Με το λανσάρισμα της νεότερης 4ης γενιάς του Renault Clio, η γαλλική φίρμα εισήγαγε για πρώτη φορά τον ολοκαίνουριο τρικύλινδρο και μικρότερο -από πλευράς χωρητικότητας- κινητήρα των μόλις 0.9 λίτρων στην γκάμα του δημοφιλούς μικρού, χωρίς αυτό να σημαίνει
ότι αποτελεί την βασική του έκδοση. Οι 90 ίπποι του 0.9 TCe μηχανικού συνόλου είναι σε θέση να υπερκαλύψουν τις απαιτήσεις του αγοραστή καθιστώντας την συγκεκριμένη έκδοση την πιο συμφέρουσα ανάμεσα στους βενζινοκινητήρες του Clio με δεδομένο ότι η επόμενη
έκδοση με τον εξαιρετικό 1.2 TCe 120PS διατίθεται μόνο στην πιο σπορτίφ έκδοση GT με το αυτόματο κιβώτιο EDC, η οποία κοστίζει 18.550 ευρώ. Έτσι, με τιμή 14.500 ευρώ, το Clio 0.9 TCe Dynamic αποτελεί μια ανταγωνιστική πρόταση στην μικρή κατηγορία
προσφέροντας σε αυτό το πακέτο μεταξύ άλλων περίσσιο στυλ, άνεση, και υψηλή εφαρμοσμένη τεχνολογία.
Σχεδιαστικά δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι το νέο Clio είναι ένα από τα πιο ψαγμένα «σχήματα» αυτοκινήτου της μικρής κατηγορίας, με τους Γάλλους να κάνουν και σε αυτή την περίπτωση αυτό που ξέρουν καλύτερα. Το μικρό Clio είναι φινετσάτο και δείχνει συμπαγές
και δυναμικό με κύριο χαρακτηριστικό της εμφάνισής του τις έντονες καμπύλες επιφάνειες, ενώ με μήκος λίγο παραπάνω από τα 4 μέτρα είναι από τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα της κατηγορίας.
Μικρός… μόνο στο μάτι ο κινητήρας 0.9 TCe
O «Βενιαμίν» κινητήρας της σειράς Energy ΤCe της Renault παρά τα μόλις 898 κ.εκ. εμφανίζει χαρακτηριστικά απόδοσης μεγαλύτερων κινητήρων βενζίνης, όχι όμως και λειτουργίας, όμως συγκριτικά με το ντίζελ Clio 1.5 dCi 90 PS έχει λιγότερο θόρυβο και κραδασμούς. Στην πράξη διαθέτει αρκετό νεύρο, καλή απόκριση από χαμηλά και είναι και ελαστικός χάρη και στην πολύ καλή διάταξη του 5τάχυτου κιβωτίου. Όπως είναι λογικό από την περιορισμένη του χωρητικότητα όσο οι στροφές του
κινητήρα ανεβαίνουν, αντίστοιχα μειώνεται η απόδοσή του, ενώ σε χαμηλές στροφές γίνεται αισθητή -λόγω παραγόμενου ήχου- η 3κύλινδρη διάταξή του. Οι επιδόσεις ικανοποιούν αλλά συγκρινόμενες με άμεσα ανταγωνιστικών μοντέλων με μικρούς turbo κινητήρες (π.χ.
Punto 0.9 TwinAir 105 PS, Fiesta EcoBoost 1.0 100 PS, Polo/Ibiza/Fabia 1.2 TSI 90 PS) οι επιταχύνσεις είναι υποδεέστερες. Ωστόσο, η κατανάλωσή του 0.9 TCe είναι χαμηλή, κάτι στο οποίο συμβάλει και το σύστημα Start/Stop του κινητήρα με την άμεση και ομαλή
λειτουργία. Όπως και να χει, θεωρούμε ότι μια αντίστοιχη εξοπλιστικά έκδοση με τον κινητήρα 1.2 TCe της Renault και απόδοση περί τους 100-110 ίππους, θα ταίριαζε γάντι στο Clio 4ης γενιάς (όπως στο 3ης γενιάς Clio 1.2 TCe 100 PS)
και αυτομάτως θα ισχυροποιούσε τη θέση του απέναντι στον ιδιαίτερα δυνατό ανταγωνισμό.
