Η αυτοκίνηση έχει καλυφθεί σχεδόν εξ ολοκλήρου, από ένα ψυχοπλακωτικό πέπλο. Η σύστασή του; CO2, νομοθεσίες, καταργήσεις θερμικών κινητήρων, απαγορεύσεις, αντικαταστάσεις σπορ μοντέλων από SUV, και πάει (κ)λέγοντας. Σε αυτό το βαρβιτουρικό τοπίο, είμαστε αιωνίως ευγνώμονες που υπάρχουν παρουσίες σαν τη Ford Mustang Dark Horse, να λειτουργούν σαν αχτίδες φωτός και ψυχοθεραπείας.
Προφανέστατα, για να είσαι κάτι τέτοιο τη σήμερον ημέρα, πληρώνεις ένα τίμημα. Το οποίο τίμημα γίνεται βαρύ κι ασήκωτο, όταν μιλάμε για το φορο-κολαστήριο ονόματι «Ελλάδα». Η Mustang Dark Horse πιάνει λιμάνι με τιμή 52.979 ευρώ. Για την κορυφαία Mustang και τα 454 άλογά της, δεν διστάζεις να το πεις «ευκαιρία». Σε μια άλλη χώρα, σίγουρα. Εδώ, κι αφού πρώτα φορτωθεί ένας ατελείωτος σκασμός από φόρους και δασμούς, το τελικό κόστος αγοράς διαμορφώνεται στις 92.052 ευρώ! Μόνο οι φόροι, δηλαδή, 40 χιλιάρικα. Αν, δε, θες το 10άρι αυτόματο κιβώτιο, πάμε στις 96.061 ευρώ (55.310 ευρώ προ φόρων). Μια ανάσα από τις 100.000 ευρώ, ενώ η εργοστασιακή τιμή είναι λίγο πάνω από 50.000 ευρώ. Τί να συζητάμε τώρα…
Συλλέκτες βλεμμάτων και επιφωνημάτων τα «μούσκουλα»
Ας αφήσουμε τη δυσάρεστη ελληνική φορολογία. Τέτοιο αυτοκίνητο στους δρόμους μας, εξάλλου, είναι ευλογία. Βασικά, απλή Mustang να δεις κάθεσαι και χαζεύεις. Φανταστείτε μόνο τί γίνεται εδώ, που μιλάμε για την κορυφαία εκδοχή του πιο καλοπουλημένου muscle car όλων των εποχών. Η πιο σκληροπυρηνική εκδοχή της S650 θυμίζει Shelby GT εξωτερικά, εκμεταλλευόμενη τη διαφορετική μάσκα και τα LED ημέρας, το αεροδυναμικό πακέτο με το splitter μπροστά, τις πλαϊνές ποδιές, το διαχύτη και την αεροτομή, τη χαμηλότερη απόσταση από το έδαφος και τις πιο επιθετικές 19άρες ζάντες (προαιρετικά ανθρακονημάτινες), που περιβάλλονται από ελαστικά Pirelli Trofeo RS. Πίσω από αυτές παρατηρούμε τα δισκόφρενα της Brembo, που φτάνουν σε διάσταση τα 390 χλστ. εμπρός και 355 χλστ. πίσω, έχοντας 6πίστονες και 4πίστονες δαγκάνες αντίστοιχα να τα σφίγγουν.
Το αμάξωμα είναι πραγματική φαντασμαγορία στο ιριδίζον Blue Ember χρώμα, που αλλάζει απόχρωση αναλόγως του πώς πέφτει ο ήλιος στο αμάξωμα. Η προσοχή στη λεπτομέρεια εκτείνεται μέχρι τις αγωνιστικές λωρίδες, που τοποθετούνται με το χέρι. Με λίγα λόγια, η Dark Horse δεν προσφέρεται για ντροπαλούς ή λιγομίλητους, καθώς αν έχεις κατεβασμένα παράθυρα δεν προλαβαίνεις να απαντάς σε ερωτήσεις/ευχαριστείς για τα κοπλιμέντα στα φανάρια.
