Η κουβέντα γύρω από το νέο Mazda6 έχει αρχίσει να θυμίζει την αντίστοιχη για επιστροφή του RX-7: «μέλι, μέλι και τηγανίτα τίποτα». Από το 2011 και το πρωτότυπο Takeri, που βλέπουμε στις φώτο, κρατάει. Το ηλεκτρικό EZ-6 ήρθε να αναζωπυρώσει τις ελπίδες, με τους Ιάπωνες να επαναφέρουν για τα καλά το σενάριο ενός νέου 6, σε πισωκίνητη πλατφόρμα και εξακύλινδρο μοτέρ κάτω από το καπό. Αρκεί, όμως, να πληρείται μια προϋπόθεση.
Ο Product Group manager της Mazda, Kohei Shibata, μίλησε σε αυστραλιανά Μέσα για την πιθανότητα υλοποίησης αυτού που όλοι ζητάμε, εδώ και τόσα χρόνια. Ο Shibata δεν το απέκλεισε, όμως το «αλλά» που έβαλε μετριάζει την αισιοδοξία. Σύμφωνα με τον Ιάπωνα, ο ίδιος και οι συνάδελφοί του στη φίρμα από τη Χιροσίμα δεν έπαψαν να είναι «ζεστοί» για την επιστροφή του μεσαίου τους σεντάν. Αυτή που «κρύωσε», ωστόσο, είναι η αγορά για τέτοια αυτοκίνητα: «Προσωπικά, θα μου άρεσε πάρα πολύ ένα πισωκίνητο σεντάν με εξακύλινδρο κινητήρα. Οι δημοσιογράφοι μού λένε συνέχεια ότι πρέπει να φτιάξουμε ένα τέτοιο σεντάν, όμως η αγορά είναι πολύ μικρή για τέτοια μοντέλα. Αν ο κόσμος αρχίσει να αγοράζει και πάλι σεντάν, θα το φτιάξουμε».
Τα στοιχεία πωλήσεων δείχνουν αυξητική τάση στις πωλήσεις τετράθυρων, αλλά συγκεκριμένου προσανατολισμού. Τα Toyota Corolla/Camry και Honda Accord, ας πούμε, πάνε μια χαρά. Το ίδιο και τα Genesis. Το Kia Stinger αντίθετα, που ήταν πισωκίνητο σπορ σεντάν με εξακύλινδρο μοτέρ (στην κορυφαία του έκδοση), καταργήθηκε λόγω χαμηλής ζήτησης. Οπότε για να πουν το «ναι» οι ιθύνοντες νόες της Mazda σε ένα τέτοιο νέο 6, σίγουρα θα πρέπει να στοχεύσουν ακριβώς στα απαιτούμενα target group, αλλά και να προσφέρουν ευρεία γκάμα κινητήρων. Αισιόδοξο το γεγονός ότι δεν το αφήνουν, αλλά δύσκολο να γίνει πραγματικότητα με τα υπάρχοντα εμπορικά δεδομένα.