι προστατευτικές επενδύσεις στις πόρτες με τις σχεδιαστικές λεπτομέρειες που προσδίδουν στο Atto 2 πιο off road παρουσιαστικό. Πίσω κυριαρχούν τα φώτα που σχηματίζουν το συμβολισμό του άπειρου ή το σχήμα του αριθμού 8 και δημιουργούν μια καλλιτεχνική φωτεινή υπογραφή.
Πολύ καλής ποιότητας και ευρύχωρο εσωτερικό
Το εσωτερικό του BYD Atto 2 υιοθετεί λιτές και απέριττες γραμμές προς όφελος της εργονομίας και στο να κάνει τους επιβάτες να νιώθουν ευχάριστα, δίχως να αισθάνονται κλειστοφοβικά ή να τους «βαραίνει» ένα ταμπλό φορτωμένο με πολλές διαφορετικές επιφάνειες και ανούσια διακοσμητικά. Όλες οι εκδόσεις του Atto 2 εφοδιάζονται με ψηφιακό πίνακα οργάνων 8,8 ιντσών και περιστρεφόμενες οθόνες πολυμέσων με διαγώνιο 10,1 ίντσες στην έκδοση Active και 12,8 ίντσες στην Boost. Η μεγαλύτερη του αυτοκινήτου της δοκιμής διακρίνεται για τα μοντέρνα γραφικά, την ευκρίνεια, την αμεσότητα στις εντολές και την ευκολία στο χειρισμό, αφού οι κύριες λειτουργίες είναι άμεσα προσβάσιμες. Ανεξαρτήτως οθόνης, το ενσωματωμένο λογισμικό της BYD παρέχει υποστήριξη για τις εφαρμογές Spotify, YouTube, Zoom και Amazon Music, ενώ έχει και λειτουργία καραόκε. Αναβαθμίζεται μέσω ασύρματων ενημερώσεων λογισμικού (OTA), περιλαμβάνει ασύρματη συνδεσιμότητα για Android Auto και Apple CarPlay, καθώς και ένα εξελιγμένο σύστημα φωνητικού ελέγχου που ενεργοποιείται μέσω της φράσης «Hi BYD».
Στη βάση της κεντρικής κονσόλας είναι τοποθετημένος ο επιλογέας των ταχυτήτων με εμφάνιση κομμένου διαμαντιού και διάφοροι διακόπτες, μεταξύ αυτών για την επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης (Eco, Normal, Sport και Snow) και την επιλογή του επιπέδου της ανάκτησης ενέργειας. Την πολύ καλή εικόνα του εσωτερικού του BYD Atto 2 ενισχύει με τη σειρά της και η προσοχή που έχει δοθεί στην κατασκευή του. Ολόκληρο το ταμπλό έως το μεσαίο τμήμα του και ένα μεγάλο μέρος των επενδύσεων των θυρών αποτελούνται από μαλακά υλικά, ενώ οι πράσινες ραφές σπάνε το μαύρο διάκοσμο (αργότερα θα είναι προσφέρεται και με μπεζ σαλόνι). Η συναρμογή των διαφόρων επιμέρους επιφανειών είναι ιδιαίτερα γεροδεμένη, γεγονός που μαζί με την συνολική στιβαρότητα της κατασκευής συμβάλλει στην απουσία οποιουδήποτε ενοχλητικού τριγμού, ακόμα και όταν το αυτοκίνητο περνούσε από ραγισμένη άσφαλτο ή κάθε λογής ανωμαλίες και κακοτεχνίες. Στα πολύ βασικά πλεονεκτήματα του BYD Atto 2 ανήκει και η ευρυχωρία που προσφέρει. Στο πίσω κάθισμα κάθονται άνετα και οι πιο ψηλοί, απολαμβάνοντας πολύ αέρα για τα πόδια και το κεφάλι, συν το πολύ πρακτικό εντελώς επίπεδο δάπεδο. Αρκετό είναι και το πορτ μπαγκάζ των 400 λίτρων που φτάνει έως τα 1.340 λίτρα με αναδιπλωμένες τις πλάτες του πίσω καθίσματος.
Άνετο, ήσυχο και ισορροπημένο στο δρόμο
Το Atto 2 δεν αφήνει περιθώρια για κανένα παράπονο από το εσωτερικό του, αλλά ούτε και για την οδική του συμπεριφορά. Αντιθέτως εντυπωσιάζει με τον τρόπο που πατάει και ισοπεδώνει τις μύριες ανωμαλίες των δρόμων, σε σημείο που να είναι καλύτερο από μάρκες και μοντέλα που έχουν μακρόχρονη παράδοση στον τομέα της άνεσης. Για παράδειγμα ο οδηγός μπορεί να τρομάζει αντικρίζοντας μια έντονη ανωμαλία στην άσφαλτο (ή διαδοχικές) και να περιμένει να ακούσει το «γκουπ», όμως το Atto 2 περνάει λες και δεν υπήρχε! Οι μηχανικοί της BYD πέτυχαν μια ιδανική ισορροπία μεταξύ άνεσης και κρατήματος, χωρίς να παραμελήσουν την οδηγική αίσθηση. Σίγουρα σκοπός τους δεν ήταν να δημιουργήσουν ένα SUV που να είναι fun-to-drive, όμως ο οδηγός νιώθει ευχάριστα και δεν είναι αποκομμένος από τα τεκταινόμενα του δρόμου.
