Πριν περίπου 20 χρόνια, το όριο για την αποτελεσματική παροχή ισχύος στα αυτοκίνητα με κίνηση εμπρός βρισκόταν στα 200 άλογα. Τα Ford Focus RS και SEAT Leon Cupra R πρώτης γενιάς, με τα 215 και 225 άλογα, λογίζονταν ως οι «Ειδικές Δυνάμεις» των hot hatches. Μέχρι που ήρθε η Alfa 147 GTA, με τους 250 ίππους από το μεθυστικό 3.2 V6 Busso, να θέσει τα θεμέλια για τα σύγχρονα mega hatches.
Δείτε ακόμα: Hyundai i30 N βελτιωμένο από την… Hyundai
Τότε ήταν που η Autodelta, αποφάσισε να σκίσει το εγχειρίδιο χρήσης μπροσθιοκίνητων. Υπερκύβισε το μοτέρ της GTA στα 3.7 λίτρα και έστειλε την απόδοση στα 330 άλογα – όλα αποκλειστικά μέσω των μπροστινών τροχών. Και χωρίς να κυνηγάει πεζοδρόμια, αν κρίνουμε από τις κριτικές που απέσπασε. Χρειάστηκε να φτάσουμε στο σημερινό Honda Civic Type R για να δούμε αντίστοιχης ιπποδύναμης από εργοστάσιο, με το «Τάπερ» της αμέσως προηγούμενης γενιάς να είναι το πρώτο που έσπασε το φράγμα των 300 ίππων – πάντα για εργοστασιακό αυτοκίνητο παραγωγής με κίνηση μπροστά. Και η επιτυχία του έχει κάνει πολύ κόσμο να ζηλεύει, εξ ου και το Hyundai i30 N Performance της Turbozentrum.
Ο Γερμανός βελτιωτής θεωρεί πως ο Ιάπωνας «τιμωρός» λυμαίνεται ανενόχλητος της κατηγορίας, οπότε αντικαθιστά την τουρμπίνα και τα περιφερειακά του κορεατικού hot hatch και «εκτοξεύει» την απόδοση στους 400 ίππους! Νούμερα επιδόσεων δεν ανακοινώνονται, όμως σαφώς ο χρόνος για τα 100 χλμ./ώρα από στάση θα βρίσκεται πιο κοντά στα 5,6 δλ. του Type R, παρά στα 6,1 του εργοστασιακού i30 N Performance. Το ίδιο ισχύει και για την τελική, η οποία λογικά προσεγγίζει τα 275 χλμ./ώρα του Honda.
Διαβάστε επίσης: Το Hyundai Veloster N τα βάζει με το Honda Civic Type R (+video)
Προκειμένου να μπορεί να περάσει η άπλετη δύναμη στο οδόστρωμα και να μαρκάρει στενά το ταχύτερο μπροσθιοκίνητο παραγωγής στο Nurburgring, έχει τοποθετηθεί ρυθμιζόμενη ανάρτηση και νέοι τροχοί 19 ιντσών. Να σημειώσουμε πως το turbo kit κοστίζει 3.285,71 ευρώ (χωρίς φόρους) στην Γερμανία, δίχως να περιλαμβάνονται οι νέες ζάντες και η ανάρτηση. Περιμένουμε να δούμε video με τα δυο αυτοκίνητα ενώπιος ενωπίω.