Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6T 48V 160 PS N Line

Πιο «διάνα» δεν θα μπορούσε να είχε χτυπήσει η Hyundai με το Tucson. Η τέταρτη γενιά του επαναπροσδιόρισε το στάτους της πριν 4 χρόνια, εξελισσόμενη σε ένα από τα πιο ξεχωριστά σχεδιαστικά και ολοκληρωμένα αυτοκίνητα όχι μόνο της κατηγορίας, αλλά γενικότερα της αγοράς. Εξέλιξη που γνώρισε την αποθέωση από το αγοραστικό κοινό, τοποθετώντας το Tucson μεταξύ των κορυφαίων SUV σε πωλήσεις στην Ευρώπη κα παγκόσμιο best seller της Hyundai.

Ένας από τους -πολλούς- λόγους που έχει αγαπηθεί από το αγοραστικό κοινό, είναι η ποικιλία στη γκάμα. Εκδόσεις για όλα τα γούστα, ακόμα και για τα πιο σπορ, που αποτελούν ειδικότητα του N Line. Πρώτη φορά διαθέσιμο ως τέτοιο το Tucson στην Ελλάδα, μετά το περσινό facelift, ικανοποιώντας και εκείνους που ήθελαν πιο σπορτίφ χαρακτήρα. Εξίσου πολυποίκιλο σε διαθεσιμότητα, καθώς προσφέρεται σε δικίνητη ή τετρακίνητη μετάδοση, με 6άρι χειροκίνητο ή 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, με όλους τους διαθέσιμους κινητήρες, και τιμή από 35.290 ευρώ για το 1.6 λτ. τούρμπο των 160 ίππων (από 29.390 ευρώ το αρχικό Kona Premium). Εξυπακούεται ότι ο εξοπλισμός είναι υπερ-πλήρης, έχοντας στάνταρ: 7 αερόσακους, όλα τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, ανέσεων και συνδεσιμότητας, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, τριζωνικό κλιματισμό, κλειδί με αισθητήρα εγγύτητας, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, θερμαινόμενο τιμόνι, πλοήγηση, υπηρεσίες τηλεματικής, Over-The-Air ενημερώσεις, 19άρες ζάντες αλουμινίου, σπορ προφυλακτήρες και πολλά ακόμα.

Ό,τι πιο κοντινό σε Tucson N

Από καθαρόαιμα N, πλέον έχουμε μόνο το Ioniq 5 N. Πριν καταργηθεί η θερμική γκάμα, όμως, σχεδόν όλα τα Hyundai έβαζαν τη φορεσιά του N Division. Το «σχεδόν» οφείλεται στο Tucson, το οποίο ναι μεν εμπλεκόταν σε συζητήσεις για κορυφαία έκδοση από την προηγούμενη γενιά του, ωστόσο κάτι τέτοιο δεν συνέβη ούτε στη σημερινή. Για την ακρίβεια, μέχρι πρότινος δεν προσφερόταν ούτε ως N Line στην Ελλάδα. Η περσινή ανανέωση ήρθε να διορθώσει αυτή την απουσία, χαρίζοντας στο πιο δυναμικό σχεδιαστικά SUV ακόμα περισσότερο μπρίο.  Το εμπρός μέρος του Tucson N Line χαρακτηρίζεται από τον αιχμηρό προφυλακτήρα, ο οποίος συνδέεται αρμονικά με τα βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος προστατευτικά των φτερών. Αντί προστατευτικής ποδιάς, η έκδοση N Line διαθέτει ένα αεροδυναμικό χείλος στο κάτω μέρος και ειδικά πτερύγια στις πλευρικές εισαγωγές, που κάνουν το μούτρο να φαίνεται σαν να αγκαλιάζει το δρόμο. Παράλληλα οι εισαγωγές αέρα είναι μεγαλύτερες και πιο τονισμένες, με ένα μοναδικό σχεδιασμό πλέγματος, η μάσκα και το σήμα κατάμαυρα, ενώ στα πλαϊνά τα βλέμματα πέφτουν στις πολύ όμορφες 19άρες ζάντες.