Μια χούφτα, όλα τα δολάρια
Περνώντας στο εσωτερικό, το πρώτο πράγμα -πριν καν αφεθείς στην αγκάλη των μπάκετ της Recaro– που σε τραβάει, είναι μια ασημί σφαίρα στην κεντρική κονσόλα. Αυτή η μικρή, αλλά συνάμα χορταστική «χούφτα», καθοδηγεί τα γρανάζια στο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, βαμμένη σε μια απαλή μπλε απόχρωση και ούσα παράλληλα κούφια, ώστε να μένει δροσερή το καλοκαίρι. Τώρα, βέβαια, σου κρυώνει το χέρι, αλλά η απόλαυση που νιώθεις στην επαφή με το βουρτσισμένο αλουμίνιο αξίζει με το παραπάνω.
Τα ανθρακονήματα και ο χρωματικός συνδυασμός μπλε-μαύρου στις δερμάτινες επενδύσεις των Recaro, μαζί με την laser cut επιγραφή στο ταμπλό (μπροστά από το συνοδηγό) έπονται του λεβιέ σε κλίμακα highlight, ενώ και η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική. Ενσωματώνεσαι στο κάθισμα (που ρυθμίζεται ηλεκτρικά προς πάσα κατεύθυνση), φέρνεις την παχιά στεφάνη στα χέρια σου και ταυτόχρονα, έχει απρόσκοπτη θέα προς τα εμπρός. Ευεργετικό στοιχείο με δεδομένο το μακρύ καπό, αλλά και το γενικότερα μεγάλο μέγεθος της Mustang (4,82 μέτρα μήκος, 1,91 μέτρα πλάτος). Ελάχιστα ενδιαφέρουν οι χώροι όποιον θέλει να αγοράσει Mustang Dark Horse, όμως για τα τυπικά να αναφέρουμε πως δυο επιβάτες θα μπουν με σχετική άνεση στο πίσω κάθισμα, χωρώντας 377 λίτρα αποσκευών στο πορτμπαγκάζ.
Νοσταλγός του rock’ n’ roll
Να καταπιαστούμε καλύτερα με αυτό που πρεσβεύει η Dark Horse: την ανόθευτη απόλαυση. Πατώντας το start button, ταράζεσαι ολόκληρος. Ο ατμοσφαιρικός V8 των 5.037 κ.εκ. έρχεται στη ζωή, με έναν τρόπο τελείως διαφορετικό από αυτόν που έχουμε συνηθίσει. Κόντρα στη νεκρική σιγή των ηλεκτρικών, με ένα βροντερό γουργουρητό που δονεί ολόκληρη την κατασκευή, μαζί της και το είναι σου.
Η κορυφαία Mustang επαναφέρει μνήμες από μια σχολή παλαιά, αθεράπευτα ρομαντική. Ο συμπλέκτης είναι βαρύς, οι βαλβολίνες ακολουθούν τον επιλογέα και είναι επίσης κρύες, απαιτώντας ζέσταμα για να κουμπώνουν απρόσκοπτα οι σχέσεις. Εδώ δεν έχει «μπαίνω μέσα και φεύγω». Βυθίζεσαι σε μια μυσταγωγία, αφήνεις όλα τα υγρά και τα μέταλλα να πιάσουν θερμοκρασία, μαζί τους και τα ελαστικά αν θες να ξαμολήσεις τη ρώμη του 5.0 V8 Coyote. Εφόσον ακολουθήσεις ευλαβικά τη διαδικασία, τότε μπορείς να πατήσεις τέρμα το γκάζι. Και μετά, να αναρωτιέσαι αν μπερδεύεις πραγματικότητα με όνειρα.
