Δοκιμή Leapmotor T03 95 PS

Οι αφίξεις των ηλεκτρικών μοντέλων βρίσκονται σε πλήρη άνθιση, με πολλές νέες εταιρίες από την Κίνα να κάνουν την εμφάνιση τους στη χώρα μας, διεκδικώντας με πυγμή ένα σημαντικό κομμάτι από την πίτα. Η ανερχόμενη Leapmotor που ιδρύθηκε μόλις το 2015 είναι μια από αυτές. Πρόκειται για ένας από τους μεγάλους κινέζους κατασκευαστές που αναπτύσσεται ταχύτατα μέσω της κοινοπραξίας (από τον Μάιο του 2024) με τον πολυεθνικό κολοσσό Stellantis. Ξεκίνησε την εμπορική της πορεία σε 13 ευρωπαϊκές αγορές, -συμπεριλαμβανομένης και της χώρας μας- με υψηλές προσδοκίες αλλά και σημαντικό ανταγωνισμό να αντιμετωπίσει, ιδιαίτερα στην πιο δημοφιλή κατηγορία των SUV από εδραιωμένες εταιρείες και μοντέλα από την Ευρώπη, την Κορέα και την Ιαπωνία. Στην Ελλάδα, το λανσάρισμα των Leapmotor γίνεται μέσω του δικτύου της Italian Motion που περιλαμβάνει τις μάρκες Alfa Romeo, Abarth, Fiat και Jeep. Είναι ήδη διαθέσιμο σε δέκα σημεία πώλησης και εξυπηρέτησης σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Ρόδο, Ιωάννινα, Κοζάνη, Χαλκίδα, Κόρινθο και Δράμα.

Το μοντέλο που ανοίγει την γκάμα της εταιρίας είναι το μίνι αμιγώς ηλεκτρικό αμάξι της δοκιμής μας, με την ονομασία Leapmotor T03. Με τελική τιμή τα 15.844 ευρώ, συμπεριλαμβανομένης της έκπτωσης των 1.000 ευρώ και της κρατικής επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» των 5.056 ευρώ, είναι το φθηνότερο καινούργιο μίνι αυτοκίνητο ακόμα και από αυτά με κινητήρες βενζίνης. Επίσης, συνοδεύεται με υπέρ-πλούσιο εξοπλισμό συν 5 χρόνια εγγύηση και οδική βοήθεια καθώς και 8 χρόνια κάλυψη για την μπαταρία υψηλής τάσης.

Σου χαμογελάει με την πρώτη ματιά

Με την πρώτη ματιά έχεις την αίσθηση ότι σε «κοιτάει» ένα μεγάλο χαμόγελο. Η παιχνιδιάρικη εμφάνισή του με τις στρογγυλεμένες γραμμές χωρίς γωνίες και άλλα σχεδιαστικά τερτίπια μπορεί να μην είναι ιδιαίτερα ευφάνταστη, αλλά σίγουρα δεν είναι αδιάφορη. Ο πρωταρχικός στόχος της εταιρίας εδώ είναι η πρακτικότητα και όχι τόσο το «φαίνεσθαι» δηλαδή το γνωστό form follows function. Με μήκος 3.620 χλστ., πλάτος 1.652 χλστ., ύψος 1.577 χλστ. και μεταξόνιο 2.400 χλστ. είναι «αρκετά» compact για να κινείται με ευελιξία στους στενούς δρόμους της πόλης. Η πανοραμική στάνταρ γυάλινη ηλιοροφή και μάλιστα με ηλεκτρικό σκίαστρο του δίνει πόντους στην εμφάνιση αλλά και στην αίσθηση από μέσα. Τα φουσκωτά φωτιστικά σώματα, με φώτα ημέρας LED εμπρός και φώτα LED πίσω, ενσωματώνονται αρμονικά στο αμάξωμα, με τους θόλους να φιλοξενούν τους μικρούς τροχούς 165/65 σε ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών.

