Τα σύγχρονα αυτοκίνητα κατακλύζονται από ηλεκτρονικά, τεχνολογία και gadgets. Οι οθόνες και τα συστήματα πολυμέσων έχουν φτάσει πια να αποτελούν λόγο αγοράς, αλλά ταυτόχρονα να προκαλούν πονοκεφάλους στους ιδιοκτήτες. Οι οποίοι, όπως δείχνει έρευνα της J.D. Power, πολλές φορές χάνονται μέσα στις αμέτρητες εφαρμογές που συνοδεύουν ένα καινούργιο τετράτροχο.
Η μελέτη Tech Experience Index εμβαθύνει στα σύγχρονα προβλήματα που συνοδεύουν τη συμβίωση με ένα νέο μοντέλο, αναλύοντας το πόσο χρήσιμη/εύχρηστη/αξιόπιστη είναι αυτή η «εξέγερση των μηχανών». Συνολικά 81.926 κάτοχοι αυτοκινήτων φετινής χρονολογίας απάντησαν στο ερωτηματολόγιο, για τις ζωές τους με τα οχήματα έπειτα από 90 ημέρες στην καθημερινότητά τους. Τα αποτελέσματα μετράνε σκορ με μέγιστη βαθμολογία τους 1.000 πόντους: όσο ψηλότερα, τόσο καλύτερα τα πάνε οι ιδιοκτήτες μοντέλων της εκάστοτε μάρκας με τις τεχνολογίες τους. Βάσει του πίνακα πάντως, όλοι τα βρίσκουν «μπαστούνια» με την ψηφιακή εποχή. Είναι χαρακτηριστικό πως ακόμα και η πρώτη εταιρία, μετά βίας ξεπερνά το μέσο όρο. Ακόμα πιο ενδεικτικό; Το γεγονός ότι από τις 31 αυτοκινητοβιομηχανίες που τηρούσαν τα κριτήρια για να εμφανιστούν στην τελική κατάταξη, μόνο οι 6 πέρασαν τη βάση!
Πρώτη και -σχετικά- καλύτερη η Genesis, με σκορ 584/1000. Ακολουθεί η Lexus με 535/1000, η BMW (528/1000), η Hyundai (518/1000), η Kia (499/1000) και η Land Rover (498/1000). Από εκεί και πέρα, το χάος. Όλοι οι υπόλοιποι κατασκευαστές δεν μπόρεσαν να περάσουν το μέσο όρο του 494/1000, που από μόνος του είναι κάτω του 50% της μέγιστης βαθμολογίας. Tesla, Rivian και Polestar σκόραραν από εξαιρετικά μέχρι ικανοποιητικά, αλλά για διάφορους λόγους (άρνηση παροχής όλων των δεδομένων, περιορισμένος αριθμός αυτοκινήτων κλπ) δεν γινόταν να περιληφθούν στην τελική κατάταξη.
Η μελέτη αναφέρει ότι συστήματα όπως η αναγνώριση προσώπου, οι σαρωτές δακτυλικών αποτυπωμάτων και οι λειτουργίες με κινήσεις των χεριών συγκαταλέγονται στα πλέον αντιπαθή, επειδή απλούστατα προσπαθούν ανεπιτυχώς να λύσουν προβλήματα που οι ιδιοκτήτες δεν γνώριζαν καν ότι υπήρχαν. Στην περίπτωση των gesture controls (αυτά με τις χειρονομίες), το 21% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι δεν έχει λειτουργικότητα, ενώ οι ιδιοκτήτες ανέφεραν επίσης κατά μέσο όρο 43,4 προβλήματα ανά 100 οχήματα για τέτοια συστήματα. Στην πλειοψηφία τους άχρηστες κρίνονται και οι οθόνες στην πλευρά του συνοδηγού, που έχουν αρχίσει να γίνονται μόδα τελευταία.