Η δυναμική και συναισθηματική εικόνα του Tucson N Line ολοκληρώνεται στο πίσω μέρος, όπου ο προφυλακτήρας ενσωματώνει στο κέντρο του έναν μεγάλο ψευδο διαχύτη, σε χρώμα που δημιουργεί αντίθεση με το αμάξωμα, ενώ στα άκρα διαθέτει πτερύγια τύπου Ν για καλύτερη ροή του αέρα. Φυσικά δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι διπλές απολήξεις της εξάτμισης, ενώ μιλώντας για χρώμα αμαξώματος, το Ecotronic Gray Pearl ανθρακί θα πρέπει να είναι η αυτόματη επιλογή για κάθε υποψήφιο αγοραστή.

Σπορ, high tech και ευρύχωρο εσωτερικά

Το φρεσκαρισμένο Tucson διακρίνεται για την τεχνολογική του αναβάθμιση, υποστηρίζοντας πλέον over-the-air αναβαθμίσεις, ενώ το τελευταίας  γενιάς του σύστημα πολυμέσων Connected Car Navigation Cockpit ενσωματώνει λειτουργίες ήχου, βίντεο και πλοήγησης, με ασύρματα Apple CarPlay και Android Auto, αλλά και υπηρεσίες Bluelink Connected Car Services. Για τον έλεγχο αρκετών λειτουργιών απαιτείται περιήγηση από υπομενού σε υπομενού, ενώ την εργονομία δεν βοηθούν ούτε τα πλήκτρα αφής στο ταμπλό. Ευτυχώς εκείνα στο τιμόνι παραμένουν κανονικά. Για τα πλαστικά, πάντως, δεν γίνεται να κάνεις το παραμικρό παράπονο. Ποιοτικά, αφρώδη, χορταστικά σε υφή και με συναρμογή που δεν επιτρέπει κανέναν τριγμό.

Την καλύτερη εντύπωση αφήνουν και οι N Line πινελιές. Τα τύπου μπάκετ καθίσματα «κουμπώνουν» στο σώμα, οι κόκκινες ραφές σε αυτά, το τιμόνι, το ταμπλό και τον εξαιρετικό σε όλα του (εμφάνιση, αφή, αίσθηση, κούμπωμα) επιλογέα εντείνουν τη σπορ αίσθηση, μαζί με το συνδυασμό δέρματος-suede, όπως και τα μεταλλικά πεντάλ. Το μόνο που θα θέλαμε παραπάνω, είναι διαφορετικά γραφικά στις διπλές οθόνες των 12,3 ιντσών, ώστε να συνάδουν περισσότερο με το χαρακτήρα της έκδοσης.  Άρτια εικόνα και στο μέτωπο της ευρυχωρίας, όπου 5 ενήλικες θα βολευτούν δίχως γκρίνιες. Για τα πόδια, δε, ούτε υποψία ενόχλησης. Μια από τα γνωστά και για τις αποσκευές, οι οποίες απολαμβάνουν ένα πορτμπαγκάζ 577 λίτρων, δίχως να «παρεμποδίζονται» από τους θόλους.

Δυνατός και αρκετά οικονομικός ο mild hybrid 1.600άρης τούρμπο

Κάτω από το καπό εδρεύει ο εγνωσμένης αξίας 1.6 T-GDI κινητήρας, σε συνδυασμό με ήπια υβριδικό σύστημα 48 Volt. Γνωστός από προ facelift εποχής, αλλά πλέον μοναδική επιλογή σε μη full hybrid εκδοχή. Οι παραλλαγές των 150 και 180 ίππων καταργούνται, αφήνοντας ως μόνη επιλογή τα 160 άλογα και 265 Nm. Κανένα πρόβλημα, καθώς αφενός η ροπή μένει απαράλλαχτη και αφετέρου, ο μικρός ηλεκτροκινητήρας των 17 ίππων/55 Nm φροντίζει να «γεμίζει» το μοτέρ χαμηλά, βοηθώντας σημαντικά στις εκκινήσεις.