Ποιοτικό εσωτερικό με τεχνολογικό εξοπλισμό να τρίβεις τα μάτια σου

Το εσωτερικό του Leapmotor T03 αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη, αφού παρά τη χαμηλή τιμή του αυτοκινήτου είναι πολύ προσεγμένο σε όλα του. Τα πλαστικά είναι μεν σκληρά στην αφή όπως είναι αναμενόμενο για την κατηγορία, αλλά είναι ποιοτικά, ωραία στο μάτι με το φινίρισμα και τη συναρμογή να είναι σε πολύ καλά επίπεδα. Πρόκειται δηλαδή για ένα εξαιρετικά καλοφτιαγμένο σύνολο καθώς συναντάμε μέχρι και μαλακό ύφασμα στα εσωτερικά πλαϊνά των εμπρός θυρών, όπου οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι καλύτεροι από πολλά άλλα αντίστοιχα μοντέλα πόλης.

Εκεί όμως που απορείς πώς τα κατάφεραν σε ένα αυτοκίνητο με τέτοια τιμή, είναι ο τεχνολογικός εξοπλισμός του. Είναι πραγματικά εντυπωσιακός και υπερπλήρης (φούλ σουίτα ADAS) για ένα τέτοιο αμάξι. Συγκεκριμένα διαθέτει αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, adaptive cruise control με stop&go, σύστημα ανίχνευσης τυφλών σημείων, 6 αερόσακους, πίνακα οργάνων 8 ιντσών, οθόνη πολυμέσων 10 ιντσών, πανοραμική γυάλινη οροφή 42 ιντσών, αυτόματο κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, κάμερα οπισθοπορείας, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, ζάντες αλουμινίου κ.λπ. Η οθόνη στη μέση έχει ρόλο κεντρικού χειριστηρίου καθώς δεν υπάρχουν φυσικοί διακόπτες, αλλά η θέση της είναι κάπως χαμηλά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο οδηγός να καλείται να πάρει τα μάτια του από το δρόμο προκειμένου να κάνει τις επιμέρους ρυθμίσεις με το σύστημα διατήρησης προσοχής να «διαμαρτύρεται» συχνά. Σε αυτό δεν βοηθάνε και τα μικρά εικονίδια -και η γραμματοσειρά- που προσφέρουν πρόσβαση στα διάφορα υπομενού. Ως προς τη συνδεσιμότητα δεν διαθέτει δυστυχώς Apple Car Play και Android Auto και η διαδικασία σύνδεσης του τηλεφώνου για απλές κλίσεις είναι περιπετειώδης, τουλάχιστον σε iPhone.

Από πλευράς χώρων, μεταφέρει με άνεση 4 ενήλικες επιβάτες και μάλιστα χωρίς οι πίσω να κάνουν ιδιαίτερες παραχωρήσεις αφού υπάρχει επαρκής χώρος και για το κεφάλι αλλά και τα πόδια. Ο χώρος αποσκευών με 210 λίτρα είναι μικρότερος έναντι άλλων μίνι μοντέλων βενζίνης, δεν υπάρχει εταζέρα (άρα φαίνονται τα πράγματα), ενώ η στενή πόρτα σε συνδυασμό με τη μονοκόμματη αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος δεν διευκολύνουν.

Τράβηγμα με ικανοποιητικό νεύρο και χαμηλές απαιτήσεις σε ενέργεια

Το Leapmotor T03 κινείται από έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη που αποδίδει 95 ίππους και 158 Nm ροπής. Παρουσιάζει ικανοποιητικό νεύρο, χαρακτηριστικό που έχει ευεργετικά αποτελέσματα ειδικά στις γρήγορες προσπεράσεις και γενικά στη σβέλτη οδήγηση. Τροφοδοτείται με ενέργεια από μια μπαταρία χωρητικότητας 37,3 kWh που εξασφαλίζει (σύμφωνα με τη Leapmotor) μικτή αυτονομία 265 χλμ. και έως 395 χλμ. στον αστικό κύκλο, ελαχιστοποιώντας στο ελάχιστο δυνατό το κόστος χρήσης. Τα νούμερα αυτά δεν απέχουν πολύ από την πράξη, αφού με περισσότερη κίνηση στην πόλη ξεπερνά τα 300 χιλιόμετρα με μέση κατανάλωση κοντά στις 12 kWh/100 χλμ., δηλαδή πολύ πιο κάτω από το μάλλον υπερβολικό νούμερο των 16,3 kWh/100 χλμ. που ανακοινώνει η Leapmotor.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ των τριών προφίλ οδήγησης, Standard, Sport και Eco με προκαθορισμένες ρυθμίσεις ανάκτησης. Το Τ03 δεν διαθέτει παραμετροποιήσιμη λειτουργία ανάκτησης, βλέπε σύστημα one-pedal που ελέγχει την κίνηση μόνο με τη χρήση του πεντάλ του γκαζιού. Το τιμόνι περιλαμβάνει 3 ρυθμίσεις σκληρότητας για την υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης (Comfort, Standard και Sport) προκειμένου να ικανοποιείται κάθε γούστο και στιλ οδήγησης. Το Τ03 επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 12,7 δλ. και φτάνει τα 130 χλμ./ώρα τελικής (εμείς είδαμε έως και 140 στο κοντέρ). Ως προς τη φόρτιση υπάρχει η δυνατότητα με ρεύμα AC 6,6 kW από wall box, που γεμίζει το 30% έως το 80% σε 3,5 ώρες, αλλά και με ταχυφορτιστή DC 45 kW, με το χρόνο για το ίδιο ποσοστό να μειώνεται στα 36 λεπτά της ώρας.

