Για την ακρίβεια, το δυνατότερο STI γενικά. Στα 30 χρόνια παρουσίας της Subaru Tecnica International δεν έχει υπάρξει μοντέλο -είτε Impreza, είτε BRZ, είτε Legacy, είτε Forester, είτε WRX– που να αποδίδει περισσότερα από τα 354 άλογα του WRX STI Diamond Edition. Ακόμα και το μυθικό Impreza STI 22B που κυμαίνεται στους 350 ίππους (άλλο που δηλωνόταν ως 280) βλέπει την φτερούγα, τις διπλές απολήξεις, τον διαχύτη και το πράσινο σιρίτι του Diamond Edition.
Δείτε ακόμα: Η Subaru ετοιμάζει μικρό GTi και επιστροφή στο WRC
Η λαχανί απόχρωση χαρακτηρίζει το επετειακό WRX περιμετρικά, καθότι απαντάται τόσο στις πλαϊνές ποδιές όσο και στο μπροστινό splitter. Κατά τα άλλα, εμφανισιακά έχουμε να κάνουμε με το τυπικό look των STI: αεροτομή-σήμα κατατεθέν, αεραγωγός στο καπό-σήμα κατατεθέν, μαύρες 19αρες ζάντες αλουμινίου (όχι σήμα κατατεθέν, οι χρυσαφί διατίθενται κατόπιν παραγγελίας) και φυσικά τα λογότυπα STI σε μάσκα και πόρτα πορτμπαγκάζ.
Ως γνήσιο Subaru, η τέχνη βρίσκεται στην ουσία. Τα φρένα είναι νέα και προέρχονται από την Brembo, αποτελούμενα από 6πίστονες δαγκάνες εμπρός και 2πίστονες πίσω, τα μετατρόχια είναι αυξημένα κατά 20 χλστ. και φυσικά ο κινητήρας έχει πάρει «τα πάνω του». Όπως είπαμε, το φημισμένο σύστημα τετρακίνησης Symmetrical All Wheel Drive περνάει πλέον στον δρόμο 354 ίππους και 464 Nm ροπής μέσω του 6ταχυτου χειροκίνητου κιβωτίου.
Διαβάστε επίσης: Subaru Impreza WRX STI 530 PS made in Greece (+video)
Το πλέον οξύμωρο γεγονός είναι ότι, σε αντίθεση με τις περισσότερες ειδικές και επετειακές εκδόσεις, το WRX STI Diamond Edition δεν είναι αποκλειστικά διαθέσιμο για την Ιαπωνία. Αυτό δεν σημαίνει, βέβαια, πως είναι ευρύτερα διαθέσιμο. Για την ακρίβεια είναι ιδιαίτερα περιορισμένης παραγωγής (μόλις 30 μονάδες θα κυκλοφορήσουν), απευθυνόμενο και πάλι σε μια συγκεκριμένη αγορά. Αυτήν της Νοτίου Αφρικής. Από εκεί που δεν τα περιμένεις έρχονται τελικά.