Κάτι που, σε συνέργεια με το πλούσιο τράβηγμα από τις μόλις 1.500 σ.α.λ., εκτινάσσει την ευκολία οδήγησης στην πόλη, κι ας μην έχεις αυτόματο κιβώτιο να «καθαρίζει» στις αλλαγές. Η ελαστικότητα του κινητήρα κρατάει στο μίνιμουμ το συσχετισμό δεξιού χεριού-επιλογέα, επιτρέποντάς σου πρακτικά να κινείσαι με 2α στην κίνηση της πόλης και αποτρέποντας τη διαρκή ενασχόληση με το λεβιέ, όπως επίσης και τα συμπλεκταρίσματα. Από επιδόσεις δεν εντυπωσιάζει, αλλά δεν απογοητεύει κιόλας. Τα 9,9 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα είναι αξιοπρεπής χρόνος (πολύ καλή η τελική των 194 χλμ./ώρα), ωστόσο το κινητήριο σύνολο σού δίνει να καταλάβεις ότι προτιμά τις επιταχύνσεις εν κινήσει, αντί για από στάση. Αυτό που επίσης προτιμά, και ευτυχώς για την τσέπη, είναι να μην καταναλώνει πολύ καύσιμο. Μέσες τιμές στα 7,5-8,0 λίτρα/100 χλμ. επιτυγχάνονται πανεύκολα, την ώρα που αυτή της δοκιμής διαμορφώθηκε στα 8,4 λίτρα/100 χλμ. Εντυπωσιακό νούμερο, αν αναλογιστούμε πως προέκυψε μετά από αρκετό «κυνήγι» σε ορεινό στροφιλίκι.

Ολοκληρωμένο οδηγικά

Το στήσιμο του Tucson εξακολουθεί να σε κερδίζει από τα πρώτα χιλιόμετρα, με την ιδεατή εφαρμογή του στους ελληνικούς δρόμους. Θα περίμενε κανείς ότι με τις 19άρες ζάντες θα ταλαιπωρούνταν οι επιβάτες. Καμία σχέση. Το κορεατικό SUV περνά με πολύ στιβαρό και ποιοτικό τρόπο από μπαλώματα, λακκούβες, ραγίσματα της ασφάλτου κλπ., δίχως να είναι μαλακό. Το αντίθετο, μάλιστα, παρουσιάζεται όσο ακριβώς πρέπει σφιχτό, ώστε σε συνδυασμό με το ενισχυμένο πλαίσιο και την προσεγμένη ηχομόνωση, o οδηγός και οι φιλοξενούμενοι στην καμπίνα να απολαμβάνουν τις διαδρομές τους.

Στον αυτοκινητόδρομο το Tucson κινείται με υποδειγματική σταθερότητα, ενώ οι επιβάτες του δεν αντιλαμβάνονται την ταχύτητα κίνησης και έχουν την αίσθηση ότι πηγαίνει με λιγότερα χιλιόμετρα, μέχρι να δουν το κοντέρ. Ιδιαίτερα θετικές κριτικές αποσπά και η συμπεριφορά που επιδεικνύει σε επαρχιακούς – ορεινούς δρόμους με στροφές, ακόμα και σε κλειστά κομμάτια. Παρά τον σεβαστό του όγκο και παράστημα, το Hyundai διακρίνεται για την ομοιογένεια και την ηπιότητα των αντιδράσεων. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μικρές και η πρόσφυση υψηλή, χωρίς ανεπιθύμητα σπιναρίσματα του εσωτερικού τροχού ή ανοίγματα της τροχιάς σε βαθύ πάτημα του γκαζιού, ακόμα και μέσα στη στροφή.

(+) Σχεδίαση, εξοπλισμός, ποιότητα κατασκευής, σπορ εικόνα μέσα-έξω, κινητήρας – κιβώτιο ταχυτήτων, άνεση, οδική συμπεριφορά, χώροι
(-) Ελαφρύ τιμόνι, ίδια γραφικά στο infotainment με τις άλλες εκδόσεις

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6 χειροκίνητο
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
160/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
265/1.500-3.500
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
17
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
55
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
194
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
145
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
101
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.510
Πλάτος (χλστ.)
1.865
Ύψος (χλστ.)
1.650
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.680
Βάρος (κιλά)
1.475
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
577
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
86%
Ασφάλεια παιδιού
87%
Ασφάλεια πεζού
66%
Επικουρικά συστήματα
70%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
35.290 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store