Νηστεία στη βενζίνη με Dacia Duster των 19.900 ευρώ

Τα περισσότερα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν και πωλούνται είναι βενζινοκίνητα, γεγονός που σημαίνει ότι οι οδηγοί τους βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για τις ανάγκες των μετακινήσεών τους. Τα πετρελαίου με τη χαμηλότερη κατανάλωση/τιμή του ντίζελ έχουν σχεδόν εξαφανιστεί από τις μικρότερες κατηγορίες, νέα αυτοκίνητα φυσικού αερίου δεν πωλούνται εδώ και πολύ καιρό, ενώ τα αμιγώς ηλεκτρικά είναι σημαντικά ακριβότερα από αντίστοιχα με βενζινοκινητήρες. Τα υβριδικά που κινούνται και αμιγώς ηλεκτρικά σε χαμηλές ταχύτητες εξοικονομούν βενζίνη στην πόλη και αποτελούν μια λύση για οικονομία στη βενζίνη.

Ωστόσο «νηστεία» στη βενζίνη μπορεί να επιτευχθεί με λιγότερο σύνθετες τεχνολογίες, για κάθε διαδρομή εντός ή εκτός πόλης και για πολλά χιλιόμετρα, με την επιλογή του υγραερίου κίνησης. Καινούργια αυτοκίνητα με κιτ LPG τοποθετημένο από το εργοστάσιο και με τη συνοδεία όλων των εγγυήσεων (5 χρόνια) προέρχονται μόνο από τις Renault και Dacia στα μοντέλα Clio, Captur, Sandero, Sandero Stepway, Duster, Jogger και το νεότερο Bigster. Μεταξύ αυτών ιδιαίτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνει το Duster γιατί προσφέρεται σε άκρως προσιτές τιμές για C-SUV, εξασφαλίζει μεγάλη οικονομία και παρέχει πληθώρα ανέσεων -εκτός άλλων.

Πιο συγκεκριμένα εκκινεί από μόνο 19.900 ευρώ στη βασική έκδοση ECO-G 100 Essential με τα απαραίτητα στον εξοπλισμό του. Διαθέτει 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικούς καθρέπτες, air condition και αισθητήρα φώτων. Στο δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού Expression θα καλύψει πολλούς περισσότερους αγοραστές, ενώ και πάλι η τιμή των 21.900 ευρώ είναι ασυναγώνιστη. Επιπλέον του Essential περιλαμβάνει οθόνη πολυμέσων 10,1 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, 4 θύρες USB, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, αισθητήρα βροχής, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, υποβραχιόνιο εμπρός και διαφορετικές επενδύσεις εξωτερικά και στο εσωτερικό.

Καρδιά του Duster ECO-G αποτελεί ο 1.000άρης turbo τρικύλινδρος κινητήρας. Με το πάτημα του διακόπτη LPG ο οδηγός επιλέγει να κινείται με το πολύ οικονομικό υγραέριο, το οποίο αποθηκεύεται στη δεξαμενή των 51 λίτρων που είναι τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ στη θέση της ρεζέρβας. Η μέγιστη ισχύς και ροπή φτάνει τα 100 άλογα και 170 Nm αντίστοιχα και το μοτέρ τραβάει θετικά από τις χαμηλές στροφές. Το ιδανικά κλιμακωμένο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο δεν αφήνει κενά ισχύος, με αποτέλεσμα το Duster να ανεβαίνει εύκολα ανηφόρες με 3η σχέση, ενώ στην πόλη βοηθά τον οδηγό να αποφεύγει τα συχνά κατεβάσματα σε 1η. Στον αυτοκινητόδρομο κρατά χωρίς να ζορίζεται τα 130 χλμ./ώρα με το στροφόμετρο να δείχνει κοντά στις 3.000 σ.α.λ. Με τη βενζίνη (ρεζερβουάρ 50 λτ.) αποδίδει 90 PS και 160 Nm, ωστόσο η διαφορά στο τράβηγμα και στα χαρακτηριστικά λειτουργίας είναι ανεπαίσθητα. Όσον αφορά τις επιδόσεις, με το LPG επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 13,2 δλ. και με τη βενζίνη σε 14,0 δλ.

Σχετικά με τον πολύ σημαντικό τομέα του κόστους κατανάλωσης σημειώστε τα εξής: Με το LPG μετρήσαμε σε μεικτές συνθήκες 9,6 λτ./100 χλμ. και με τη βενζίνη 8,2 λτ./100 χλμ. Ωστόσο, λόγω του πολύ φθηνότερου LPG (0,964 ευρώ/λτ.) έναντι της πολύ ακριβότερης βενζίνης (1,765 ευρώ/λτ.) τα 100 χλμ. στοιχίζουν αντίστοιχα 9,2 ευρώ και 14,5 ευρώ. Δηλαδή στα 1.000 χλμ. ο οδηγός γλιτώνει 53 ευρώ.

Εκτός από τη μεγάλη οικονομία που εξασφαλίζει το νέο Dacia Duster ECO-G 100 τόσο ως προς την απόκτησή του, όσο και στη χρήση με το υγραέριο, ξεχωρίζει και σε άλλους βασικούς τομείς. Ένας από αυτούς είναι οι χώροι, παρά το γεγονός ότι οι διαστάσεις του είναι ελάχιστα μικρότερες από των πιο μεγάλων B-SUV. Πέντε άτομα θα βολευτούν πανεύκολα, με κάθε ένα να έχει αρκετή «άπλα» τόσο για τα πόδια, όσο και για το άνω άκρο (κεφάλι-ώμους), ενώ μεγάλο είναι και το πορτ μπαγκάζ των 478 λίτρων. Η οδική του συμπεριφορά συγκαταλέγεται και αυτή στα θετικά του γνωρίσματα, αφού εξασφαλίζει ζηλευτή σταθερότητα στο δυναμικό στυλ οδήγησης και πολύ καλή άνεση. Συν του ότι τα 209 χλστ. της απόστασης από το έδαφος είναι ό,τι πρέπει για να πατά σε κακοτράχαλους χωματόδρομους.

Get it on Google Play Download on the App Store