Η τρικυμία που προκάλεσε το σκάνδαλο με τους αερόσακους της Takata δημιούργησε τέτοια «τσουνάμι» εξελίξεων, τα απόνερα των οποίων ταλαιπωρούν ακόμα και σήμερα τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Συγκεκριμένα η Γενική Γραµµατεία Βιοµηχανίας ανακοινώνει ότι η εταιρεία TOYOTA Ελλάς A.B.E.E. εκτελεί προγράµµατα προληπτικών ελέγχων αυτοκινήτων για τα μοντέλα Avensis, Corolla, Picnic, Yaris και Verso.
Οι προληπτικοί έλεγχοι αφορούν στα ακόλουθα οχήµατα, ως εξής:
–7.889 οχήµατα, µοντέλων Avensis, Corolla, Picnic και Yaris παραγωγής από
τον Οκτώβριο 2001 έως τον Απρίλιο 2006.
Τα εµπλεκόµενα οχήµατα είναι εξοπλισµένα µε αερόσακους συνοδηγού (ονοµαζόµενοι από την Takata ως SPI, PSPI, PSPI-L) που περιέχουν ως προωθητικό υλικό νιτρικό αµµώνιο, χωρίς παράγοντα κατακράτησης υγρασίας. Στα οχήµατα αυτά έχει στο παρελθόν αντικατασταθεί ο αερόσακος του συνοδηγού, στα πλαίσια της πρώτης φάσης της ανάκλησης που πραγµατοποιεί ο κατασκευαστής για αυτόν τον λόγο. Σύµφωνα µε αναφορές του κατασκευαστή Τakata, µετά από µακροχρόνια έκθεση του οχήµατος σε συνθήκες υψηλής απόλυτης υγρασίας και υψηλών θερµοκρασιών περιβάλλοντος, το προωθητικό υλικό του πυροκροτητή του αερόσακου ενδέχεται βαθµιαία να αποδοµηθεί. Σαν αποτέλεσµα, σε περίπτωση ενεργοποίησης του αερόσακου,υπάρχει το ενδεχόµενο ο πυροκροτητής να διαρραγεί και µεταλλικά θραύσµατα να εκτοξευτούν στο εσωτερικό του οχήµατος, προκαλώντας τραυµατισµό στους επιβαίνοντες.
Δείτε ακόμα: Αγοράζουμε Toyota γκουγκλάρουμε Mercedes
–25.419 οχήµατα µοντέλων Avensis, Corolla και Verso, παραγωγής από τον Iούλιο 2002 έως τον Μάιο 2007.
Η κεντρική µονάδα ελέγχου των αερόσακων στα εµπλεκόµενα οχήµατα, αποτελείται από ολοκληρωµένα ηλεκτρονικά κυκλώµατα (ASICs). Όταν εκτίθενται σε υψηλό επαγωγικό
ηλεκτρονικό θόρυβο, που προέρχεται από τα διάφορα ηλεκτρονικά εξαρτήµατα του οχήµατος, τα ηλεκτρονικά αυτά κυκλώµατα ενδέχεται να βραχυκυκλώσουν και να προκληθεί µη προβλεπόµενη ροή ρεύµατος και αυξηµένη θερµότητα. Εάν αυτό συµβεί, υπάρχει η πιθανότητα, να προκληθεί βλάβη στο ηλεκτρονικό κύκλωµα, η οποία υπό συγκεκριµένες συνθήκες θα µπορούσε να οδηγήσει στην ενεργοποίηση της σχετικής ενδεικτικής λυχνίας στον πίνακα οργάνων του οχήµατος και στην απενεργοποίηση των προ-εντατήρων των ζωνών ασφαλείας.
Σε σπάνιες περιπτώσεις, η βλάβη στο ηλεκτρονικό κύκλωµα, ενδέχεται να οδηγήσει σε ακούσια εκτόνωση των αερόσακων, κάτι που θα µπορούσε να αυξήσει τον κίνδυνο τραυµατισµού των επιβαινόντων ή την πιθανότητα ατυχήµατος.
Διαβάστε επίσης: Toyota-«παλικάρι» δεν κολλάει ούτε σε αμμοθύελλα (+video)
Μέχρι στιγµής δεν έχει αναφερθεί καµία περίπτωση ατυχήµατος, που να σχετίζεται µε τα
συγκεκριµένα θέµατα.
Οι ιδιοκτήτες των ανωτέρω οχηµάτων, θα ενηµερωθούν προσωπικά, ώστε να
προσέλθουν στο δίκτυο Εξουσιοδοτηµένων Επισκευαστών αυτοκινήτων Toyota σε όλη την
Ελλάδα, για να γίνει oι σχετικός έλεγχος, χωρίς καµία οικονοµική επιβάρυνση.