Η Lada πραγματοποίησε τα αποκαλυπτήρια του νέου μοντέλου της Iskra (σημαίνει σπίθα), κατά τη διάρκεια του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ που έλαβε χώρα στην Αγία Πετρούπολη. Θα τοποθετηθεί στην κατηγορία των μικρών σεντάν αυτοκινήτων, η οποία είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στη Ρωσία. Το νέο αυτό μοντέλο θα μπει μεταξύ των Lada Granta και Vesta συμπληρώνοντας έτσι τη γκάμα των αυτοκινήτων της ρωσικής φίρμας και διευρύνοντας τις επιλογές των πελατών που στηρίζουν χρόνια τώρα την αυτοκινητοβιομηχανία τους.
Σχεδιαστικά θυμίζει αρκετά το Vesta, δείχνοντας σαν μια μικρότερη πιο μοντέρνα εκδοχή του. Το νέο Lada Iskra βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B, δηλαδή σε αυτή που κατασκευάζονται και τα Dacia Sandero, Jogger και το νέο Duster. Γεγονός που αναμφίβολα διεγείρει ερωτηματικά, αφού η Avtovaz με τη Renault έχουν σταματήσει να συνεργάζονται. Ωστόσο, η εξέλιξη του Iskra είχε γίνει πριν τα «σπάσουν» οι δύο εταιρείες. Από εκεί και πέρα όμως και σύμφωνα με τη Lada, όλα τα υπόλοιπα τμήματα προέρχονται από τοπικούς προμηθευτές. Παρόλα αυτά στο εσωτερικό υπάρχουν στοιχεία από μοντέλα της Dacia, όπως είναι -μεταξύ άλλων- τα περιστροφικά χειριστήρια του air condition και η οθόνη του συστήματος πολυμέσων.
Εξωτερικά διακρίνεται στο εμπρός μέρος από το μοτίβο «X-design» που έχει υιοθετήσει η Lada και σε άλλα μοντέλα της. Στα πλαϊνά ξεχωρίζουν τα ανάγλυφα φτερά όπως και στο Vesta, αλλά είναι πιο διακριτικά. Στις πίσω κολόνες έχουν τοποθετηθεί πλαστικά καλύμματα αντί παράθυρα, ενώ η έντονη κλίση της οροφής και το υπερυψωμένο καπό με την ενσωματωμένη αεροτομή προσθέτουν δυναμισμό στο κόμπακτ τετράθυρο αμάξωμα. Μετά το σεντάν, θα ακολουθήσει το πιο πρακτικό station wagon, καθώς και το πιο εκτός δρόμου Cross station wagon.
Για την κίνηση του νέου Lada Iskra υπάρχουν παλαιάς κοπής μηχανικά σύνολα, ούτως ώστε να κρατηθεί η τιμή του σε χαμηλά επίπεδα. Βασικό μοτέρ θα είναι το 8βάλιδο 1.600άρι των 90 ίππων με 5τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, που χρησιμοποιείται στο Granta. Το πιο δυνατό 16βάλβιδο μοτέρ των 1.6 λτ. με τα 106 άλογα τοποθετείται χρόνια τώρα στο Vesta και θα συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ή αυτόματο 6 ταχυτήτων. Η κατασκευή του θα ξεκινήσει στις αρχές του 2025, στο εργοστάσιο του Togliatti.