Η Ford μπαίνοντας δυναμικά στη νέα ηλεκτρική εποχή της αυτοκίνησης, παρουσιάζει ολοένα και περισσότερα EV μοντέλα τόσο στην κατηγορία των επαγγελματικών, όσο και των επιβατικών, με τη Mustang Mach–E να έχει κάνει την αρχή, ακολουθούμενη από το νέο Explorer EV και το νέο Puma Gen-E. Σειρά έχει η αναβίωση του Ford Capri (κουπέ μοντέλο του 1969) σε ένα EV σπορ crossover που διαθέτει μια εντελώς ανανεωμένη σχεδίαση, πληθώρα τεχνολογιών και καινοτομιών, ενώ κατασκευάζεται στην ίδια γραμμή παραγωγής με το Explorer, στο εργοστάσιο της Ford στην Κολωνία.
Το νέο ηλεκτρικό Capri (στα ελληνικά προφέρεται Καπρί και όχι Κάπρι!) διατίθεται σε πισωκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις και 2 επίπεδα εξοπλισμού Style και Premium. Οι τιμές ξεκινούν από τα 31.720 ευρώ (με την επιδότηση αγοράς και την προσφορά της Ford, 46.200 ευρώ χωρίς) για το RWD με τη μικρότερη μπαταρία των 52 kWh και φτάνουν τα 51.399 ευρώ (με όλες τις επιδοτήσεις και εκπτώσεις) για την κορυφαία AWD επιλογή -και αυτοκινήτου της δοκιμής μας- με τους 340 ίππους και την Εκτεταμένης Χωρητικότητας (Extended Range) μπαταρία των 79 kWh με τα 560 χλμ. ονομαστικής αυτονομίας.
Εκλεπτυσμένη σιλουέτα με χορταστικές διαστάσεις
Όπως το ηλεκτρικό Explorer, έτσι και το νέο Capri βασίζεται στην πλατφόρμα MEB της VW, μοιραζόμενο πολλά στοιχεία με τα ID.4 και ID.5. Τιμά τις ρίζες της αμερικανικής μάρκας μέσα από τη δημιουργία μιας δυναμικής, όσο και εμβληματικής εξωτερικής σχεδίασης, για λογαριασμό ενός σύγχρονου, αμιγώς ηλεκτρικού coupe SUV. Από κοντά επιβεβαιώνει τις τονισμένες διαστάσεις του με μήκος 4.634 χλστ., πλάτος 1.872 χλστ., ύψος 1.626 χλστ., μεταξόνιο 2.767 και με απόσταση 190 χλστ. από το έδαφος γεμίζει το μάτι με το παραπάνω, ειδικά στο μαύρο χρώμα που είχαμε στα χέρια μας. Με εκλεπτυσμένη αισθητική που διακρίνεται για τις σύγχρονες και δυναμικές γραμμές, το νέο Capri ξεχωρίζει με την χαρακτηριστική διαμόρφωση της οροφής προς τα πίσω και συνολικά με τις έντονα σμιλευμένες εξωτερικές γραμμές του, οι οποίες του εξασφαλίζουν χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας 0,26. Στο εμπρός μέρος του δεσπόζει η κλειστή τύπου μάσκα με τα γεωμετρικής σχεδίασης φωτιστικά σώματα LED και τις τέσσερις χαρακτηριστικές «υπογραφές». Αυτά τα ιδιαίτερα αποδοτικά φώτα ενώνονται οπτικά μέσα από ένα ενιαίο διακοσμητικό πάνελ μαύρου χρώματος που διατρέχει την εμπρός όψη, ένα ακόμα στιλιστικό στοιχείο από το αρχικό Capri. Το μαύρο χρώμα των εμπρός κολονών και των περιγραμμάτων των παραθύρων έρχονται να δημιουργήσουν ένα ιδιαίτερα μοναδικό προφίλ, που παραπέμπει σε σπορ αυτοκίνητο.
