Πλέον ψάχνουμε να βρούμε αυτοκίνητο που να μην γίνει ηλεκτρικό, «με το ντουφέκι». Άμα βλέπεις ακόμα και το Lada Niva να υποκύπτει στον εξηλεκτρισμό, καταλαβαίνεις ότι κανένα οχυρό δεν είναι άβατο. Να διευκρινίσουμε, βέβαια, πως μιλάμε για το πιο σύγχρονο Niva Travel, και όχι για το αειθαλές Niva Legend.
To e-Niva παρουσιάστηκε στα πλαίσια του Saint Petersburg International Economic Forum, με μια ωραία διχρωμία και γεμάτο κεραυνούς στο αμάξωμα ώστε να δείξει σε όλους, πως από κάτω την κίνηση αναλαμβάνει το ρεύμα. Οι νέες 16άρες ζάντες (σε ελαστικά 225/75) διαχωρίζουν το look του ηλεκτρικού από του κανονικού Niva Travel, άσχετα που η AvtoVaz δεσμεύεται για τη διατήρηση των εκτός δρόμου προσόντων του αυτοκινήτου αναλλοίωτα. Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτεί όλους τους τροχούς, με τα ηλεκτρονικά να επιτρέπουν κλείδωμα της κατανομής μεταξύ των αξόνων στο 50-50, σαν να έχει κανονικό μπλοκέ στο κέντρο.
Αναφορικά με το μοτέρ, οι Ρώσοι μας τα λένε λίγο μπερδεμένα. Η ονομαστική ισχύς του ηλεκτροκινητήρα αναφέρεται στους 81 ίππους, αλλά η μέγιστη στους 163. Μέσω overboost; Ανάλογα το επίπεδο ενέργειας της μπαταρίας; Μόνο οι ίδιοι ξέρουν. Με τα 163 άλογα πάντως, το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,6 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 150 χλμ./ώρα, όπου λογικά περιορίζεται ηλεκτρονικά το e-Niva. Η συστοιχία είναι κάπως μικρή σε χωρητικότητα, καθώς δεν ξεπερνά τα 34 kWh, αλλά φορτίζει γρήγορα. Σε οικιακή πρίζα γεμίζει από 20 σε 80% εντός 12 ωρών, ενώ σε τριφασικό φορτιστή πάει στο 100% σε 5,5 ώρες. Με 175 χιλιόμετρα μάξιμουμ αυτονομία, ο οδηγός χρειάζεται τις γρήγορες φορτίσεις, η αλήθεια να λέγεται.
Πότε θα βγει στην αγορά, τώρα. Καταρχάς, το e-Niva προς το παρόν είναι πρωτότυπο. Βλέποντάς το, αλλά και ακούγοντας τις δηλώσεις των υπεύθυνων της AvtoVAZ, θεωρείται σίγουρο πως κάποια στιγμή θα μπει στην παραγωγή. Το πιθανότερο σενάριο θέλει τα τέλη του 2025 ως επικρατέστερη ημερομηνία.