Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που επένδυσαν στην ηλεκτροκίνηση, φτιάχνοντας εργοστάσια αποκλειστικά για την παραγωγή EV μοντέλων, σίγουρα τώρα το μετανιώνουν. Και τρέχουν. Και δεν φτάνουν. Μια από αυτές είναι η Ford, προς το παρόν στην Αμερική. Εκεί όπου η μονάδα παραγωγής του F-150 Lightning, μπαίνει «στον πάγο» για περίπου δυο μήνες.
Το εργοστάσιο του Dearborn, στο Μίσιγκαν, θα παύσει τη λειτουργία του στις 15 Νοέμβρη και μίνιμουμ μέχρι τις 6 Ιανουαρίου. Ο λόγος δεν είναι άλλος από τη χαμηλότερη του αναμενομένου ζήτηση, που έπεσε κατακόρυφα από όταν ξεκίνησε η παραγωγή του ηλεκτρικού F-150, πριν δυο χρόνια. Αυτή είναι δεύτερη φορά που σταματά η συναρμολόγηση στο Dearborn, καθώς είχε προηγηθεί παύση 9 εβδομάδων από το Φλεβάρη μέχρι τις αρχές Μαρτίου. Το οξύμωρο είναι πως η Ford αναγκάζεται να διακόψει την παραγωγή του F-150 Lightning, τη στιγμή που οι πωλήσεις παρουσιάζουν δραστική αύξηση σε σχέση με πέρσι.
Στο διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου, και παρά την προαναφερθείσα διακοπή, πουλήθηκαν 22.807 αυτοκίνητα – επίδοση που συνιστά αύξηση 86%, συγκριτικά με το πρώτο 9μηνο του 2023. Παρόλα αυτά, οι προβλέψεις ζήτησης και η δυναμική παραγωγής του εργοστασίου είναι τόσο υψηλότερες, ώστε η ανοδική πορεία του F-150 Lightning, ακόμα κι αν φτάνει το +86%, δεν φτάνει για να καλύψει τα λειτουργικά κόστη. Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά εκπρόσωποι του «Μπλε Οβάλ», οι αντιπροσωπείες της εταιρίας διαθέτουν τέτοιο στοκ από F-150 Lightning, που μπορούν να καλύπτουν την καθημερινή ζήτηση για 100 μέρες χωρίς να χρειάζεται ανεφοδιασμός – κι αυτό με την προϋπόθεση ότι αυτή η διαθεσιμότητα των 100 ημερών, θα πουληθεί. Κάτι που δεν ισχύει, οπότε η προσωρινή αργία της μονάδας παραγωγής εξελίσσεται σε μονόδρομο.