Σαν το Hyundai i30 δεν υπάρχει άλλο σε τέτοιες τιμές

Η κατηγορία των μικρομεσαίων χάτσμπακ ήταν για χρόνια η πιο δημοφιλής μεταξύ των οικογενειακών αυτοκινήτων, ωστόσο από την επέλαση των SUV και άρχισε σιγά – σιγά να χάνει τη δυναμική της από πλευράς πωλήσεων. Παρόλα αυτά ακόμα υπάρχουν αρκετοί που προτιμούν τα πιο χαμηλά αμάξια γιατί πωλούνται σε χαμηλότερες τιμές από τα αντίστοιχα SUV, ενώ θέλουν να νιώθουν πιο κοντά στην άσφαλτο.

Ένα από τα best seller σύγχρονα μικρομεσαία 5θυρα είναι το Hyundai i30 (πρώτο στο C-Segment το 2024 στην Ελλάδα). Πολύ σημαντικό πλεονέκτημά του αποτελεί και το γεγονός ότι διατίθεται στις χαμηλότερες τιμές της κατηγορίας, ενώ από την αρχική έκδοση εξοπλισμού έχει τα πάντα σε συστήματα ασφαλείας, ανέσεων και διάφορα άλλα αξεσουάρ. Παράλληλα ο κάτοχός του είναι καλυμμένος με 5 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης για όσα χιλιόμετρα και να κάνει (π.χ. ακόμα και 1 εκατομμύριο χλμ.).

Στη βάση της γκάμας του ανανεωμένου Hyundai i30 με τιμή από 20.790 ευρώ (με την έκπτωση των 800 ευρώ που ισχύει για όλα τα i30) προσφέρεται το i30 1.5 MPi 96 PS Premium. Στον στάνταρ εξοπλισμό του ανήκουν τα εξής: infotainment με οθόνη 10,25 ιντσών, πλοήγηση, Hyundai Bluelink για έλεγχο λειτουργιών του αυτοκινήτων με το smartphone, ψηφιακός πίνακας οργάνων, αυτόματη έκτακτη πέδηση, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αυτόματη ρύθμιση υψηλής και μεσαίας σκάλας φώτων, 6 αερόσακοι, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός/πίσω, απλός κλιματισμός, όλες οι ηλεκτρικές ανέσεις, δερμάτινη επένδυση τιμονιού και λεβιέ ταχυτήτων και 16άρες ζάντες αλουμινίου με ελαστικά διαστάσεων 205/55R16. Με τον ίδιο εξοπλισμό αλλά με τον πιο δυνατό 48V Hybrid κινητήρα 1.5 T-GDI 140 PS πωλείται από 23.790 ευρώ, τιμή που και πάλι είναι η χαμηλότερη από οποιοδήποτε άλλο μικρομεσαίο 5θυρο χάτσμπακ με παρόμοια ισχύ.

Σχετικά με τους κινητήρες, ο αρχικός τετρακύλινδρος των 1.5 λτ. απευθύνεται στο κοινό που θέλει ένα  πιο «παραδοσιακό» μηχανικό σύνολο χωρίς turbo. Ο 1.5 MPi αποδίδει 96 άλογα στις 6.000 σ.α.λ. (όσο περίπου τα βασικά 1.000άρια turbo μοτέρ) και 139 Nm ροπής στις 3.500. Η μετάδοση γίνεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων και σύμφωνα με τις μετρήσεις της Hyundai το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 13,4 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 178 χλμ./ώρα. Η μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση είναι στα 6,2 λτ./100 χλμ. με εκπομπές CO2 141 γρ./χλμ. (99 ευρώ τέλη κυκλοφορίας).

Επόμενη επιλογή κινητήρα αφορά το σαφώς πιο αποδοτικό τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο των 1.5 λτ. με την ισχύ των 140 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και τα 253 Nm στις 1.500-3.000 σ.α.λ. Παράλληλα, το 48βολτο υβριδικό σύστημα με τη γεννήτρια-μίζα να συνδράμει έως 17 ίππους, βελτιώνοντας ακόμα πιο πολύ το τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές. Το μοτέρ αυτό συνεργάζεται ιδανικά με το πολύ καλό σε αίσθηση και κλιμάκωση χειροκίνητο κιβώτιο των 6 ταχυτήτων, επιταχύνοντας το i30 στο 0-100 χλμ./ώρα σε 9,6 δλ. και φτάνοντας τα 197 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας. Η εργοστασιακή κατανάλωση σε μεικτές συνθήκες βρίσκεται στα 5,9 λτ./100 χλμ., με εκπομπές CO2 133 γρ./χλμ. (τέλη κυκλοφορίας 85 ευρώ). Ο εν λόγω κινητήρας διατίθεται και με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7DCT, σε τιμές που ξεκινούν από 25.490 ευρώ.

Πέρα από τις άριστες τιμές του Hyundai i30 σε συνάρτηση με τον πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό, το δημοφιλές χάτσμπακ διακρίνεται και σε άλλους βασικούς τομείς. Καταρχήν στην οδήγηση εκτιμάται αμέσως η άνεση από τις αναρτήσεις, γιατί φιλτράρουν με πολύ ποιοτικό και στιβαρό τρόπο τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων. Ταυτόχρονα το i30 παρουσιάζεται πολύ σταθερό σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου, ενώ στις στροφές εμφανίζει ουδετερότητα, ακόμα και σε απότομες αλλαγές φορτίου. Ειδικά το 1.5 T-GDI 140 PS με τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω (ημιάκαμπτος στο 1.5 MPi) διαθέτει ακόμα καλύτερο πάτημα. Στα πλεονεκτήματά του ανήκει και η προσοχή που έχει δώσει η Hyundai στην κατασκευή του εσωτερικού του. Μαλακά υλικά συναντώνται σε πολλές επιφάνειες με γεροδεμένη συναρμογή και πολύ καλή αίσθηση στο πάτημα των διαφόρων επιμέρους χειριστηρίων. Θετικά κρίνεται και από πλευράς χώρων των επιβατών, μιας και τέσσερα άτομα με ύψος άνω του μέσου όρου θα μετακινηθούν χωρίς παραχωρήσεις. Αρκετό είναι με τη σειρά του και το πορτ μπαγκάζ των 395 λίτρων (357 λτ. στο 48V Hybrid).

Get it on Google Play Download on the App Store