Στο πίσω μέρος υπάρχει ξεκάθαρη σχεδιαστική αναφορά στο εμβληματικό θρυλικό κουπέ του παρελθόντος. Τα φωτιστικά σώματα τεσσάρων στοιχείων κλέβουν την παράσταση, με το μαύρου χρώματος διάφανο στοιχείο πλήρους πλάτους που βρίσκεται ανάμεσά τους. Τον πρωτοποριακό αισθητικό χαρακτήρα υποστηρίζουν τα έξι μοντέρνα εξωτερικά χρώματα (Vivid Yellow -χωρίς επιπλέον κόστος-, Frozen White -συν 350 ευρώ-, Agate Black, Magnetic -συν 700 ευρώ-, Blue My Mind και Lucid Red -συν 1.000 ευρώ-) αλλά και και η διευρυμένη γκάμα ζαντών ελαφρού κράματος με διάμετρο 19, 20 ή 21 ίντσες.
Ευρύχωρο, πολύ άνετο και ποιοτικό εσωτερικό
Ανοίγοντας την πολύ στιβαρή πόρτα του νέου Capri το μάτι αμέσως μαγνητίζεται από την κεντρική συρόμενη μεγάλη οθόνη 14,6 ιντσών του συστήματος πολυμέσων. Ο «κρυφός» αποθηκευτικός χώρος My Private Locker εξασφαλίζει ασφαλή φύλαξη προσωπικών αντικειμένων πίσω ακριβώς από την οθόνη, με έναν ηλεκτρονικό διακόπτη να παρέχει πρόσθετη ξεγνοιασιά κλειδώνοντας την όταν έχει ρυθμιστεί σε οριζόντια κλίση 30 μοιρών και το όχημα δεν τροφοδοτείται με ρεύμα. Η κινητή αυτή νέα οθόνη αφής SYNC Move υποστηρίζει και τον οδηγό αλλά και τον συνοδηγό, τόσο κατά την κίνηση όσο και όταν το όχημα είναι ακινητοποιημένο. Συγχρόνως, ως είθισται στις μέρες μας, προσφέρει ασύρματη σύνδεση του smartphone που υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto λειτουργικό, καθώς και πλοήγηση. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι ως επί το πλείστον σκληρά, αλλά συνάμα γεροδεμένα και με τακτοποιημένους αρμούς. Κάποιες επιφάνειες καλύπτονται με λεπτή μαλακή επένδυση (π.χ. με το λευκό χρώμα).
Το σπορ τιμόνι με την επίπεδη διαμόρφωση του κάτω μέρους του εξασφαλίζει περισσότερο χώρο για τα γόνατα του οδηγού, οποιουδήποτε αναστήματος. Εκτός από κορυφαίους χώρους, απολαμβάνεις και πολλές έξυπνες λύσεις αποθήκευσης που αποδεικνύονται εξαιρετικά πρακτικές στην καθημερινότητα και τα ταξίδια. Όπως είναι για παράδειγμα το MegaConsole χωρητικότητας 17 λίτρων που βρίσκεται ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα και χωράει εύκολα ένα laptop ή μια τσάντα. Ο παρατηρητικός θα ανακαλύψει ένα κόκκινο σφυρί για θραύση κρυστάλλων σε περίπτωση ανάγκης, που βρίσκεται κρυμμένο χαμηλά στην κονσόλα! Η εργονομία σε γενικές γραμμές είναι πολύ καλή, ωστόσο δεν λείπουν κάποια ατοπήματα. Πρώτο και κυριότερο, τα πλήκτρα αφής ειδικά στο τιμόνι που εύκολα πατιούνται κατά λάθος. Δεύτερο, το γεγονός ότι για ορισμένες λειτουργίες (όπως τη ρύθμιση του αέρα στον κλιματισμό ή των οδηγικών προφίλ) πρέπει να περνάς μέσα από το μενού/υπομενού στην οθόνη, αντί απλά να πατάς ένα φυσικό διακόπτη. Τέλος, κάτι που δε μας εξυπηρέτησε καθόλου, είναι οι διακόπτες των παραθύρων, που «μοιράζονται» μια κοινή επιφάνεια αφής, μέσω της οποίας επιλέγονται τα εμπρός ή τα πίσω.
