To Lada Niva βρίσκεται κοντά μας ανελλιπώς από το 1977. Σαράντα επτά χρόνια πορείας μετράει ο αειθαλής Ρώσος, μην έχοντας αποσυρθεί ποτέ από τη γραμμή παραγωγής στο Τολιάτι. Καινούργια (ή σχετικά καινούργια) Niva έχουν κυκλοφορήσει, το ένα φόρεσε τα σήματα της Chevrolet και το άλλο (που επί της ουσίας το ίδιο αυτοκίνητο είναι) παρουσιάστηκε πριν 3 χρόνια, ωστόσο η κλασική φιγούρα με το τετραγωνισμένο αμάξωμα και τα κυκλικά εμπρός φανάρια δεν έχει σταματήσει ποτέ να παράγεται, αλλά ούτε και να εκσυγχρονίζεται. Πλέον με ABS και ESP, λοιπόν!
Το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών είχε προστεθεί από το 2020 και στο Legend, πέρα από το πιο σύγχρονο Travel, ωστόσο οι κυρώσεις που επιβλήθηκαν το 2021 στη Ρωσία λόγω του πολέμου στην Ουκρανία ανάγκασε την AvtoVAZ να περικόψει πολλά στοιχεία εξοπλισμού, λόγω ελλείψεων σε εξαρτήματα και προμηθευτές. Οι αερόσακοι (σε άλλα μοντέλα) και το ABS ήταν από τα πρώτα που την πλήρωσαν, ωστόσο οι Ρώσοι πια ανακοινώνουν πως έχουν αποκατασταθεί τα περισσότερα προβλήματα στην αλυσίδα ανεφοδιασμού.
Συνεπώς επιστρέψει το ABS στα Niva Legend και Travel, προστίθεται το ESP και ένας αναβαθμισμένος κινητήρας που πληροί τις προϋποθέσεις Euro 5. To δημοσίευμα του Auto Pro News δεν διευκρινίζει ποιο μοτέρ έγινε πιο καθαρό, ωστόσο από το καλοκαίρι είναι διαθέσιμη η Sport έκδοση του Niva με 1.800άρη κινητήρα 122 ίππων, ενώ από κάτω συναντάμε έναν 16βάλβιδο 1.6 λίτρων και απόδοση 106 ίππων. Ο ιστορικός 1.7 των 83 ίππων συνεχίζει κανονικά, στη βάση της γκάμας, αλλά πλέον οι αγοραστές απολαμβάνουν την ευρύτερη γκάμα στα 47χρόνια καριέρας του εμβληματικού μοντέλου.
Όπως θα περίμενε κανείς, o εκσυγχρονισμός και εμπλουτισμός του εξοπλισμού επιφέρει αυξήσεις στις τιμές. Ενώ μέχρι πρότινος το φθηνότερο Lada Niva Legend ξεκινούσε από 829.900 ρούβλια (8.445 ευρώ), τώρα ξεκινά από τις 927.500 ρούβλια (9.425 ευρώ). Μικρότερες οι ανατιμήσεις στον τιμοκατάλογο του Niva Travel, που πλέον εκκινεί από τα 1.215.000 ρούβλια (12.381 ευρώ) αντί 1.198.900 ρουβλιών (12.196 ευρώ).