Δοκιμή Ford Explorer EV RWD 286 PS 77 kWh

Η επιτυχία της Mustang Mach-E άνοιξε την… ηλεκτρική όρεξη στη Ford, η οποία με το Explorer EV ευελπιστεί να κάνει ό,τι και με τη «σιωπηρή» ‘Stang: να δημιουργήσει ένα best seller μεταξύ των οχημάτων νέας τεχνολογίας. Με βασική τιμή 39.700 ευρώ (με την επιδότηση αγοράς και την προσφορά της Ford, 48.700 ευρώ χωρίς), αναμφίβολα παρουσιάζει όλα τα φόντα να το πετύχει. Με λιγότερες από 40.000 ευρώ αποκτάς ηλεκτρικό μικρομεσαίο SUV στις παρυφές των 300 ίππων, που προσφέρει στάνταρ -μεταξύ άλλων- θερμαινόμενο τιμόνι και εμπρός καθίσματα, ημιδερμάτινο σαλόνι και κάθισμα οδηγού με λειτουργία μασάζ, ασύρματη φόρτιση κινητού, και ηχοσύστημα με soundbar για τον ήχο που παίζουν συσκευές που είναι συνδεδεμένες ασύρματα μέσω Android Auto και Apple CarPlay. Όσοι αναζητούν το κάτι παραπάνω, δίνουν έξτρα 2.700 ευρώ (42.400 ευρώ) για την έκδοση Premium και παίρνουν τα φωτιστικά σώματα Dynamic Matrix LED με Glare-Free Highbeam, μαζί με premium ηχοσύστημα 10 ηχείων της Bang & Olufsen και 20άρες ζάντες (19 ιντσών στάνταρ).

Βραβευμένο και να φαίνεται

Φρέσκο – φρέσκο το βραβείο DOT για τη σχεδίασή του, οπότε το Explorer μπορεί να καυχιέται για το look του με κάθε επισημότητα. Το εμπρός μέρος κυριαρχείται από την κλειστή μάσκα και τα φωτιστικά σώματα που την περιβάλλουν, τοποθετημένα στις άκρες του αμαξώματος και εντείνοντας την αίσθηση του πλάτους. Ούτως ή άλλως το πλάτος του ηλεκτρικού Explorer δεσπόζει στα χαρακτηριστικά της σχεδίασης, όπως δίδεται έμφαση σε αυτό και μέσω των φουσκωμένων φτερών, που κρύβουν εξίσου φαρδιά μετατρόχια. Το αεροδυναμικό σχέδιο των 20άρων ζαντών τονίζουν τις καθαρές γραμμές του προφίλ, στο οποίο παρατηρούμε την ιδιαίτερη «διπλή» διαμόρφωση της πίσω κολώνας. Τα μετόπισθεν του ηλεκτρικού Explorer απογειώνονται αισθητικά από τα επίσης ακροβολισμένα φανάρια, με τη μαύρη φάσα και το φιλοξενούμενο σε αυτή «Explorer» να τα ενώνει (όπως και εμπρός).

Οι σχεδιαστές της Ford πέτυχαν διάνα στη διαμόρφωση επιβλητικότητας, κάνοντας το Explorer να μοιάζει αρκετά μεγαλύτερο από ό,τι είναι. Οι πολύ μικροί πρόβολοι και το μακρύ μεταξόνιο των 2.767 χλστ., δίνουν την αίσθηση πως το μήκος ξεπερνά κατά πολύ τα 4,5 μέτρα – κι όμως, περιορίζεται στα 4.468 χλστ. Το ίδιο ισχύει για το πλάτος, που κοιτώντας το απέξω σε κάνει να πιστεύεις πως θα έχεις δύσκολο έργο στις μανούβρες. Τουναντίον, τα 1.871 χλστ. μια χαρά περνάνε από τα στενά της πόλης, αρκεί φυσικά να δείχνεις τη στοιχειώδη προσοχή.

Προσεγμένο και ευρύχωρο εσωτερικά

Μπαίνοντας στα ενδότερα του νέου Ford Explorer EV, και να θες δεν γίνεται να μην κεντράρεις τη μεγάλη οθόνη 14,6 ιντσών του συστήματος πολυμέσων. Ευανάγνωστη και με εξαιρετικά γραφικά, δικαίως αποσπά τον τίτλο του πρωταγωνιστή στην καμπίνα των επιβατών. Μάλιστα είναι και συρόμενη (σε κλίση ως 30 μοίρες), αποκαλύπτοντας ένα κρυφό αποθηκευτικό χώρο από κάτω της. Γενικά από τέτοιους, άλλο τίποτα (15 λίτρα μόνο το Mega Console, που περιλαμβάνει το υποβραχιόνιο και τις θήκες στην κονσόλα). Πέντε επιβάτες πέρα από ότι θα βολευτούν με την άνεσή τους, θα βάλουν και ό,τι «μπιγλιμπίδια» κουβαλάνε σε κάποια από τις θήκες του Explorer. Μαζί και 525 λίτρα στο πορτμπαγκάζ, για να μη μείνουν παραπονεμένες οι βαλίτσες και τα λοιπά μπαγκάζια.

Τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι ως επί το πλείστον σκληρά, αλλά συνάμα γεροδεμένα και με τακτοποιημένους αρμούς, διαβεβαιώνοντας για την αντοχή τους στο χρόνο. Κάποιες επιφάνειες καλύπτονται με λεπτή μαλακή επένδυση (π.χ. με το λευκό χρώμα). Η εργονομία, αντίθετα, παρουσιάζει κάποια ζητήματα. Πρώτο και κυριότερο, τα πλήκτρα αφής. Δεύτερο, το γεγονός ότι για ορισμένες λειτουργίες (όπως τη ρύθμιση του αέρα στον κλιματισμό) πρέπει να περνάς από μενού και υπομενού στην οθόνη, αντί να πατάς ένα κουμπάκι. Κάτι δίνεις, κάτι παίρνεις. Η high tech εικόνα απαιτεί θυσίες, οι οποίες στην προκειμένη αφορούν την ευχρηστία του infotainment.

Πολύ καλές επιδόσεις, ακόμα καλύτερη κατανάλωση

Στους διαβασμένους, τα πλήκτρα αφής κάτι θυμίζουν από VW. Διόλου τυχαία η σύνδεση της «ΦαουΒε» με το Explorer, καθώς πατάει στην πλατφόρμα MEB και δανείζεται πολλά στοιχεία από το ID.4. Ο ηλεκτροκινητήρας των 286 ίππων και 545 Nm, το βασικότερο εξ αυτών. Τοποθετημένος πίσω και τροφοδοτώντας τον αντίστοιχο άξονα, προσδίδει αξιοσέβαστες επιταχύνσεις στο βάρους 2.090 κιλών SUV. Το 0-100 χλμ./ώρα θέλει μια ιδέα πάνω από 6,0 δλ. (6,4 δλ.), την ώρα που οι ρεπρίζ καθιστούν τα προσπεράσματα αγχολυτική διαδικασία. Ταχύτητες 130-140 χλμ./ώρα έρχονται και διατηρούνται, απλά χαϊδεύοντας το δεξί πεντάλ. Κι όλα αυτά, με κατανάλωση που μόνο αυτοκίνητο 290 ίππων και 2 τόνων δεν θυμίζει.

Η Ford αναφέρει μέση τιμή 13,9 kWh/100 χλμ., χωρίς να απέχει ιδιαίτερα από την πραγματικότητα. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, με πίεση στο βουνό και πολλά χιλιόμετρα στην εθνική (πάντα με κλιματισμό), το trip σταθεροποιήθηκε στα 16,3 kWh/100 χλμ. Χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια πέφτει στα 15,5 kWh/100 χλμ., ενώ με προσοχή βλέπεις και κάτω από 15,0 kWh/100 χλμ. Με μια τέτοια χρήση, η συστοιχία των 77 kWh μπορεί να εξασφαλίσει εύκολα πάνω από 500 χλμ. αυτονομίας, τη στιγμή που το εργοστασιακό νούμερο βρίσκεται στα 572-602 χλμ.

Άνετο, αλλά και διασκεδαστικό

«Ford» και «οδική συμπεριφορά» ξέρουμε ότι αποτελούν μια από τις πιο επιτυχημένες συνταγές, διαχρονικά. Όσο κι αν το Explorer μοιάζει τεχνικά με το ID.4, οι μηχανικοί του «Μπλε Οβάλ» ήξεραν πώς να τού δώσουν το δικό του χαρακτήρα. H ποιότητα κύλισης παραμένει προτεραιότητα, όπως φανερώνει η κατάποση των ανωμαλιών από την ανάρτηση και η απουσία κραδασμών. Παρόλα αυτά, το Explorer θα σου φτιάξει τη διάθεση σε δρόμο με στροφές. Το ακριβές μπροστινό, για αρχή, που σου επιτρέπει να μπαίνεις στην καμπή με προσέγγιση εκατοστού. Κατόπιν έχεις ένα συμμετοχικό πίσω μέρος, που μεγιστοποιεί την ευελιξία (και τη διασκέδαση) σε κλειστές ή μέτριες καμπές, εννοείται εφόσον το παροτρύνεις.

Το νέο Ford Explorer EV δεν θα κάψει λάστιχο με τον πίσω άξονα, αλλά αν του δώσεις ερέθισμα με τιμόνι ή φρένα θα πλασαριστεί με εντυπωσιακή προθυμία. Μιλώντας για φρένα, αυτά είναι που εν τέλει θα βάλουν…φρένο στις ορέξεις σου. Η «ασθένεια» με τα ταμπούρα πίσω έχει μεταφερθεί από το ID.4, ζημιώνοντας περισσότερο την αίσθηση στο πεντάλ παρά την απόδοση, αυτή καθαυτή. Στο φινάλε επιλέγεις το «B» στο κιβώτιο και ησυχάζεις, καθώς δεν υπάρχει άλλο πρόγραμμα λειτουργίας που να ρυθμίζει το βαθμό της ανάκτησης ενέργειας.

(+) Τιμή, εξοπλισμός, σχεδίαση, χώροι, επιδόσεις, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά
(-) Πλήκτρα αφής, εργονομία infotainment, αίσθηση πεντάλ φρένων

Καύσιμο
Ρεύμα
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
286
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
545
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
6,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
180 ηλεκτρονικά περιοριζόμενη
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
13,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
Μηδέν
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.468
Πλάτος (χλστ.)
1.871
Ύψος (χλστ.)
1.630
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.767
Βάρος (κιλά)
2.090
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
525
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
89%
Ασφάλεια παιδιού
86%
Ασφάλεια πεζού
80%
Επικουρικά συστήματα
72%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
39.900 ευρώ (με την επιδότηση αγοράς)
Get it on Google Play Download on the App Store