Πιο «διάνα» δεν θα μπορούσε να είχε χτυπήσει η Hyundai με το Tucson. Η τέταρτη γενιά του επαναπροσδιόρισε το στάτους της πριν 3 χρόνια, εξελισσόμενη σε ένα από τα πιο ξεχωριστά σχεδιαστικά και ολοκληρωμένα αυτοκίνητα όχι μόνο της κατηγορίας, αλλά γενικότερα της αγοράς. Εξέλιξη που γνώρισε την αποθέωση από το αγοραστικό κοινό, τοποθετώντας το Tucson στην κορυφή των C-SUV, αποτελώντας το παγκόσμιο best seller της Hyundai. Κατάσταση που το φετινό φρεσκάρισμα, αν μη τί άλλο, θέλει να διατηρήσει.
Η επιτυχία που εν πολλοίς αποδίδεται και στην πληρέστατη γκάμα, η οποία αποτελείται από κινητήρες βενζίνης, ντίζελ, mild και full hybrid σύνολα, δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις. Μία από τις πιο ολοκληρωμένες, αφορά το full hybrid HEV. Εξηλεκτρισμένο, με συνδυασμό 1.600άρη τούρμπο βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα, παρέα με σύστημα τετρακίνησης, 215 άλογα και πάμπλουτο εξοπλισμό, σε μια τιμή που ξεκινά από τις 42.790 ευρώ (από 40.690 ευρώ το δικίνητο) και συνοδεύεται από 8ετή εγγύηση/160.000 χλμ. για τη μπαταρία (συν 5ετή απεριορίστων χιλιομέτρων). Φυσικά όσοι θέλουν Tucson, ξεκινούν να κοιτάνε τον τιμοκατάλογο από τις 29.190 ευρώ που κοστίζει το αρχικό αλλά πλήρες και πάλι 1.6 T-GDI 48V 160 PS 6MT 2WD Premium. Όσο για τους πιο απαιτητικούς; Το plug-in hybrid των 252 ίππων τούς περιμένει, από 45.990 ευρώ. Και φυσικά υπάρχει το πετρελαιοκίνητο 1.6D των 136 ίππων από τις 33.190 ευρώ, για τους λάτρεις του ντίζελ.
Διαχρονικά εντυπωσιακό εξωτερικά
Οι σχεδιαστές της Hyundai γνωρίζουν τί κόσμημα έχουν δημιουργήσει, οπότε στο facelift κινήθηκαν πολύ προσεκτικά. Λίγο διαφορετικοί προφυλακτήρες, νέας σχεδίασης φωτιστικά σώματα και 18άρες ζάντες, καινούργια χρώματα στην παλέτα και τέλος. Το Tucson έχει κυκλοφορήσει πολύ, βρίσκεται μαζί μας από το 2021, όμως κάθε φορά που το αντικρίζεις μένεις να το χαζεύεις. Η σχεδιαστική φιλοσοφία «Sensuous Sportiness» στα καλύτερά της, μέσα από ένα μυώδες και γεμάτο λεπτομέρειες αμάξωμα, όπου κυριαρχούν τα ενσωματωμένα στη μάσκα κρυφά παραμετρικά φανάρια (Parametric Hidden Lights). Η ασημένια φάσα στα χαμηλά σημεία των προφυλακτήρων, εν είδει προστατευτικών ποδιών, ενισχύουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του Tucson – ειδικά όταν συνδυάζονται με το βαθύ χακί (Cypress Green Metallic) χρώμα που είχε το «δικό μας» Tucson.
