«Πιστολέρο» Mazda MX-5 VTEC με 300 άλογα

Το ΜΧ-5 είναι από τα αγαπημένα αυτοκίνητα κάθε ανθρώπου που θέλει να γεύεται την χαρά της οδήγησης. Καλό, χρυσό κι απολαυστικό, όμως κατά καιρούς ακούγονται παράπονα για τη δύναμή του. Όχι τόσο στην τελευταία γενιά, που ο 2.0λιτρος Skyactiv-G των 184 ίππων φτάνει και περισσεύει, όσο για τα Miata από το NC και πίσω. Ειδικά στο NC, όπου η αύξηση στη ζυγαριά σε σχέση με το NB έκανε σημαντική διαφορά στο νεύρο των κινητήρων. Ο 2.0λιτρος ατμοσφαιρικός των 160 ίππων ήταν η κορυφαία επιλογή, ωστόσο οι βελτιωτές φρόντισαν -και ακόμα φροντίζουν- να δίνουν στον κόσμο τα άλογα που ζητάνε.

Αρωγός στην πρόταση της βρετανικής Performance Link, ο κινητήρας K24 της Honda. Πασίγνωστη επιλογή για μεταμοσχεύσεις μοτέρ στην Αμερική, στα μέρη μας δεν είναι τόσο διαδεδομένη. Οι Άγγλοι, όμως, ξέρουν τις αρετές του συγκεκριμένου συνόλου και το επέλεξαν, ώστε να μετατρέψουν το MX-5 NC στο ιδανικό «όπλο» για track days. Η προσαρμογή του 2.4λτ. μοτέρ δεν ήταν εύκολη υπόθεση, απαιτώντας καινούργιο υποπλαίσιο μπροστά και ειδικές βάσεις, ενώ χρειάστηκε να μετατοπιστούν προς τα έξω και οι τροχοί. Ουδέν κακό αμιγές καλού, καθώς έτσι και πιο «τούμπανο» έγινε το πάτημα, και καλύτερο – χάρη στα φαρδύτερα μετατρόχια. Οι αναβαθμίσεις στο στήσιμο περιλαμβάνουν Meister R GT1 coilovers, φρένα (δίσκοι, σωληνώσεις, δαγκάνες, υγρά) της Carbotech, μπλοκέ διαφορικό, roll bar αγωνιστικών προδιαγραφών και ημισλίκ λάστιχα.

Κάτω από το καπό, η αντίστοιχη εικόνα δείχνει εγκέφαλο της Haltech, πιο άγριους εκκεντροφόρους, custom πολλαπλή εισαγωγής, νέα πολλαπλή εξαγωγής και σύστημα ψεκασμού (αντλία βενζίνης και μπεκ) υψηλής παροχής. Όλα, για μια απόδοση 300 ίππων στις 8.200 σ.α.λ. δίχως την παραμικρή παρουσία υπερπλήρωσης! Αμιγώς ατμοσφαιρικό, όπως παραδοσιακά αρμόζει σε ένα VTEC, με το ενισχυμένο 5άρι χειροκίνητο να κατευθύνει τη δύναμη στους πίσω τροχούς, προσφέροντας ένα 0-100 χλμ./ώρα σε περίπου 5,0 δλ. και μια τελική άνω των 255 χλμ./ώρα (από 7,6 δλ. και 212 χλμ./ώρα του εργοστασιακού).

Προφανέστατα κι αναμενόμενα, όλα τα ανωτέρω κοστίζουν. Το σύνολο των μετατροπών φτάνουν τις 25.000 λίρες (29.210 ευρώ), δίχως να περιλαμβάνεται το αυτοκίνητο-δότης!

Get it on Google Play Download on the App Store