Νέα γενιά υβριδικών Hyundai με -45% κατανάλωση

Η Hyundai παρουσίασε το πρώτο υβριδικό σύστημα κίνησης επόμενης γενιάς, που υπόσχεται βελτιωμένη απόδοση και κατανάλωση καυσίμου σε πολλαπλές εκδόσεις, για εφαρμογές σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες μοντέλων.

Το νέο full hybrid σύνολο έκανε πρεμιέρα στο νέο Palisade, συνδυάζοντας έναν 2.5άρη τετρακύλινδρο τούρμπο βενζινοκινητήρα και 2 ηλεκτρικά μοτέρ. Το ένα χειρίζεται την εκκίνηση, την παραγωγή ενέργειας και την υποβοήθηση του θερμικού μοτέρ, ενώ το άλλο έχει ως αποστολή την κίνηση του οχήματος και την ανάκτηση ενέργειας. Σύμφωνα με τους Κορεάτες, η συνέργεια δυο ηλεκτροκινητήρων -με τον έναν σε ρόλο back up και τον άλλο με δυνατότητα κίνηση του οχήματος- βελτιώνει την ισχύ και την κατανάλωση καυσίμου/ενέργειας, επιτυγχάνοντας παράλληλα ομαλότερες αλλαγές σχέσεων και μειωμένο δείκτη NVH (Noise Vibration Harshness), σε σύγκριση με το να αναλάμβανε όλες τις λειτουργίες ένας μεγαλύτερος ηλεκτροκινητήρας.

Το κιβώτιο ταχυτήτων μπορεί να συνδυαστεί με μια ποικιλία διαφορετικών κινητήρων και η Hyundai άφησε να εννοηθεί ότι μπορούμε να περιμένουμε συνδυασμένες αποδόσεις που κυμαίνονται από την περιοχή των 100 έως και τα 300 άλογα, πέρα από τους 335 (και 460 Nm) που παράγει στο Palisade. Εννοείται ότι οι χαμηλότερες αποδόσεις δεν θα αφορούν το 2.5άρη θερμικό μοτέρ, αλλά ένα υπερτροφοδοτούμενο 1.6 λίτρων. Η Hyundai κρατάει περιορισμένη τη ροή των πληροφοριών, αναφέροντας «κύκλο υψηλής απόδοσης βελτιστοποιημένο για υβριδικά», συνοδεία νέων εμβόλων και αναβαθμισμένου συστήματος ψεκασμού.

Οι λειτουργίες της εκκίνησης και παραγωγής ενέργειας έχουν επίσης μεταφερθεί στη μετάδοση, ελαχιστοποιώντας τις απώλειες ισχύος. Όλα αυτά μεταφράζονται αφενός σε υψηλότερη ισχύ, αφετέρου σε χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων. Στο νέο Palisade, για παράδειγμα, οι 335 ίπποι και τα 460 Nm αντιστοιχούν σε 19% περισσότερη δύναμη συγκριτικά με το μη υβριδικό 2.5λτ. τούρμπο μοτέρ (που βρίσκουμε στο Santa Cruz), αλλά κυρίως σε 45% λιγότερη όρεξη για καύσιμο! Για την επερχόμενη παραλλαγή στα 1.6 λίτρα, οι Κορεάτες υπόσχονται -4% στην κατανάλωση και 13 Nm παραπάνω ροπή συγκριτικά με τον κλασικό 1.6 T-GDI. Όσον αφορά το 2.5 Hybrid, το 2026 έρχονται και πισωκίνητες εφαρμογές για τα Genesis.

Get it on Google Play Download on the App Store