Η πρώτη κίνηση που θα κάνει κάθε οδηγός και χωρίς δεύτερη σκέψη με το που θα μπει στο αυτοκίνητο για να μετακινηθεί, είναι να τοποθετήσει το κλειδί στο διακόπτη ανάφλεξης (μίζα όπως συνηθίζεται να λέγεται) και να βάλει μπρος. Εκτός, αν το αυτοκίνητο εξοπλίζεται με πλήκτρο engine start/stop, οπότε και θα το πατήσει, συνήθως πιέζοντας ταυτόχρονα το πεντάλ του συμπλέκτη ή φρένου. Όμως σε κάθε διακόπτη ανάφλεξης υπάρχουν τέσσερις βασικές θέσεις, τις οποίες εξηγούμε αναλυτικά παρακάτω:
Δείτε ακόμη: Ενέργειες σε περίπτωση υπερθέρμανσης του κινητήρα
LOCK (κλείδωμα). Σε αυτή τη θέση το τιμόνι κλειδώνει για προστασία από κλοπή. Το κλειδί μπορεί να αφαιρεθεί από το διακόπτη ανάφλεξης μόνο στη θέση Lock και σε ορισμένα μοντέλα πιέζοντάς το.
ACC (Accessories – Αξεσουάρ). Το τιμόνι σε αυτή τη θέση (μετά την Lock) είναι ξεκλείδωτο και τα ηλεκτρικά αξεσουάρ λειτουργούν, όπως είναι για παράδειγμα το ηχοσύστημα, τα ηλεκτρικά παράθυρα, καθρέπτες, τα φώτα κ.λπ. Στην περίπτωση που το κλειδί δεν γυρίζει στο διακόπτη ανάφλεξης στη θέση ACC, τότε αυτό συμβαίνει γιατί έχει κλειδώσει το τιμόνι. Για να το ξεκλειδώσετε γυρίστε το δεξιά και αριστερά για να ελευθερώσετε την ένταση και κατόπιν, γυρίστε το κλειδί.
Δείτε ακόμη: Πώς παρατείνεται η διάρκεια ζωής της μπαταρίας
ON. Σε αυτή τη θέση ανάβουν όλες οι προειδοποιητικές λυχνίες και γίνεται έλεγχος των συστημάτων του αυτοκινήτου, πριν ο κινητήρας τεθεί σε λειτουργία. Μην αφήνετε το διακόπτη ανάφλεξης στη θέση ON για πολύ ώρα αν ο κινητήρας δεν λειτουργεί, έτσι ώστε να εμποδίσετε την εκφόρτιση της μπαταρίας. Σε ορισμένα σύγχρονα αυτοκίνητα μετά από λίγα λεπτά τα συστήματα απενεργοποιούνται αυτόματα, ενώ αναγράφεται προειδοποιητικό μήνυμα στον πίνακα οργάνων ή στην οθόνη του ηχοσυστήματος.
START: Γυρίστε το κλειδί στη θέση START για να πάρει μπρος ο κινητήρας. Εάν παρατηρήσετε ότι κάποια λυχνία από τον πίνακα οργάνων δεν έσβησε, τότε ενδέχεται να υπάρχει κάποια δυσλειτουργία.
Δείτε ακόμη: Ποιες συνήθειες φθείρουν το τούρμπο
Προσοχή: Μη γυρίζετε ποτέ το διακόπτη ανάφλεξης στη θέση LOCK ή ACC όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε κίνηση. Αυτό μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα απώλεια της υποβοήθησης του τιμονιού και των φρένων, με αποτέλεσμα την απώλεια ελέγχου του οχήματος και την πρόκληση ατυχήματος.
Επίσης, πριν εξέλθετε από το όχημα πρέπει να είστε πάντα σίγουροι ότι ο επιλογέας είναι στην 1η ταχύτητα στο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων ή στη θέση P (Park) στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, το χειρόφρενο τελείως τραβηγμένο και ο κινητήρας σβηστός.
Δείτε ακόμη: Χρειάζεται ζέσταμα ο κινητήρας; (+video)