Ακόμα πιο high tech, σταθερά κορυφαίο ποιοτικά και χωροταξικά μέσα
Πολύ εκτενέστερες οι διαφοροποιήσεις στην καμπίνα επιβατών, όπου στο ολοκαίνουργιο ταμπλό κυριαρχεί η ενιαία και κυρτή διάταξη των δυο οθονών 12,3 ιντσών, τα χειριστήρια αφής για το σύστημα κλιματισμού, η φαρδύτερη κεντρική κονσόλα, η μετακόμιση του επιλογέα από εκεί στην κολώνα του τιμονιού α λα νέο Kona, και φυσικά το καινούργιο τιμόνι, που πρωτοείδαμε στο Ioniq 5. Το νέο Tucson υποστηρίζει πλέον over-the-air αναβαθμίσεις, ενώ το τελευταίας γενιάς του σύστημα πολυμέσων Connected Car Navigation Cockpit ενσωματώνει λειτουργίες ήχου, βίντεο και πλοήγησης, με ασύρματα Apple CarPlay και Android Auto, αλλά και υπηρεσίες Bluelink Connected Car Services.
Το θέμα είναι ότι με τόσο τεχνολογικό «φόρτωμα», ναι μεν κερδίζεις τους tech freaks και απογειώνεις τη φαντασμαγορία του διακόσμου, αλλά χάνεις σε ευχρηστία. Για τον έλεγχο αρκετών λειτουργιών απαιτείται περιήγηση από υπομενού σε υπομενού, ενώ την εργονομία δεν βοηθούν ούτε τα πλήκτρα αφής στο ταμπλό. Ευτυχώς εκείνα στο τιμόνι παραμένουν κανονικά. Για τα πλαστικά, τώρα, δεν γίνεται να κάνεις το παραμικρό παράπονο. Ποιοτικά, αφρώδη, χορταστικά σε υφή και με συναρμογή που δεν επιτρέπει κανέναν τριγμό.
Άρτια εικόνα και στο μέτωπο της ευρυχωρίας, όπου 5 ενήλικες θα βολευτούν δίχως γκρίνιες. Ακόμα και στην προκειμένη, όπου υπάρχει η πανοραμική ηλιοροφή, ο χώρος για τα κεφάλια φτάνει και περισσεύει. Για τα πόδια, δε, ούτε υποψία ενόχλησης. Μια από τα γνωστά και για τις αποσκευές, οι οποίες απολαμβάνουν ένα πορτμπαγκάζ 616 λίτρων, δίχως να «παρενοχλούνται» από τους θόλους. Τέτοια χωρητικότητα εκπλήσσει ευχάριστα σε full hybrid αυτοκίνητο 4,5 μέτρων, καθώς η μπαταρία δεν τοποθετείται κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών, αλλά κάτω από τα πίσω καθίσματα. Συνεπώς δεν «κλέβει» τίποτα από το πορτμπαγκάζ.
Το υβριδικό σύστημα στα καλύτερά του
Όπως σε κάθε υβριδικό αυτοκίνητο, έτσι και στο Tucson HEV η ουσία επικεντρώνεται στο συνδυασμό θερμικού-ηλεκτρικού μοτέρ. Μόνο που εδώ μιλάμε για κανονικό πρωταγωνιστή, όχι απλά ουσία. Ο τετρακύλινδρος υπερτροδοφοτούμενος των 1.598 κ.εκ. αποδίδει 160 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 265 Nm στις 1.500-3.500 σ.α.λ., ενώ ο ηλεκτροκινητήρας συνδράμει με 60 ίππους και 264 Nm. Τα τελευταία είναι υπεύθυνα για την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση του αυτοκινήτου, σε ταχύτητες μέχρι 50-60 χλμ./ώρα κι αναλόγως του πόσο πατάς το δεξί πεντάλ, διασφαλίζοντας πως οι περισσότερες διαδρομές εντός πόλης γίνονται δίχως να καις στάλα αμόλυβδης.