Σε αυτό συνέβαλλαν η δοκιμασμένη αρχιτεκτονική e-Platform 3.0 της BYD και οι ορθά σεταρισμένες αναρτήσεις με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Παράλληλα, η BYD χρησιμοποιεί για πρώτη φορά σε κόμπακτ SUV μοντέλο της τη δομή Cell-to-Body (CTB), γεγονός που εξασφαλίζει και αυξημένη ακαμψία. Χάρη σε αυτή, η μπαταρία είναι πλήρως ενσωματωμένη στο πλαίσιο του οχήματος, με το άνω κάλυμμά της να λειτουργεί ως δάπεδο για την καμπίνα των επιβατών.
Κατά την οδήγηση στην πόλη, το μικρό ηλεκτρικό SUV παρουσιάζεται πολύ ξεκούραστο και εύκολο στους χειρισμούς, γεγονός που αν μη τι άλλο εκτιμάται δεόντως από τον οδηγό, ακόμα και στις πιο σύντομες μετακινήσεις του. Στην άνεση και για τα ελληνικά δεδομένα των «βομβαρδισμένων» δρόμων συμβάλλουν και οι πολύ ταιριαστές στο BYD Atto 2 ζάντες των 17 ιντσών με τα ελαστικά 215/60. Επίσης, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του δύο επίπεδα ανάκτησης ενέργειας (Standard και High), αν και στο πιο ισχυρό η επιβράδυνση δεν είναι τόσο έντονη όσο σε συστήματα i-Pedal. Το σχετικά ψηλό προφίλ των ελαστικών γίνεται αντιληπτό μόνο όταν οδηγός πιέσει έντονα σε διαδρομές με στροφές, όπου το αυτοκίνητο κρατάει και εμφανίζει μικρές κλίσεις, όμως νιώθει τα λάστιχα να «μαγουλιαζουν». Σε τέτοιες καταστάσεις γρήγορου ρυθμού, το ESP επεμβαίνει διακριτικά, χωρίς να κόβει τελείως το γκάζι, αλλά το αφήνει όσο πρέπει για να χαράξει το αυτοκίνητο μια ασφαλή πορεία. Για την επιβράδυνση αναλαμβάνουν με αποτελεσματικό τρόπο οι αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός και οι απλοί πίσω, ενώ το τιμόνι έχει το απαιτούμενο βάρος τόσο γύρω από τη θέση της ευθείας στους ανοιχτούς δρόμους, όσο και στις στροφές.
Γραμμικός κινητήρας με χαμηλή κατανάλωση ρεύματος
Το γενικότερο ισορροπημένο προφίλ του BYD Atto 2 επισφραγίζει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και το ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη, απόδοσης 177 ίππων και 290 Nm ροπής. Επιταχύνει το αμάξωμα των 1.570 κιλών με πολύ γραμμικό τρόπο και δίχως απότομα τινάγματα, δίνοντας την αίσθηση ενός αποδοτικού ραφιναρισμένου βενζινοκινητήρα, αλλά χωρίς αλλαγές ταχυτήτων ή ενοχλητικούς θορύβους. Η επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 7,9 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα σταμάτα στα 160 χλμ./ώρα, με την τροφοδοσία ρεύματος να προέρχεται από μια μπαταρία τύπου Blade Battery ενεργειακής χωρητικότητας 45,12 kWh.
Καταλληλότερο πρόγραμμα για τις περισσότερες διαδρομές είναι το Normal, αφού συνδυάζει ιδανικά τις επιδόσεις με την κατανάλωση. Εμείς μετρήσαμε σε μεικτές συνθήκες 15,7 kWh/100 χλμ., δηλαδή ελάχιστα πιο κάτω από τις 16 kWh/100 χλμ. που ανακοινώνει η BYD. Στην πόλη μπορεί να βρεθεί κοντά στις 10 kWh/100 χλμ., όμως στον αυτοκινητόδρομο και σε πιο γρήγορους ρυθμούς γενικότερα φτάνει ή ξεπερνά τις 20 kWh/100 χλμ. Η αυτονομία σε συνδυαστική χρήση βρίσκεται κοντά στα 310 χλμ. με μία πλήρη φόρτιση η οποία διαρκεί 5,5 ώρες σε φορτιστή AC 11kW. Με δυνατότητα φόρτισης DC 65kW αρκούν 37 λεπτά για το 10% στο 80%, ενώ πολύ σημαντικό είναι ότι ενσωματώνει και λειτουργία Vehicle-to-Load (V2L) με ισχύ έως 3,3 kW για εξωτερική φόρτιση διαφόρων συσκευών. Αργότερα εντός του 2025 θα υπάρξει έκδοση με μεγαλύτερη μπαταρία και ισχυρότερο κινητήρα, προσφέροντας εργοστασιακή μεικτή αυτονομία περίπου 420 χιλιομέτρων.
(+) Άνεση, ποιότητα κατασκευής, χώροι, τιμή, εξοπλισμός, επιδόσεις
(-) Αυτονομία