Καθώς το νέο Ford Capri προορίζεται πρωτίστως για τους λάτρεις των οικογενειακών αποδράσεων, προσφέρει έναν από τους μεγαλύτερους χώρους αποσκευών της κατηγορίας με χωρητικότητα που φτάνει έως και τα 572 λίτρα, τιμή που μπορεί να ανέλθει έως και τα 1.510 λίτρα με τα καθίσματα της δεύτερης σειράς αναδιπλωμένα. Εξαιρετικά πρακτικό είναι και το διαιρούμενο δάπεδο του χώρου αποσκευών, έχοντας πολλές θέσεις, δίνοντας στους ιδιοκτήτες τη δυνατότητα να δημιουργούν κρυφό χώρο αποθήκευσης όταν το δάπεδο βρίσκεται στην υπερυψωμένη θέση. Όλα τα παραπάνω συνθέτουν ένα ιδανικό περιβάλλον για τους επιβάτες του νέου Capri που σε κάθε διαδρομή χαίρεσαι να απολαμβάνεις!
Επιδόσεις φωτιά με πολύ καλή κατανάλωση
Το νέο μέλος της οικογένειας EV της Ford έρχεται να ορίσει τα πρότυπα και με τις λύσεις που ενσωματώνει στα συστήματα κίνησης, στην μπαταρία και στη τεχνολογία φόρτισης. Ο ενδιαφερόμενος μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε δύο εκδόσεις όσον αφορά το σύστημα κίνησης του οχήματος. Αμφότερες διαθέτουν μια μπαταρία ιόντων λιθίου Εκτεταμένης Χωρητικότητας (Extended Range) που υιοθετεί την προηγμένη χημεία Νικελίου – Μαγγανίου – Κοβαλτίου (Nickel Cobalt Manganese ή NCM). Η χωρητικότητά της φτάνει στις 77 kWh για το μοντέλο με κίνηση στους πίσω τροχούς (RWD) και στις 79 kWh για το τετρακίνητο με δύο ηλεκτροκινητήρες (AWD). Πλέον είναι διαθέσιμη και μια μικρότερη μπαταρία χωρητικότητας 52 kWh με ονομαστική αυτονομία 393 χλμ.
Το «δικό» μας διέθετε δύο ηλεκτροκινητήρες (AWD) με συνδυαστική απόδοση 340 ίππων και 679 Nm ροπής. Παρά το αυξημένο βάρος των 2.190 κιλών, ο χρόνος για τα 100 χλμ./ώρα από στάση είναι στα 5,3 δλ. με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα. Με την Εxtended Range μπαταρία των 79 kWh η Ford δίνει αυτονομία έως 592 χλμ., κάτι που στην πραγματικότητα μεταφράζεται σε έως και 500 χλμ. με μέση κατανάλωση τις 18 kWh/100 χλμ. και αρκετή προσοχή στο πάτημα του δεξιού πεντάλ. Χάρη στο προηγμένο ηλεκτρικό κύκλωμα που υποστηρίζει κάθε είδους φόρτιση τόσο σε εναλλασσόμενο ρεύμα με μέγιστη ισχύ 11 kW όσο και σε συνεχές ρεύμα έως 185 kW η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί σε ταχυφορτιστή DC υψηλής ισχύος από 10-80% σε μόλις 26 λεπτά περίπου. Πρακτικά, μόλις 10 λεπτά ταχείας φόρτισης DC αρκούν ώστε η μπαταρία ιόντων λιθίου να ανακτήσει την ενέργεια που απαιτείται για την κάλυψη 199 χλμ. Σε παροχή εναλλασσόμενου ρεύματος με ισχύ 11 kW, το 10-80% θα επιτευχθεί σε 5 ώρες και 25 λεπτά.
