Σε όλους έχει τύχει, δεν υπάρχει λόγος να το αρνούμαστε. Όλοι έχουμε δει να ανάβει η προειδοποιητική λυχνία χαμηλής στάθμης καυσίμου, ευρύτατα γνωστή ως «λαμπάκι». Σε αυτό το σημείο, κάποιοι μπορεί να τρέχουν πανικόβλητοι στο βενζινάδικο. Άλλοι πάλι, που ασχολούνται με τα αυτοκίνητα, είναι ψύχραιμοι και συνεχίζουν κανονικά την πορεία τους. Ο λόγος; Η γνώση (που είναι δύναμη) της ρεζέρβας απομακρύνει τις ανησυχίες, καθώς ξέρουμε ότι ακόμα και με το λαμπάκι αναμμένο έχουμε χιλιόμετρα μπροστά μας. Το πόσα ακριβώς, ωστόσο, είναι άλλο θέμα.
Η αυτονομία της ρεζέρβας ποικίλει από αυτοκίνητο σε αυτοκίνητο. Συνήθως κυμαίνεται μεταξύ 50-80 χλμ., όμως δεν είναι απίθανο να βγάλεις και πάνω από 100 χλμ. κατά περίσταση, εννοείται με το ανάλογο οδηγικό στυλ. Προφανώς δεν πατάς τέρμα γκάζι όταν βλέπεις το δείκτη στο «empty», όσο κι αν υπάρχει η «κάβα» της ρεζέρβας. Σε γενικές γραμμές η οπτική προειδοποίηση από το καντράν έρχεται όταν το αποθεματικό του ρεζερβουάρ βρίσκεται στο 10-15%, δίχως να είναι ο απόλυτος κανόνας. Για να λύσει τις απορίες, το MarketWatch Guides δοκίμασε μερικά από τα δημοφιλέστερα μοντέλα της αμερικανικής αγοράς, μέχρι να χρειαστούν μπιτόνια βενζίνης.
«Πρωταθλητής ρεζέρβας» αναδείχθηκε το Toyota RAV4 Hybrid, φτάνοντας στα 118 χλμ. πριν στραγγίξει το ντεπόζιτο. Από πολύ κοντά ακολούθησε το επίσης full υβριδικό Ford F-150 XLT, των 430 ίππων μάλιστα (3.5 V6 EcoBoost + ηλεκτροκινητήρας), που ταξίδεψε 116 χλμ. με το λαμπάκι αναμμένο. To υβριδικό βάθρο συμπλήρωσε το Honda Accord Hybrid 204HP, που δεν ζήτησε μπιτόνι πριν τα 112 χλμ. Συνολικά άλλα 3 αυτοκίνητα ξεπέρασαν τα 100 χλμ. με τη ρεζέρβα, ενώ ακόμα και το τελευταίο της δεκάδας έφτασε τα 85 χλμ.
1.Toyota RAV4 Hybrid – 118 χλμ.
2. Ford F-150 XLT – 116 χλμ.
3. Honda Accord – 112 χλμ.
4. Toyota Camry – 110 χλμ.
5. Ram 1500 – 105 χλμ.
6. BMW X3 M50 – 101 χλμ.
7. Audi Q5 40 TFSI Quattro – 92 χλμ.
8. MINI Cooper – 87 χλμ.
9. Mercedes C200 – 87 χλμ.
10. VW Tiguan Allspace – 85 χλμ.