Η Volkswagen διαθέτει μια πλούσια γκάμα αυτοκινήτων, που είναι σε θέση να καλύψουν κάθε ανάγκη των υποψήφιων αγοραστών. Από μικρά και μικρομεσαία χάτσμπακ και SUV, έως πολυχρηστικά και πολυτελείας, με θερμικούς κινητήρες, υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά. Μεταξύ αυτών, το μικρότερο και οικονομικότερο σε τιμή Volkswagen, είναι και το παλαιότερο.
VW up! με τιμή από 14.900 ευρώ
Πρόκειται για το VW up!, το οποίο βρίσκεται στην παραγωγή από το 2011, έχοντας όλα αυτά τα χρόνια δεχτεί κάποια μικρά φρεσκαρίσματα και παρουσιαστεί σε διάφορες εκδόσεις. Με βάση το up! είχαν παρουσιαστεί και τα ομόσταυλα Skoda Citigo και SEAT Mii, όμως εδώ και αρκετά χρόνια έχουν αποσυρθεί. Τώρα το VW up! πωλείται στην Ελλάδα αποκλειστικά με τον κινητήρα βενζίνης 1.0 MPI 65 PS.
Το βασικό μοντέλο move up! 65 PS κοστίζει από 14.900 ευρώ και είναι ένα από τα φθηνότερα καινούργια αυτοκίνητα στην Ελλάδα. Στον εξοπλισμό του ανήκουν τα πολύ απαραίτητα, όπως είναι 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, air condition, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, σύστημα Infotainment Composition Phone με έγχρωμη οθόνη 5 ιντσών. Η δεύτερη έκδοση colour up! στοιχίζει 1.000 ευρώ παραπάνω (15.900 ευρώ) και διαθέτει επιπλέον οροφή σε μαύρο χρώμα, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο σε ύψος, διαφορετικές επενδύσεις στα καθίσματα και στο ταμπλό.
Ο μοναδικός κινητήρας σε VW χωρίς turbo!
Το VW up! είναι το μοναδικό αυτοκίνητο της γερμανικής φίρμας, το οποίο δεν διαθέτει υπερτροφοδότηση. Πρόκειται για έναν 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό 999 κ.εκ. με απόδοση 65 ίππων, ο οποίος προορίζεται για αστικές μετακινήσεις με χαμηλή κατανάλωση. Το μηχανικό αυτό σύνολο διαθέτει το τράβηγμα και την ελαστικότητα που χρειάζεται από τις χαμηλές στροφές, ενώ είναι πρόθυμο στο πάτημα του γκαζιού. Επίσης, με εκπομπές CO2 116-118 γρ./χλμ., ο κάτοχός του δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας και έχει τη δυνατότητα να μπαίνει ελεύθερα στο Δακτύλιο της Αθήνας.
Παρότι μίνι αυτοκίνητο με μήκος μόλις 3,6 μέτρα, το up! εμφανίζει πολύ καλή οδική συμπεριφορά, χάρη στο συνδυασμό του στιβαρού πλαισίου, του αναλογικά μακριού μεταξονίου (2.410 χλστ.), των πλατιών μετατροχίων και της σφιχτής ρύθμισης της ανάρτησης. Επίσης, το γερμανικό μίνι είναι πολύ ευέλικτο και εύκολο στους χειρισμούς, ενώ η άνεση από τις αναρτήσεις του ικανοποιεί αν και δεν λείπουν αναπηδήσεις και κάπως ξερές αντιδράσεις στις πιο έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος.
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 |
Ισχύς (PS) | 65 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 91/2.950 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 15,6 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 163 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 5,2 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 118 |
Βάρος (κιλά) | 991 |
*Εργοστασιακές μετρήσεις |
Ευρύχωρο για τα μέτρα του
Το εσωτερικό του up! με τις ευθείες γραμμές και τις επίπεδες επιφάνειες είναι αρκετά συντηρητικό σχεδιαστικά, όπως και λιτό σε επίπεδο διακόσμου. Τη μονοτονία «σπάει» το χρωματιστό τμήμα του ταμπλό (στην έκδοση colour up!), όπως και οι ακάλυπτες μεταλλικές επιφάνειες στις πόρτες, στο χρώμα του αμαξώματος. Από πλευράς κατασκευής, τα σκληρά πλαστικά είναι καλά μονταρισμένα, αλλά πολύ υποδεέστερα έναντι του Polo για παράδειγμα. Σημαντικό πλεονέκτημα του εσωτερικού του up! είναι οι αρκετοί χώροι για τέσσερις επιβάτες και ο αξιοπρεπέστατος χώρος αποσκευών των 251 λίτρων.