Η Renault ενίσχυσε την γκάμα των SUV μοντέλων της με το λανσάρισμα του μικρομεσαίου κουπέ SUV Arkana το 2021, το οποίο παρουσιάζεται τώρα ανανεωμένο και με σημαντικά χαμηλότερες τιμές από πριν. Συγκεκριμένα με τον κινητήρα 1.3 TCe 140 hp EDC7 MHEV εκκινεί από την εξαιρετικά συμφέρουσα τιμή των 26.680 ευρώ και με όλο το σύγχρονο πακέτο εξοπλισμού. Παράλληλα και το full hybrid E-Tech 1.6 145 hp είναι πολύ πιο προσιτό έναντι του ανταγωνισμού (από 30.990 ευρώ). Νέα προσθήκη αφορά το πιο σπορτίφ 1.3 TCe 160 hp EDC7 MHEV esprit Alpine, στις 31.990 ευρώ.
Ακόμα πιο στιλάτο εξωτερικά
Το ανανεωμένο Renault Arkana απέκτησε ακόμα πιο πολύ ενδιαφέρον ως προς τον εξωτερικό του σχεδιασμό, ο οποίος ούτως ή άλλως έχει και το ιδιαίτερο γνώρισμα του κουπέ SUV, χαρακτηριστικό που του χαρίζει επιπλέον δυναμισμό και το κάνει να δείχνει ακόμα πιο ακριβό. Μπροστά οι αλλαγές γίνονται αμέσως ορατές και αφορούν τη νέα μαύρη γυαλιστερή μάσκα που φιλοξενεί και το νέο σήμα της γαλλικής φίρμας και τον προφυλακτήρα με τους μεγαλύτερους πλευρικούς αεραγωγούς, που κάνει το Arkana να δείχνει πιο μυώδες. Νέα είναι και τα σχέδια των ζαντών αλουμινίου, ενώ πίσω τη διαφορά κάνουν τα διάφανα φωτιστικά σώματα, που ενώνονται στο νέο σήμα της Renault. Οι διαστάσεις του παρέμειναν ως είχαν και το τοποθετούν στο άνω άκρο των C-SUV (μήκος 4.568 χλστ.).
Γενναιόδωρο το εσωτερικό σε όλα του
Στο θάλαμο των επιβατών του Renault Arkana facelift δεν έγιναν σημαντικές αλλαγές, μιας και οι διαφορές εντοπίζονται στις επενδύσεις και τα διακοσμητικά. Ο σχεδιασμός παραμένει σύγχρονος, με απλές γραμμές και τις απαραίτητες οθόνες, όπως είναι των 7 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και το infotainment στην αρχική έκδοση evolution, ή των 10,2 ιντσών και των 9,3 ιντσών αντίστοιχα στην έκδοση techno των 29.340 ευρώ. Τα μαλακά υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί σε πολλές επιφάνειες του ταμπλό και των πάνελ των θυρών, η προσοχή στο φινίρισμα και στη συναρμογή, συνθέτουν μια καμπίνα με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής.
Η καμπίνα του Arkana είναι πρακτική με αρκετές θήκες για τα μικροαντικείμενα, ενώ ο οδηγός κάθεται ψηλά απολαμβάνοντας άφθονη ορατότητα προς τα πλαϊνά, όχι όμως και προς τα πίσω λόγω της έντονης κλίσης του παρμπρίζ. Όλοι οι επιβάτες θα βολευτούν με την άνεσή τους, χάρη και στο μακρύ μεταξόνιο των 2.720 χιλιοστών, το οποίο συμβάλλει στον αρκετό αέρα για τα πόδια. Μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών των 513 λίτρων (1.296 λίτρα με πεσμένα τα πίσω καθίσματα) με το πολύ ευρύ άνοιγμα και το πλήρως αξιοποιήσιμο σχήμα του.
