H Renault μετρά 11 χρόνια από τότε που εισήλθε στην κατηγορία των μικρών SUV με το πρώτης γενιάς Captur το 2013 που έγινε γρήγορα δημοφιλές και πέτυχε πάνω από 1,5 εκατομμύρια πωλήσεις. Το διαδέχτηκε το 2019 το δεύτερης γενιάς και σημαντικά αναβαθμισμένο μοντέλο, το οποίο τον Απρίλιο του 2024 παρουσιάστηκε ανανεωμένο με σημαντικές αναβαθμίσεις και εντελώς ανασχεδιασμένο εμπρός τμήμα, υιοθετώντας τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της γαλλικής φίρμας.
Τώρα η ελληνική αντιπροσωπεία της Renault προσφέρει το νέο Captur «all inclusive», δηλαδή σε τελικές τιμές με το κλειδί στο χέρι σε όλες τις εκδόσεις εξοπλισμού και κινητήρων. Οι τιμές του ξεκινούν από τις 22.950 ευρώ με όλα τα επιπλέον έξοδα, όπως τα τέλη κυκλοφορίας (όπου υπάρχουν), τα έξοδα έκδοσης πινακίδων, μεταφορικών και προετοιμασίας αυτοκίνητου και την αξία του χρώματος. Συν του ότι το μικρό γαλλικό SUV συνοδεύεται και με έκπτωση στο πλαίσιο της τρέχουσας προωθητικής ενέργειας, που σημαίνει ότι το όφελος για τον πελάτη είναι ακόμα μεγαλύτερο. Μάλιστα η τιμή αυτή αφορά την έκδοση ECO-G 100 με τον κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνης/LPG) 1.0 TCe 100. Επιπλέον το νέο Captur διατίθεται σε εκδόσεις αμιγώς βενζίνης (1.0 TCe 90), mild hybrid (1.3 TCe 140 hp/160 hp EDC και το full hybrid E-Tech 1.6 145.
Άλλαξε τελείως μπροστά και ομόρφυνε
Το δεύτερης γενιάς Renault Captur συγκέντρωσε αμέσως πολύ κολακευτικά σχόλια για το μοντέρνο, κομψό και με δυναμικές νότες εξωτερικό του σχεδιασμό. Τώρα η γαλλική φίρμα το έφερε πιο κοντά στα αισθητικά πρότυπα του πολύ δυναμικού μεσαίου Rafale, με αποτέλεσμα το νέο Captur να αποπνέει και πολυτέλεια. Στοιχεία που ενσωμάτωσε με τη σειρά του και το νέο μικρομεσαίο SUV Symbioz. Ο μυώδης προφυλακτήρας μαζί με τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα, τη νέα μάσκα και τα LED φώτα ημέρας με μοτίβο που παραπέμπουν στο έμβλημα της Renault, δίνουν στο γαλλικό B-SUV παράστημα από την αμέσως επόμενη κατηγορία. Νέες είναι και οι ζάντες (από 17 ως 19 ίντσες), ενώ στο πίσω μέρος οι αλλαγές είναι μικρότερες και εντοπίζονται στα ανασχεδιασμένα φανάρια, που χαρακτηρίζονται από τα νέα LED. Το πλήρως ανασχεδιασμένο εμπρός άκρο πρόσθεσε 12 χιλιοστά στο συνολικό μήκος των 4.239 χλστ., ενώ οι υπόλοιπες διαστάσεις παρέμειναν ίδιες, όπως το πλάτος των 1.797 χλστ., το ύψος των 1.575 χλστ. και το μακρύ μεταξόνιο των 2.639 χλστ.
Μοντέρνο, ποιοτικό, ευρύχωρο και πρακτικό εσωτερικό
Οι αλλαγές συνεχίζονται και στο εσωτερικό του ανανεωμένου Renault Captur, όπως είναι σε τεχνολογίες, εξοπλισμό και υλικά. Η πιο σημαντική διαφορά εντοπίζεται στην πλήρως ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα, όπου κυριαρχεί το στάνταρ σύστημα πολυμέσων openR link με τη μεγαλύτερη οθόνη των 10,4 ιντσών. Τα γραφικά της είναι σύγχρονα και η ανάλυση πολύ καλή. Τα περιστροφικά χειριστήρια του κλιματισμού αφαιρέθηκαν και ο χειρισμός του γίνεται -ευτυχώς- μέσω των διακοπτών που είναι τοποθετημένοι στη βάση της οθόνης. Χαμηλότερα υπάρχουν θήκες, καθώς και δύο θύρες USB. Νέος είναι και διαμορφώσιμος πίνακας οργάνων των 7 ιντσών, ή προαιρετικά 10 ιντσών. Στα εξτρά ανήκει το σύστημα πλοήγησης και ενσωματωμένο σύστημα Google (Google Maps, Google Assistant, Google Play). Νέες είναι και οι επενδύσεις στα καθίσματα με την πιο ευχάριστη όψη και υφή. Όλες αυτές οι αλλαγές σε συνδυασμό με την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής που ενισχύουν τα μαλακά υλικά στο ταμπλό και στην κονσόλα (πριν υπήρχαν και στο άνω μέρος των εμπρός θυρών), χαρίζουν στο Captur «αέρα» μεγαλύτερου και ακριβότερου SUV.
Ένας ακόμα τομέας όπου το Renault Captur αριστεύει, είναι σε επίπεδο χώρων. Όλοι οι φιλοξενούμενοι θα νιώσουν άνετα, με τους πίσω να απολαμβάνουν άφθονο χώρο για το κεφάλι και τα πόδια τους, ακόμα και αν πρόκειται για ψηλούς. Σημαντικό ατού είναι το πίσω συρόμενο κάθισμα έως και 16 εκατοστά που περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου. Με αυτό η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ διαμορφώνεται από 422 έως 536 λίτρα με πολύ απλές κινήσεις.
