Σε κάθε αυτοκίνητο βάσει νόμου πρέπει να υπάρχουν πάντα οπωσδήποτε κάποια πολύ απαραίτητα πράγματα. Αυτά είναι το φαρμακείο μαζί με όλα τα παρελκόμενα αρκεί να μην έχουν λήξει χρόνια πριν, όπως αντίστοιχα ισχύει και για τον πυροσβεστήρα. Προσθέστε το προειδοποιητικό τρίγωνο και τις αντιολισθητικές αλυσίδες, για όταν υπάρχει σχετική προειδοποίηση. Στη λίστα υπάρχουν ακόμα η ρεζέρβα ή το κιτ επισκευής ελαστικού, τα οποία και αυτά πρέπει να ελέγχονται γιατί όταν χρειαστούν μπορεί να είναι… άχρηστα.
Εκτός όμως από τα υποχρεωτικά που αναφέρει ο Κ.Ο.Κ., καλό είναι να υπάρχουν σε μια θήκη του πορτ μπαγκάζ και ορισμένα άλλα αξεσουάρ, που μπορεί να φανούν εξαιρετικά χρήσιμα σε μια απρόσμενη στιγμή. Και δεν αναφερόμαστε για καταστάσεις που είναι εξαιρετικά σπάνιες να συμβούν, αλλά για συνθήκες που λίγο – πολύ έχουν αντιμετωπίσει πολλοί οδηγοί.
Κομπρεσέρ αέρος
Μία αναπάντεχη γκαντεμιά είναι ένα κλαταρισμένο λάστιχο, γιατί έχει πατηθεί μια βίδα, πρόκα και γενικά κάποιο αιχμηρό αντικείμενο. Αν το ελαστικό είναι run flat δεν χρειάζεται να αλλαχτεί επιτόπου ή να φουσκωθεί, αλλά ο οδηγός θα πρέπει να πάει αμέσως στο πλησιέστερο βουλκανιζατέρ. Ποτέ δεν αφαιρούμε οτιδήποτε είναι αυτό που προκάλεσε την απώλεια του αέρα, γιατί η όποια προσπάθεια φουσκώματος του ελαστικού θα είναι ανούσια.
Στην περίπτωση που δεν υπάρχει σκίσιμο και ο αέρας χάνεται με πολύ μικρή ένταση, τότε ένα γρήγορο φούσκωμα σώζει την κατάσταση για να πάει το αυτοκίνητο μέχρι το βουλκανιζατέρ. Έτσι δεν θα χρειαστεί να μπει η ρεζέρβα ή να γίνει χρήση του κιτ επισκευής ελαστικού, εφόσον πρόκειται να διανυθεί κοντινή απόσταση. Για αυτό στο αυτοκίνητο καλό είναι να υπάρχει ένα κομπρεσέρ αέρα, με κόστος που ξεκινά από 13 ευρώ. Διαφορετικά υπάρχει και η εναλλακτική της παραδοσιακής τρόμπας ποδιού.
Καλώδια εκκίνησης ανάγκης
Οι περισσότερες κλήσεις για οδική βοήθεια, γίνονται κυρίως για «πεσμένη» μπαταρία. Ένα ξεχασμένο φως μπορεί να την αδειάσει μέσα σε λίγες ώρες, ακόμα και όταν είναι καινούργια. Αν είναι παλιά, τότε ο κίνδυνος να μην πάρει μπρος το αυτοκίνητο καραδοκεί κάθε στιγμή. Μία λύση για όσους θέλουν άμεση λύση στο πρόβλημα, είναι ένας φορητός φορτιστής μπαταρίας, γιατί δεν χρειάζεται να αναζητά κανείς ένα άλλο αυτοκίνητο για να πάρει ρεύμα. Όμως πρέπει να είναι φορτισμένος, ενώ το κόστος βρίσκεται από τα 50 ευρώ και άνω.
Πιο φθηνή λύση με τιμές από 10 ευρώ, είναι τα καλώδια εκκίνησης ανάγκης. Αρκεί βέβαια να βρεθεί ένας άλλος οδηγός για να δώσει ρεύμα. Και στις δύο περιπτώσεις η διαδικασία εκκίνησης απαιτεί κάποιες συγκεκριμένες κινήσεις, διαφορετικά μπορεί να προκληθεί βραχυκύκλωμα. Όσοι δεν τη γνωρίζουν θα πρέπει να ανατρέξουν στο βιβλίο χρήσης του αυτοκινήτου στην σχετική ενότητα. Εν συντομία το κόκκινο καλώδιο του θετικού πόλου της άδειας μπαταρίας πιάνει στο θετικό πόλο του δότη, και το μαύρο καλώδιο του αρνητικού πόλου της φορτισμένης μπαταρίας με τη γείωση του αυτοκινήτου που έχει μείνει (πιο αναλυτικά δείτε εδώ).