Του ταιριάζει κατάλληλα ο κινητήρας
Το Arkana στην ασυναγώνιστη τιμή των 26.680 ευρώ κινείται από το γνωστό από πριν αποδοτικό τετρακύλινδρο turbo, ήπια υβριδικό 12V μηχανικό σύνολο 1.333 κ.εκ., ισχύος 140 ίππων και με ροπή 260 Nm στις 1.750 σ.α.λ. Συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (EDC7), χαρακτηριστικό που αποτελεί ένα ακόμα προσόν, γιατί ο οδηγός δεν ταλαιπωρείται με τα άπειρα ανεβο-κατεβάσματα ταχυτήτων ειδικά στην πόλη. Αν πάλι θελήσει να είναι περισσότερο συμμετοχικός και να έχει καλύτερο έλεγχο σε μια διαδρομή με στροφές για παράδειγμα, τότε δεν έχει παρά να χρησιμοποιήσει τα paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι. Επιπλέον, ο χρήστης έχει στη διάθεσή του το σύστημα Multi-Sense (στάνταρ στο techno) με τα προγράμματα οδήγησης Eco, Sport & My Sense, όπου ανάλογα με το ποιο θα επιλέξει μεταβάλλεται η απόκριση κινητήρα – κιβωτίου ταχυτήτων.
Σε κάθε περίπτωση ο κινητήρας λειτουργεί ραφιναρισμένα, με την αρκετή ροπή να συμβάλλει στο δυνατό τράβηγμα από το χαμηλό φάσμα στροφών. Μόνο όταν πιεστεί πολύ και φτάσει υψηλές στροφές θα περάσει αισθητός θόρυβος στο εσωτερικό. Όσον αφορά τις επιδόσεις του, τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 9,8 δλ., τα 80-120 χλμ./ώρα σε 7,6 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 205 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση σε μεικτή χρήση βρίσκεται στα τα 7,5 λτ./100 χλμ., ενώ με εκπομπές CO2 130 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας είναι στα 83 ευρώ. Σχετικά με το ήπιο υβριδικό σύστημα 12V με την αυτοφορτιζόμενη μπαταρία των 0,13 kWh υποβοηθά το βενζινοκινητήρα στις επιταχύνσεις και τον απενεργοποιεί κατά το ρολάρισμα εξοικονομώντας βενζίνη.
Άνετο στο ταξίδι και σίγουρο στο στρίψιμο
Το Renault Arkana εμφανίζεται πολύ ισορροπημένο και ως προς την οδική του συμπεριφορά, γιατί συνδυάζει με επιτυχία την άνεση με το κράτημα. Παρά τον αυξημένο συνολικό του όγκο και την αρκετή απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, το γαλλικό κουπέ C-SUV είναι πολύ ευθύβολο στους αυτοκινητόδρομους και κάνει άνετα ταξίδια. Σε διαδρομές με στροφές είναι σε θέση να ανταποκριθεί σε ένα πιο γρήγορο τέμπο, δίχως να παρουσιάζει ανεπιθύμητες συμπεριφορές με έντονη υποστροφή ή τάσεις υποστροφής, ακόμα και με αρκετή πίεση.
Οι πολύ καλά σεταρισμένες αναρτήσεις του φροντίζουν ώστε οι κλίσεις του αμαξώματος να είναι μικρές, να είναι προβλέψιμο και να διορθώνει λάθη. Σύμμαχοι το οδηγού είναι ακόμα το τιμόνι με το κατάλληλο βάρος και την αρκετά καλή πληροφόρηση και αμεσότητα (2,6 στροφές από άκρη σε άκρη), όπως και τα δυνατά φρένα με την καλή αίσθηση. Σίγουρα δεν θα πάρει κανείς το Arkana για αναβάσεις, όμως το αυτοκίνητο δεν θα αγχώσει ποτέ το χειριστή του. Παράλληλα, τα 200 χιλιοστά απόστασης από το έδαφος δίνουν τη δυνατότητα κίνησης με άνεση σε χωματόδρομο, αρκεί να έχει κανείς κατά νου ότι έχει κίνηση μπροστά και ασφάλτινα ελαστικά.