Σε πρώτο πλάνο η οικονομία με το LPG
Το νέο Renault Captur πέρα από τον όμορφο σχεδιασμό του, το πολύ καλής ποιότητας και ευρύχωρο εσωτερικό, διακρίνεται και για τη μεγάλη οικονομία που εξασφαλίζει στις μετακινήσεις με τη χρήση του υγραερίου. Ο τρικύλινδρος 1.000άρης turbo κινητήρας διπλού καυσίμου αποδίδει 100 άλογα και 170 Nm με την επιλογή του LPG, που γίνεται μέσω του σχετικά δυσπρόσιτου διακόπτη, ο οποίος είναι τοποθετημένος χαμηλά και αριστερά στο ταμπλό, πίσω από το τιμόνι. Αν και οι 100 ίπποι ακούγονται λίγοι για ένα τέτοιο αμάξωμα, στην πράξη ο οδηγός δεν αισθάνεται ότι του λείπει δύναμη σε καθημερινές συνθήκες και στο ταξίδι σε κανονικές ταχύτητες. Γεγονός που συνδράμουν τα 170 Nm ροπής που αποδίδονται από τις 2.000 σ.α.λ. και το σχετικά πυκνής κλιμάκωσης 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων με τον εύχρηστο λεβιέ. Μόνο σε υψηλές στροφές και πιο πιεσμένες ταχύτητες κίνησης το μοτέρ «εξαντλείται» και παράγει θόρυβο χωρίς αντίστοιχο αντίκρισμα σε επιτάχυνση.
Με τη βενζίνη η ισχύς μειώνεται στα 90 άλογα και τα 160 Nm, με αποτέλεσμα να χάνει σε επιδόσεις και σε απόκριση στο γκάζι. Από την άλλη πλευρά με τη βενζίνη η λειτουργία του μοτέρ είναι λίγο πιο ραφιναρισμένη, αφού με το υγραέριο τονίζεται ελαφρώς η τραχύτητα του 3κύλινδρου συνόλου. Όμως ο οδηγός είναι βέβαιο ότι θα κάνει χρήση περισσότερο του LPG για λόγους οικονομίας. Με μεικτή κατανάλωση δοκιμής στα 8,5 λτ./100 χλμ. και μέση πανελλαδική τιμή LPG στα 0,936 ευρώ/λτ., τα 100 χλμ. στοιχίζουν μόνο 8 ευρώ. Με τη βενζίνη η κατανάλωση πέφτει στα 6,5 λτ./100 χλμ., όμως με τιμή 95άρας στα 1,776 ευρώ/λτ. το κόστος ανεβαίνει στα 11,5 ευρώ. Επίσης, με τις δύο δεξαμενές των 40 λτ. για το LPG και των 48 λτ. για τη βενζίνη, αυξάνεται πολύ η συνολική αυτονομία.
Άνετο και σταθερό στο δρόμο
Το νέο Renault Captur έχει δεχτεί βελτιώσεις και ως προς το στήσιμό του στο δρόμο και συγκεκριμένα στις ρυθμίσεις των αμορτισέρ και του συστήματος διεύθυνσης. Βασικός του στόχος είναι να προσφέρει τη μέγιστη δυνατή σταθερότητα υπό όλες τις συνθήκες, διατηρώντας ξεκούραστους τους επιβάτες του. Ανεξαρτήτως διαδρομής, το γαλλικό μικρό SUV εμπνέει σιγουριά και ασφάλεια, ενώ οι κόμπακτ εξωτερικές του διαστάσεις εξυπηρετούν και κατά την κίνηση στην πόλη. Συν του ότι το υπερυψωμένο αμάξωμα με τα 169 χλστ. απόστασης από το έδαφος ενισχύει την περιμετρική ορατότητα και δίνει τη δυνατότητα κίνησης σε κακοτράχαλους χωματόδρομους. Παράλληλα οι 18άρες ζάντες του αυτοκινήτου της δοκιμής συνδυάζονται με ελαστικά 215/55 (215/60 R17 στη βασική έκδοση), που σημαίνει ότι έχουν αρκετό προφίλ για περνούν τις μύριες ανωμαλίες των δρόμων, δίχως να ταλαιπωρούνται επιβάτες, αναρτήσεις και ζάντες.
Στον αυτοκινητόδρομο το Captur ταξιδεύει άνετα σε νορμάλ ταχύτητες όπου ο θόρυβος συγκρατείται σε λογικά επίπεδα. Στις στροφές η πρόσφυση είναι μπόλικη και οι κλίσεις του αμαξώματος διατηρούνται σε λογικά επίπεδα, με τον οδηγό να έχει στη διάθεσή του ένα άμεσο (2,6 στροφές από άκρη σε άκρη), αλλά με ελαφριά αίσθηση τιμόνι, ακόμα και στην επιλογή Sport του Multi-Sense που ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό της ακριβότερης έκδοσης techno (από 26.600 ευρώ). Το Drive Mode Sport είναι το κατάλληλο ακόμα και για την καθημερινή χρήση λόγω καλύτερης απόκρισης στο γκάζι. Το Comfort ικανοποιεί επίσης, όχι όμως και το Eco αφού η απόδοση πέφτει σημαντικά. Όσο για τα φρένα, είναι δυνατά και αποτελεσματικά, ωστόσο εδώ υπάρχει ένας αστερίσκος. Πίσω δισκόφρενα τοποθετούνται μόνο σε συνδυασμό με το ηλεκτρικό χειρόφρενο (έκδοση techno), ενώ στις άλλες εκδόσεις με το συμβατικό χειρόφρενο υπάρχουν ταμπούρα.