Τα σύγχρονα αυτοκίνητα κατακλύζονται από ηλεκτρονικά, τεχνολογία και gadgets. Οι οθόνες και τα συστήματα πολυμέσων έχουν φτάσει πια να αποτελούν λόγο αγοράς, αλλά ταυτόχρονα και κυριότερη αιτία επίσκεψης στα συνεργεία. Όσο πιο πολύπλοκη μια κατασκευή, τόσο πιθανότερο να εμφανίσει δυσλειτουργία. Κι από τη στιγμή που τα σημερινά τετράτροχα θυμίζουν πολλές φορές «διαστημόπλοια», λογικό κι επόμενο όλη αυτή η high tech τεχνοτροπία να έχει το τίμημά της.
Στην έρευνα αξιοπιστίας της J.D. Power, που δημοσιεύτηκε πρόσφατα και αφορά τη συχνότητα βλαβών σε αυτοκίνητα τριετίας, φανερώνεται ξεκάθαρα πού εντοπίζεται η μεγαλύτερη πηγή ταλαιπωρίας για τους κατόχους τους. Η J.D. Power ανέλυσε τα δεδομένα από 34.175 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων στην Αμερική, που αγοράστηκαν καινούργια πριν 3 χρόνια. Όπως πάντα, ο δείκτης αξιοπιστίας μετράται μέσα από τα προβλήματα ανά 100 οχήματα (Problems Per 100/PP100): όσο χαμηλότερα, τόσο καλύτερα. Τα συμπεράσματα δείχνουν ξεκάθαρη επιδείνωση, καθώς ο μέσος όρος βλαβών φτάνει το 202 PP100 και εμφανίζει αύξηση 6% σε σχέση με τα αντίστοιχα περσινά αποτελέσματα, ενώ παράλληλα είναι ο υψηλότερος από το 2009 και μετά!
Οι λόγοι πίσω από την αναξιοπιστία των σύγχρονων αυτοκινήτων, εντοπίζονται εν πολλοίς ακριβώς σε αυτό: στο πόσο σύγχρονα είναι, δηλαδή. Οι μισές βλάβες στο top 10 αφορούν κάποιο από τα ηλεκτρονικά συστήματα, είτε μιλάμε για εφαρμογές συνδεσιμότητας (βλέπε Apple CarPlay, Android Auto κλπ), είτε για infotainment, οθόνες και τα συμπαρομαρτούντα. Η ασύρματη φόρτιση, η σύνδεση Bluetooth, και οι ασύρματες ενημερώσεις προκαλούν τους μεγαλύτερους μπελάδες, ενώ είναι χαρακτηριστικό πως το 56% των ερωτηθέντων δήλωσαν πως μετά τις over-the-air αναβαθμίσεις, δεν παρατήρησαν καμία βελτίωση στις λειτουργίες του οχήματος.
Κατά τα λοιπά, οι Ιάπωνες και πάλι διέπρεψαν. Η γνωστή και μη εξαιρετέα Lexus πήρε άλλη μια πρωτιά, καταγράφοντας δείκτη 140 PP100. Εντυπωσιακή η δεύτερη θέση της Buick, στα 143 PP100, με τη Mazda να συμπληρώνει το βάθρο από απόσταση 18 PP100 (161) και να κερδίζει οριακά την Toyota (162 PP100). Cadillac και Chevrolet ολοκλήρωσαν ισόβαθμες την πρώτη πεντάδα, με 169 PP100, ενώ GMC, Porsche, BMW και Mini συμπλήρωσαν το top 10. Kia και Honda έμειναν για λίγο εκτός, ωστόσο μπορούν να βρουν παρηγοριά στο ότι ήταν οι δυο τελευταίες μάρκες που ξεπέρασαν το μέσο όρο.
Από εκεί και πέρα, ολίγον τι το χάος. Οι κατασκευαστές που δεν κατάφεραν να περάσουν τη «βάση» έφτασαν τους 19, με τις Land Rover, Audi, Jeep, Chrysler και VW να καταλαμβάνουν τις ισάριθμες θέσεις στο τέλος της κατάταξης, και τους Γερμανούς να βρίσκονται στη χειρότερη θέση όλων (285 PP100). H Tesla ναι μεν συμμετείχε επίσημα, αλλά και πάλι δεν έδωσε έγκριση για εξέταση στοιχείων από όλες τις πολιτείες, οπότε το 209 PP100 από τη μια είναι ενθαρρυντικό, όμως από την άλλη τελείως ενδεικτικό.