Με τα αυτοκίνητα πετρελαίου που κυκλοφορούν και στην Ελλάδα να είναι πλέον μερικές χιλιάδες, δεν αποκλείεται να γίνει λάθος ανεφοδιασμός με καύσιμο και αντί για ντίζελ να γίνει πλήρωση με βενζίνη. Τι γίνεται όμως σε μια τέτοια περίπτωση και ποιες ενέργειες πρέπει να κάνει ο οδηγός πριν βάλει μπρος τον κινητήρα;
Δείτε ακόμη: Γιατί είναι λάθος η προθέρμανση του κινητήρα στο ρελαντί;
Η πρώτη κίνηση είναι να ανοίξετε το εγχειρίδιο χρήσης του αυτοκινήτου και να ανατρέξετε στο σχετικό κεφάλαιο. Στην περίπτωση που εκκινήσετε το αυτοκίνητο, τότε αυτή η κίνηση μπορεί να είναι καταστροφική για τον κινητήρα και ιδιαίτερα δαπανηρή. Λόγω του ότι όλοι οι καινούργιοι κινητήρες πετρελαίου διαθέτουν τεχνολογία αντλίας – ακροφυσίου, κοινώς μπεκ άμεσου ψεκασμού μπορεί ακόμα και μικρές ποσότητες ακατάλληλου καυσίμου να προκαλέσουν σημαντική ζημιά στον κινητήρα και να καταστραφεί η αντλία μαζί με τα μπεκ. Αν είναι παλαιότερης τεχνολογίας ο κινητήρας πετρελαίου, δηλαδή στροβιλισμού χωρίς άμεσο ψεκασμό, λίγες ποσότητες βενζίνης, συνήθως δεν είναι επιβλαβείς.
Δείτε ακόμη: Τι βλάβες προκαλούνται όταν οδηγείς με… λαμπάκι;
Σε κάθε περίπτωση πρέπει να συμβουλευτείτε ένα συνεργείο και εφόσον μετά τον ανεφοδιασμό ανάψει η λυχνία check engine και ο κινητήρας σκορτσάρει, τρέμει και ακούσετε ασυνήθιστους θορύβους, σβήστε αμέσως το αυτοκίνητο, ακινητοποιήστε το και καλέστε την οδική βοήθεια.
Θα πρέπει να γνωρίζετε ακόμη ότι σε τέτοιες περιπτώσεις ο κινητήρας δεν καλύπτεται από την εγγύηση και το κόστος από την αλλαγή των μπεκ, αντλίας, φίλτρων και καθαρισμό του κινητήρα και του ρεζερβουάρ είναι υψηλό. Γι’αυτό πάντα προσοχή κατά τον ανεφοδιασμό!