Η Lada με το νέο μικρομεσαίο σεντάν μοντέλο της Vesta, φαίνεται ότι αλλάζει επίπεδο και δεν είναι η Lada που θυμόμαστε με το Samara και το 2104. Από τα παλιά της μοντέλα μόνο το «αειθαλές» Niva έχει μείνει στην παραγωγή, ωστόσο και αυτό απέκτησε μια πιο εκσυγχρονισμένη έκδοση, το Niva Urban. Όπως ανακοίνωσε η Lada, εκτός από το Vesta και το μικρότερο XRAY θα λάβουν μια βελτιωμένη εκδοχή των κινητήρων τους, που θα πληροί τα πρότυπα ρύπων Euro 6 και μέσα στο 2016 θα διατεθούν και σε κάποιες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Από όλη τη γκάμα της Lada, το νεότερο Vesta είναι αυτό που ξεχωρίζει σχεδιαστικά, παρουσιάζοντας ελκυστική εικόνα τόσο εξωτερικά όσο και στο εσωτερικό του. Το μήκους 4.410 χλστ., πλάτους 1.764 χλστ., ύψους 1.497 χλστ. και με μεταξόνιο 2.635 χλστ. Vesta προσφέρει άνετους χώρους για μια οικογένεια και μεγάλο χώρο αποσκευών 480 λίτρων.
Στη Ρωσία διατίθεται με ένα 1.600άρη κινητήρα συνδυασμένο με 5τάχυτο μηχανικό ή 5άρι αυτόματο κιβώτιο. Η απόδοσή του φτάνει τους 106 ίππους στις 5.800 σ.α.λ. και τα 148 Nm ροπής στις 4.200 σ.α.λ., επιταχύνοντας το αμάξωμα των 1.230 κιλών στα 0-100 χλμ./ώρα σε 11,8 δλ. και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 178 χλμ./ώρα. Όσο για τη μεικτή κατανάλωση ανέρχεται σε 6,9 λτ./100 χλμ. Ένας πιο σύγχρονος κινητήρας από τη Renault ή τη Nissan και ακόμα καλύτερα ένας ντίζελ 1.5 dCi θα του ταίριαζε καλύτερα για την Ευρώπη, ωστόσο θα αυξανόταν το κόστος του.
Οι τιμές του Lada Vesta στην Ρωσία ξεκινούν από τα 514.000 ρούβλια (6.400 ευρώ) και η πιο πλούσια έκδοση φτάνει τα 663.000 ρούβλια (8.260 ευρώ). Από την αρχική του πάντως έκδοση περιλαμβάνει αερόσακο οδηγού, ESC, ηλεκτρικά παράθυρα και κλειδαριές, ηλεκτρικό και ρυθμιζόμενο τιμόνι, ενώ με λίγα παραπάνω χρήματα εξοπλίζεται με αερόσακο συνοδηγού, φώτα ομίχλης, θερμαινόμενα καθίσματα, ηχοσύστημα, ζάντες αλουμινίου κ.λπ.
Για την χώρα μας ακόμα παραμένει άγνωστο αν θα υπάρξει κάποια εταιρεία που θα επαναλανσάρει την Lada. Ωστόσο, αν πουλιόταν το Vesta σε αυτές περίπου τις τιμές ή και λίγο υψηλότερες (λόγω φόρων) θα ήταν αρκετά ανταγωνιστικό και ελκυστικό για όσους αναζητούσαν ένα φθηνό οικογενειακό αυτοκίνητο. Βέβαια η πολύ χαμηλή αυτή τιμή οφείλεται στην τεράστια υποτίμηση του ρουβλίου, καθώς σήμερα 1 ευρώ ισοδυναμεί με 80 ρούβλια, όταν πριν από δύο χρόνια ισοδυναμούσε με 48 ρούβλια.
Εσείς, θα το αγοράζατε ή θα προτιμούσατε κάποιο άλλο Ευρωπαϊκό αντίστοιχης κατηγορίας, όπως είναι το νέο Fiat Tipo, το Skoda Rapid, το Seat Toledo, το Citroen C-Elysee και το Peugeot 301;