Από εκεί και πάνω, αναλαμβάνει η ζεύξη των δυο κινητήρων. Συνδυαστικά έχεις στη διάθεσή σου 215 ίππους και 367 Nm, που δεν θα σε αφήσουν ποτέ να ψάχνεις για δύναμη. Τα 8,5 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα είναι πολύ καλή τιμή, δεδομένου πως το βάρος ξεπερνά τους 1,6 τόνους, ωστόσο πιο εντυπωσιακό το full hybrid Tucson εμφανίζεται στην εθνική. Ταχύτητες 140-150 χλμ./ώρα όχι μόνο έρχονται άκοπα, αλλά έρχονται και χωρίς να ακούγεται ο βενζινοκινητήρας. Πρέπει να κοιτάς το στροφόμετρο, και μάλιστα να βλέπεις 3.000-3.500 σ.α.λ., για να δεις ότι έχει αναλάβει το θερμικό μοτέρ. Αυτή η αρμονική συνεργασία μεταξύ των δυο κινητήρων, επιφέρει ευεργετικά αποτελέσματα και στην κατανάλωση. Η μέση τιμή της δοκιμής οριοθετήθηκε στα 8,2 λίτρα/100 χλμ., την ώρα που σε νορμάλ συνθήκες κατεβαίνεις πανεύκολα στα 6,5-7,0 λίτρα/100 χλμ. Σε αστικό ιστό, δε, όπου «καθαρίζει» ο ηλεκτροκινητήρας; Μέχρι κάτω από 6,0 λίτρα/100 χλμ. αντικρίζεις στο trip!
SUV λιμουζίνα στην άσφαλτο, φιλότιμο μακριά από αυτή
Οι non stop θετικές εντυπώσεις συνεχίζονται και στον τρόπο, με τον οποίο το Tucson HEV διαχειρίζεται το οδόστρωμα. Η ανάρτηση είναι ένα «κλικ» σφιχτότερη από το απλό 1.6T για να ισοσταθμίσει το έξτρα βάρος, αλλά η αλλαγή δεν επηρεάζει ούτε στο ελάχιστο αρνητικά την ποιότητα κύλισης ή την άνεση. Το ισοπεδωτικό πέρασμα των υπολοίπων Tucson από τις ανωμαλίες χαρακτηρίζει και το ful hybrid, με την έλλειψη θορύβου από τον βενζινοκινητήρα (που ούτως ή άλλως δεν ακούγεται ιδιαίτερα, όπως είπαμε) στην αμιγώς ηλεκτρική κίνηση να εντείνει τα επίπεδα ευφορίας των επιβατών. Η εναλλαγή μεταξύ ηλεκτρικού και θερμικού μοτέρ γίνεται ανεπαίσθητα, ενώ ίδια ομαλότητα παρουσιάζει και το 6άρι αυτόματο κιβώτιο στις αλλαγές σχέσεων. Υπό πίεση θα απολαύσεις ένα αυτοκίνητο με υψηλότατο επίπεδο ικανότητας στις στροφές, που χαρακτηρίζεται από τις μικρές κλίσεις, την αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης (που ωστόσο είναι ελαφρύ όταν δεν βρίσκεσαι στο Sport) και την πρόσφυση. Η τετρακίνηση εξασφαλίζει την άψογη διατήρηση της γραμμής, ενώ αν υπάρξουν τυχόν παρεκτροπές φροντίζει το καλορυθμισμένο ESP να επαναφέρει την τάξη. Πολύ σπάνια, όμως, θα χρειαστεί η συμβολή του, κι αυτό μόνο για τον έλεγχο λίγης υποστροφής.
Αν τώρα ο οδηγός είναι φυσιολάτρης, μπορεί να αξιοποιήσει τα κάλλη της τετρακίνησης μακριά από την άσφαλτο. Τα 170 χλστ. της απόστασης από το έδαφος και το 50άρι προφίλ των ελαστικών (σε 19άρες ζάντες, οπότε προσοχή), μαζί με τα προγράμματα οδήγησης (Snow, Mud, Sand), επιτρέπουν στο Tucson την πραγματοποίηση «χωματουργικών εργασιών», πάντα όμως έχοντας κατά νου πως μιλάμε για σύγχρονο SUV, όχι για Galloper (το θυμάστε;).