Ευκολία στη χρήση, διασκεδαστικό οδηγικά με μεγάλη ευελιξία στην πόλη

Οδηγικά, το μίνι Leapmotor T03 είναι πολύ ευχάριστο τόσο σε αστικές, υπεραστικές αλλά και εκτός πόλης κοντινές διαδρομές. Μάλιστα τη στιγμή που μπορείς να κινηθείς μέχρι την τελική των 130 χλμ./ώρα δεν έχεις κανένα πρόβλημα με τα υπόλοιπα οχήματα στο εθνικό δίκτυο. Το πρώτο πράγμα που θα αντιληφθείς πατώντας το γκάζι είναι ο έντονος (έως και ενοχλητικός) προειδοποιητικός για τους πεζούς βόμβος του ηλεκτρικού μοτέρ, έως τα 30 χλμ./ώρα. Πάνω από τα 30 χλμ./ώρα τα πράγματα ησυχάζουν όπως αρμόζει στα ηλεκτρικά οχήματα αρκεί να έχεις απενεργοποιήσει από πριν (θέση P) όσες ηχητικές ειδοποιήσεις σε αφήνει. Η μόνη επόμενη ενόχληση στους επιβάτες θα έρθει από τον αέρα που «βουίζει» στα αυτιά όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα σε ανοιχτό δρόμο.

Η ανάρτηση που αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, είναι πολύ καλά ρυθμισμένη -για αυτοκίνητο της κατηγορίας του- αποσβαίνοντας με επιτυχία τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος, προσφέροντας μια άνετη και ευχάριστη εμπειρία με καλή ποιότητα κύλισης. Παρά τα στενά ελαστικά το T03 κινείται με ασφάλεια και χωρίς πολύ μεγάλες κλίσεις από το υπερυψωμένο του αμάξωμα. Τα φρένα που αποτελούνται από δίσκους και μάλιστα σε όλους τους τροχούς είναι πολύ αποτελεσματικά με φυσιολογική αίσθηση στο πεντάλ. Το ABS θα επέμβει μόνο στην έσχατη στιγμή που είναι αναγκαίο και όχι πιο πριν. Το ESP, που απενεργοποιείται κιόλας, αποτρέπει τα άσκοπα σπιναρίσματα στο σανίδωμα ή τα νερά δίνοντας στο αμάξωμα άμεση ώθηση στην επιθυμητή κατεύθυνση μέσω του ωραίου σε αίσθηση τιμονιού -με εξαιρετικά μικρό κύκλο στροφής 9,7 μέτρα- ειδικά στη ρύθμιση/σκληρότητα Sport.

(+) Τιμή, κατανάλωση, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, επιδόσεις, κόστος χρήσης, ευελιξία, χώροι στο εσωτερικό, ποιότητα 
(-) έντονος προειδοποιητικός ήχος για τους πεζούς, μικρό πορτ μπαγκάζ, αεροδυναμικοί θόρυβοι

Καύσιμο
Ρεύμα
Ταχύτητες
1
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
95
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
158
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
12,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
130
Μεικτή (kWh/100 χλμ.)
16,3
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
Μηδέν
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.620
Πλάτος (χλστ.)
1.652
Ύψος (χλστ.)
1.577
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.400
Βάρος (κιλά)
1.175
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
210
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
15.844 ευρώ (με την επιδότηση)
Get it on Google Play Download on the App Store