Σε μια εποχή πανδημίας ηλεκτροκινητήρων και τούρμπο, η Dark Horse αρνείται πεισματικά να ενδώσει. Ατμόσφαιρα, ατμόσφαιρα και πάλι, ατμόσφαιρα. Μια 450άρα αγνών, αμερικάνικων, οχτακύλινδρων ίππων ποδοβολούν στο οδόστρωμα, ολοκληρώνοντας το 0-100 χλμ./ώρα σε 5,2 δλ. (4,4 δλ. με το 10άρι αυτόματο, για τους λάτρεις των αριθμών) και ξεπερνώντας τα 260 χλμ./ώρα τελικής. Οι νόρμες ρύπων φιμώνουν σε μεγάλο βαθμό τον κινητήρα συγκριτικά με την Αμερική, όπου με τη σπορ εξάτμιση παράγει 507 άλογα, αλλά και πάλι όμοιό του στην Ευρώπη δεν βρίσκεις. Όχι από πλευράς επιδόσεων, αλλά αίσθησης και, υπεράνω όλων, ήχου. Το soundtrack της Dark Horse, όμως, το ζηλεύουν οι περισσότερες καινούργιες Ferrari και Lamborghini. Κι όλα αυτά, με μια -ασυνήθιστη για muscle car- όρεξη για στροφάρισμα, όπως φανερώνει ο κόφτης στις 7.250 σ.α.λ. Περί κατανάλωσης, ισχύει περίπου ό,τι για τους χώρους. Σίγουρα ενδιαφέρει περισσότερο, αλλά καθαρά σε φιλολογική κλίμακα. Πρέπει να κάνεις προσπάθεια για να πέσεις κάτω από τα 15,2 λίτρα/100 χλμ., ξεπερνάς με απίστευτη άνεση τα 20,5-21 λίτρα/100 χλμ. όταν τεντώνεις το δεξί σου πόδι.
Σύγχρονο sportscar, όχι απλά muscle car
Διαβάζοντας τα παραπάνω, έρχονται αυτόματα στο μυαλό εικόνες από burnouts, σβούρες, πλαγιολισθήσεις με «καψαλισμένο» τον πίσω άξονα, ό,τι «αλητεία» μάς έχουν συνηθίσει δεκαετίες τώρα τα muscle cars. Θα τα κάνει κι αυτά η Dark Horse, εννοείται. Αρκεί να απενεργοποιήσεις το σύστημα ελέγχου ευστάθειας (βγαίνει εντελώς). Και θα τα κάνει «σβηστά», καθώς με 540 Nm στους πίσω τροχούς και ελληνική άσφαλτο, δεν χρειάζεται καν να δουλεύεις ψηλά το μοτέρ. Αυτό που εντυπωσιάζει στο «Σκοτεινό Άτι», είναι πως όλα τα ανωτέρω συνδυάζονται με μια πρωτοφανή all around προσέγγιση.
Με την ίδια άνεση που ρίχνει «ζεμπεκιές» από φουρκέτα σε φουρκέτα, η Mustang Dark Horse μπορεί να σημαδέψει apex, να φρενάρει παντοδύναμα με ακρίβεια εκατοστού, να βγει (ή να μπει) με τους τροχούς στην ευθεία από τη στροφή. Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση MagneRide κάνει θαύματα, εξασφαλίζοντας μέχρι καλή ποιότητα κύλισης στον αυτοκινητόδρομο! Βλέπεις το παρουσιαστικό και νομίζεις ότι το αυτοκίνητο θα είναι «κούτσουρο», αλλά καμία σχέση. Η Dark Horse είναι σφιχτή, ωστόσο κουραστική δεν θα την πεις ποτέ. Δεν λέμε ότι ισοπεδώνει τις ανωμαλίες, για Ελλάδα μιλάμε. Παρόλη την τεχνολογία, σε κάποιες περιπτώσεις θα νιώσεις την ανάρτηση να τερματίζει και το πλαίσιο να αποσυντονίζεται, αλλά μέχρι εκεί.
Με βάση τον χαρακτήρα και τη δυναμική της Dark Horse, τικάρει πολλά παραπάνω κουτάκια οδηγικά από αυτά που περιμένεις. Φυσικά, ακριβώς λόγω αυτών των χαρακτηριστικών συν την άσφαλτο-τσουλήθρα, εννοείται πως χρειάζεται η δέουσα προσοχή. Αλλά με ρυθμισμένο το ESC σε ήπιο βαθμό και μυαλωμένη οδήγηση, μπορείς να κάνεις το βουνό να στενάξει οδηγώντας τόσο με γραμμές, όσο και υπό γωνία.