Η BMW δοκιμάζει πυρετωδώς τη νέα M5 στο Nurburgring, φέρνοντας στη δημοσιότητα τις ανάλογες εικόνες με τη Βαυαρή καλυμμένη από το καμουφλάζ. Γνωρίζουμε εδώ και αρκετό καιρό πως η G60 αφενός θα είναι η ισχυρότερη M5 παραγωγής όλων των εποχών, αφετέρου η πρώτη plug-in υβριδική. Αυτό το τελευταίο θα φέρει τις μεγαλύτερες αλλαγές στα τεχνικά χαρακτηριστικά του κορυφαίου sport sedan από το Μόναχο, αλλά όχι μόνο με θετικό πρόσημο.
Το Bimmer Post επικαλείται πληροφορίες από τα ενδότερα της εταιρίας, αναφέροντας τόσο την ισχύ όσο και το βάρος της επερχόμενης M5. Στο πρώτο σκέλος έχουμε το PHEV σύνολο του 4.4 V8 twinturbo και του ηλεκτροκινητήρα, που γνωρίζουμε από την XM Red Label. Εκεί παράγονται συνδυαστικά 750 ίπποι, οπότε θα περιμέναμε τουλάχιστον το ίδιο για τη νέα M5, ενδεχομένως και παραπάνω. Εν αντιθέσει με τις προσδοκίες, όμως, η πρώτη plug-in hybrid ούτε πιο δυνατή θα είναι από την κορυφαία XM, αλλά ούτε καν στα ίδια επίπεδα. Το δημοσίευμα αναφέρει 720 ίππους, που και πάλι βέβαια αντιπροσωπεύει αύξηση 120 ίππων σε σχέση με τη σημερινή M5, 95 ίππων συγκριτικά με την Competition και 85 ίππων δίπλα στη CS. Το θέμα, όμως, είναι πως ανάλογο -και μεγαλύτερο, για να ακριβολογούμε- ανήφορο παίρνει το βάρος.
Η προσθήκη του ηλεκτρικού μοτέρ και της μπαταρίας των 18.6 kWh (25,7 kWh στην XM) ανεβάζει την ένδειξη της ζυγαριάς στα 2.434 κιλά, φέρνοντας τη M5 επικίνδυνα κοντά στους 2,5 τόνους. Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, η τρέχουσα M5 F90 ζυγίζει 1.895 κιλά – άρα μιλάμε για πάνω από 500 κιλά έξτρα φορτίο (539). Πώς μεταφράζεται αυτό αριθμητικά σε τομέα ειδικής ισχύος; Παρά τα 120 άλογα παραπάνω, η αύξηση του βάρους επισκιάζει τη βελτίωση στα νούμερα ιπποδύναμης και επιφέρει χειρότερη αναλογία κιλών ανά ίππο συγκριτικά ακόμα και με την απλή F90: 3,38 αντί 3,15! Αν βάλουμε Competition και CS στην κουβέντα, η μπάλα χάνεται: 3,03 η μεν, 2,98 η δε.
To ακόμα πιο εντυπωσιακό όμως, για να μην πούμε ανησυχητικό, αφορά το συσχετισμό βάρους μεταξύ της επόμενης M5 και της ηλεκτρικής i5. Παρά τη συστοιχία των 81,2 kWh και τον μεγαλύτερο ηλεκτροκινητήρα των 340 ίππων, η i5 eDrive40 σταματά την καταμέτρηση της ζυγαριάς στα 2.229 κιλά – 205 κιλά λιγότερα από την επερχόμενη PHEV M5!