Γεμίζει χαρά και οδηγική ευχαρίστηση
Σχεδιασμένο για καθημερινή χρήση αλλά και για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, με τη εξαιρετική ποιότητα κύλισης που το διακρίνει, ο σύγχρονος απόγονος του Capri δεν θα απογοητεύσει κανένα τύπο οδηγού. Ηρεμία και οικονομία στις εντός πόλης μετακινήσεις και ατελείωτη ευχαρίστηση όταν το κέφι «ανάψει» σε απαιτητικά στροφιλίκια. Στη δεύτερη περίπτωση, η ύπαρξη της τετρακίνησης είναι καταλυτική καθώς εμπνέει απόλυτη σιγουριά στον έλεγχο του ογκώδους SUV εξαλείφοντας κάθε κίνδυνο για παρεκτροπές. Σε αυτό συμβάλει και το πολύ αποδοτικό σύστημα ESC που με τρία επίπεδα ρύθμισης (Οn/TCS Off και ESC Sport) επιτρέπει την είσοδο στις στροφές είτε με τα «τέσσερα», είτε με ελεγχόμενη, είτε με «ελεύθερη» υποστροφή, οπότε και απαιτείται διόρθωση του τιμονιού (ανάποδο τιμόνι) και του γκαζιού. Η μετατόπιση της ουράς υπό πίεση προκύπτει από τη κατανομή της δύναμης περισσότερο στον πίσω άξονα, δίνοντας αίσθηση πισωκίνητου αν και τετρακίνητο.
Ο οδηγός έχει στη διάθεση του 5 προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Sport, Traction και Individual) που επιδρούν στο τιμόνι, την ανάρτηση, τη ρεπρίζ αλλά… και στην αυτονομία. Πέραν από τις επιδόσεις που είναι εκρηκτικές, η ανάρτηση αν και είναι προσανατολισμένη στην άνεση, κάνει πολύ καλά τη δουλειά της ελαχιστοποιώντας τις κλίσεις του εξαιρετικού πλαισίου με το πολύ γρήγορο και ακριβές τιμόνι να ανταποκρίνεται στις περιστάσεις, αν και θα το θέλαμε λίγο πιο σφιχτό στη ρύθμιση Sport. Τα πολύ καλά φρένα θα ακινητοποιήσουν το όχημα με ασφάλεια, όμως θέλουν κάποια εξοικείωση στη αρχή, καθώς απαιτείται λίγο περισσότερη δύναμη στο πάτημα του πεντάλ. Καθώς δεν υπάρχει κάποιο πρόγραμμα ανάκτησης ενέργειας τύπου i-pedal, η επιλογή «B» στο κιβώτιο είναι μονόδρομος, ειδικά μέσα στην πόλη αλλά και σε μεγάλες κατηφόρες.
(+) Eπιδόσεις, ποιότητα κύλισης, εξοπλισμός, σχεδίαση, χώροι, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά
(-) Πλήκτρα αφής, αίσθηση πεντάλ φρένων, εργονομία infotainment
![](https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/themes/autogreeknews/assets/img/icon1.png)
![](https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/themes/autogreeknews/assets/img/icon1.png)
![](https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/themes/autogreeknews/assets/img/icon1.png)
![](https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/themes/autogreeknews/assets/img/icon1.png)
![](https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/themes/autogreeknews/assets/img/icon1.png)
![](https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/themes/autogreeknews/assets/img/icon1.png)
![](https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/themes/autogreeknews/assets/img/icon1.png)
![](https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/themes/autogreeknews/assets/img/icon1.png)
![](https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/themes/autogreeknews/assets/img/icon1.png)
![](https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/themes/autogreeknews/assets/img/icon1.png)
![](https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/themes/autogreeknews/assets/img/icon1.png)
![](https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/themes/autogreeknews/assets/img/icon3.png)
![](https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/themes/autogreeknews/assets/img/icon1.png)
![](https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/themes/autogreeknews/assets/img/icon1.png)
![](https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/themes/autogreeknews/assets/img/icon1.png)