Νεανικό, σύγχρονο και ευρύχωρο εσωτερικό
Το εσωτερικό του Clio είναι ευχάριστο αισθητικά, όπου η κεντρική κονσόλα με το σύστημα πολυμέσων R-Link και ο ξεχωριστής αισθητικής πίνακας οργάνων να κλέβουν τις εντυπώσεις θυμίζοντας μεγαλύτερης και πιο πολυτελούς κατηγορίας προτάσεις. Η εργονομία των
επιμέρους χειριστηρίων είναι ικανοποιητική με εξαίρεση το περιστροφικό στην κεντρική κονσόλα για την ένταση του ήχου, ο οποίος θα ήταν πιο ιδανικά να είχε τοποθετηθεί στην αριστερή πλευρά και όχι στην δεξιά του. Ο οδηγός θα βρει εύκολα την κατάλληλη
θέση χάρη στις πολλαπλές ρυθμίσεις του τιμονιού και του καθίσματος, ενώ εκείνο είναι αναπαυτικό και προσφέρει καλή πλευρική στήριξη. Μέτρια είναι η ορατότητα προς τα πίσω λόγω της ιδιαίτερης σχεδίασης του Clio.
Το ταμπλό αν και σε αυτή την έκδοση είναι επενδυμένο στο μεγαλύτερό του τμήμα από λεπτής στρώσης μαλακό υλικό έναντι σκληρού πλαστικού της αρχικής έκδοσης, θα μπορούσε να είναι καλύτερης ποιότητας, ωστόσο η συναρμολόγηση δεν επιδέχεται αρνητικής κριτικής.
Οι χώροι είναι υπεραρκετοί για τις μεταφορικές ανάγκες 4 επιβατών, ενώ το πρακτικό και με εκμεταλλεύσιμο σχήμα πορτ μπαγκάζ των 300 λίτρων είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας.
Ενδιαφέρον οδηγικά και πολύ άνετο
Το Renault Clio 0.9 TCe προτάσσει στα βασικά του χαρακτηριστικά την άνεση μετακίνησης και την εν μέρει την ευχάριστη οδική του συμπεριφορά. Η ανάρτηση είναι πλέον πιο σφιχτή από ότι μας έχει συνηθίσει η Renault από τις προηγούμενες γενιές του Clio, όμως
εκείνη αφενός δεν χάνει σε απορροφητικότητα και αφετέρου προσθέτει πόντους στην ακρίβεια κατά την σβέλτη οδήγηση του νέου Clio. Και μπορεί μεν αυτή η έκδοση να μην είναι σε θέση να χαρακτηριστεί σπορτίφ, δεν παύει όμως να προσφέρει ευχάριστη αίσθηση
στον οδηγό του, ο οποίος θα κινηθεί σβέλτα και φυσικά με ασφάλεια. Το σύστημα διεύθυνσης έχει μέτρια αίσθηση αλλά είναι άμεσο, ενώ το πεντάλ του φρένου είναι κάπως σπογγώδες χωρίς ωστόσο να τίθεται θέμα αποτελεσματικότητας του συστήματος.
(+) Σχεδίαση μέσα – έξω, χώρος αποσκευών, οδική συμπεριφορά, άνεση ανάρτησης, τράβηγμα και κατανάλωση κινητήρα
(-) Τραχύτητα κινητήρα στις χαμηλές στροφές, επιδόσεις σε σχέση με τον ανταγωνισμό, ορατότητα προς τα πίσω