«Βαρβάτο» νέο SUV με 22.390 ευρώ

Το αγοραστικό κοινό και κυρίως το οικογενειακό που θέλει ένα νέο αυτοκίνητο που να εξυπηρετεί πολλαπλές ανάγκες, θα πάει κατευθείαν στην πιο δημοφιλή κατηγορία των SUV. Τα μικρά SUV είναι πρώτα και με διαφορά σε προτίμηση (31% ποσοστό ταξινομήσεων το πρώτο 9μηνο στην Ελλάδα), ενώ πιο πίσω βρίσκονται τα ακριβότερα και μεγαλύτερα μικρομεσαία (19% μερίδιο). Μεταξύ των δεκάδων SUV υπάρχει ένα νέο μοντέλο «πασπαρτού» που προσφέρεται σε τιμές B-SUV, αλλά ανήκει στα C-SUV.

Το πολύ πετυχημένο αυτό SUV είναι το νέο Dacia Duster, το οποίο ειδικά με τον κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνης/LPG) δεν έχει αντίπαλο, προσφέροντας -συν τοις άλλοις- και εξαιρετική οικονομία στις μετακινήσεις με τη χρήση του υγραερίου. Στη βασική έκδοση ECO-G 100 Essential είναι πάμφθηνο και εκκινεί από μόνο 19.950 ευρώ. Όσο δηλαδή πωλούνται πολλά supermini και όχι ένα «χορταστικό» SUV με μήκος 4.343 χλστ., πλάτος 1.813 χλστ., ύψος 1.661 χλστ. και μακρύ μεταξόνιο 2.657 χλστ. Ο εξοπλισμός του περιλαμβάνει 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αισθητήρα φώτων, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ηλεκτρικούς καθρέπτες, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, air condition και σύνδεση με εφαρμογή πολυμέσων Media Control.

Ωστόσο στην επόμενη έκδοση Expression καλύπτει άπαντες και η τιμή του παραμένει πάρα πολύ προσιτή, από 22.390 ευρώ. Επιπλέον του Essential διαθέτει σύστημα πολυμέσων με την οθόνη των 10,1 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρα βροχής, 4 θύρες USB, ηλεκτρικά παράθυρα και πίσω, υποβραχιόνιο εμπρός, διαφορετικές επενδύσεις, γκρι προστατευτικά προφυλακτήρων, προστατευτικά στο κάτω μέρος των θυρών και 17άρες ζάντες αλουμινίου με ελαστικά 215/65 R17. Πρόσθετα, κάθε νέο Duster καλύπτεται με 5 χρόνια εγγύηση ή 100.000 χλμ.

Το νέο Dacia Duster κερδίζει αμέσως εξωτερικά με το τονισμένο off road παρουσιαστικό του, ενώ πλήρως αναβαθμισμένο παρουσιάζεται και το εσωτερικό του, όπου κυριαρχούν τα γεωμετρικά σχήματα. Επίσης, η κεντρική οθόνη των 10,1 ιντσών και ο πίνακας οργάνων με διαμορφώσιμη οθόνη 7 ιντσών ενισχύουν τον εκσυγχρονισμό του Duster. Η ποιότητα κατασκευής ικανοποιεί με τη χρήση σκληρών πλαστικών, τα οποία είναι γεροδεμένα σε συναρμογή. Κανένα απολύτως παράπονο δεν θα υπάρξει σε θέμα χώρων, τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τις αποσκευές. Κάθε φιλοξενούμενος έχει αρκετή «άπλα» τόσο για τα πόδια, όσο και για το άνω άκρο (κεφάλι-ώμους) – συμπεριλαμβανομένου του μεσαίου πίσω. Μεγάλο είναι και το πορτ μπαγκάζ των 496 λίτρων με το πλατύ και ψηλό άνοιγμα και το -δίχως προεξοχές- εκμεταλλεύσιμο σχήμα.

Κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ του νέου Dacia Duster ECO-G 100 βρίσκεται η μεγάλη δεξαμενή 51 λίτρων για την αποθήκευση του υγραερίου. Μαζί με το ρεζερβουάρ βενζίνης των 50 λίτρων παρέχουν συνδυαστικά μεγάλη αυτονομία στην κάλυψη μακρινών αποστάσεων. Με το LPG (επιλέγεται μέσω διακόπτη στο ταμπλό), το 1.000άρι turbo μοτέρ αποδίδει 100 άλογα και 170 Nm, ενώ με τη βενζίνη η ισχύς μειώνεται στα 90 PS/160 Nm. Με την αρωγή του «σφιχτής» κλιμάκωσης 6τάχυτου κιβωτίου, ο οδηγός δεν θα νιώσει ότι λείπει δύναμη (0-100 χλμ./ώρα σε 13,2 δλ. με το LPG), ειδικά από τις 2.000 σ.α.λ. και άνω που αποδίδεται η ροπή. Μεγάλο ατού είναι το κέρδος που εξασφαλίζει το υγραέριο, αφού με μέση εργοστασιακή κατανάλωση 8,1 λτ./100 χλμ. και τιμή LPG κοντά στα 0,9 ευρώ/λίτρο, το κόστος είναι μόνο 7 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα. Παράλληλα το Duster είναι πολύ καλά «στημένο» στο δρόμο ισορροπώντας κατάλληλα την άνεση με το κράτημα, συν του ότι με απόσταση από το έδαφος 209 χιλιοστά περνάει «αέρα» από χωματόδρομους και… λακκούβες.

Get it on Google Play Download on the App Store