Κάθε αυτοκίνητο έρχεται καθημερινά αντιμέτωπο με λακκούβες, μπαλώματα και διάφορες ανωμαλίες του οδοστρώματος, με αποτέλεσμα σιγά – σιγά να αρχίζουν οι φθορές στα λάστιχα, ζάντες, αναρτήσεις κ.λπ.
Γιατί τρέμει το τιμόνι;
Ένα από τα πρώτα προβλήματα που προκαλείται από την ανομοιόμορφη κατανομή της μάζας στο εσωτερικό ενός ελαστικού, είναι να αρχίσει να τρέμει το τιμόνι. Οι ταλαντώσεις αυτές μεταφέρονται στην ανάρτηση και στο σύστημα διεύθυνσης. Κάτι που γίνεται αισθητό συνήθως μετά τα 100 χλμ./ώρα και ανάλογα πάντα τη φθορά, είναι λιγότερο ή περισσότερο έντονο. Στην περίπτωση που το αντιληφθεί ο οδηγός δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να το αμελήσει, γιατί θα γίνεται όλο και πιο έντονο. Δεν είναι μόνο ότι θα ενοχλεί στην οδήγηση, αλλά και ότι θα προκαλέσει μια σειρά από αλυσιδωτά προβλήματα, όπως ανομοιόμορφη φθορά των ελαστικών και βλάβες στις αναρτήσεις.
Η λύση έρχεται από τη ζυγοστάθμιση των τροχών, όπου τοποθετούνται ειδικά αντίβαρα στην περιφέρεια της ζάντας του τροχού, προκειμένου η περιμετρική κατανομή της μάζας να γίνει και πάλι ομοιόμορφη. Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, η ζυγοστάθμιση γίνεται εκτός του αυτοκινήτου, δηλαδή αφαιρείται κάθε τροχός και τοποθετείται στο μηχάνημα της ζυγοστάθμισης. Ωστόσο, αφού γίνει η όλη διαδικασία, ενδέχεται το τρέμουλο να μην εξαφανιστεί τελείως ή καθόλου.
Ζυγοστάθμιση επί του αυτοκινήτου
Η καλύτερη ζυγοστάθμιση γίνεται επί του αυτοκινήτου. Σε αυτή τη περίπτωση το όχημα σηκώνεται και το ειδικό φορητό μηχάνημα ζυγοστάθμισης τοποθετείται δίπλα στον τροχό. Το μηχάνημα δίνει κίνηση στον τροχό και υπολογίζει με τη μέγιστη δυνατή ακρίβεια το βάρος που πρέπει να τοποθετηθεί. Η ζυγοστάθμιση επί του αυτοκινήτου παρέχει καλύτερα αποτελέσματα, καθώς συνυπολογίζεται και το υπόλοιπο περιστρεφόμενο μέρος (εκτός του τροχού), όπως για παράδειγμα και τα δισκόφρενα.
Κοινώς, αν αντιληφθείτε ότι το τιμόνι τρέμει, ζητείστε από το βουλκανιζατέρ να κάνει ζυγοστάθμιση επί του αυτοκινήτου, γιατί είναι η πλέον αποτελεσματική. Αν παρόλα αυτά παραμένει το πρόβλημα, τότε θα πρέπει να γίνει έλεγχος στα μέρη της ανάρτησης, ή ενδέχεται να έχουν στραβώσει η δισκόπλακες.