Μπορεί ο παραπάνω τίτλος να σας γεμίζει με απορίες για το πως είναι δυνατόν κάτι τέτοιο να ισχύει, μιας και τα ηλεκτρικά δεν εκπέμπουν καυσαέρια. Όμως μια γερμανική έρευνα φέρνει τα πάνω κάτω!
Κι αυτό γιατί υποστηρίζει πως το Tesla Model 3 κατά τη διάρκεια της ζωής του, εκπέμπει 11 έως και 28% παραπάνω διοξείδιο του άνθρακα από μια Mercedes C220 CDI.
Δείτε ακόμα: Ζορίζονται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με το κρύο;
Τα στοιχεία των ερευνητών, βασίζονται στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που εκλύονται κατά την κατασκευή των μπαταριών, αλλά και λόγω της χρήσης ορυκτών καυσίμων για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, η οποία με την σειρά της χρησιμεύει για την φόρτιση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Πιο συγκεκριμένα ένα κομβικό σημείο στο αποτέλεσμα της μελέτης αναφέρει: «Λαμβάνοντας υπόψη και την ποσότητα ενέργειας που χρησιμοποιείται κατά την παραγωγή των μπαταριών, οι εκπομπές CO2 των ηλεκτρικών οχημάτων είναι ελαφρώς υψηλότερες από τις εκπομπές ενός κινητήρα diesel». Όμως, αυτή η έρευνα έχει έντονους επικριτές οι οποίοι αναφέρουν, ότι δεν χρησιμοποιήθηκαν αρκετά ρεαλιστικά στοιχεία για τους υπολογισμούς, όπως επίσης ότι κι οι ερευνητές δεν έχουν μεγάλη εμπειρία στη μελέτη ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Διαβάστε επίσης: 10 Μύθοι και Αλήθειες για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Αυτό που αναφέρουν όσοι αμφισβητούν το αποτέλεσμα, είναι πως οι επιστήμονες έχουν παραβλέψει σημαντικές αξιώσεις, όπως για παράδειγμα ότι η ηλεκτρική ενέργεια με την ανάπτυξη της τεχνολογίας δεν παράγεται με τους συμβατικούς τρόπους που ξέρουμε μέχρι στιγμής, αλλά κι από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Ήδη στις αναπτυγμένες χώρες το ποσοστό της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ορυκτά καύσιμα μειώνεται και αυξάνεται με τη χρήση ανανεώσιμων πηγών.
Είναι τελικά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο περισσότερο ρυπογόνο από ένα συμβατικό μοντέλο; Όχι, σύμφωνα με την πλειοψηφία των πηγών του ρεπορτάζ, που αναφέρουν πως η έρευνα υπερβάλλει σε ότι έχει να κάνει με την ποσότητα των εκπομπών διοξειδίου κατά την κατασκευή των μπαταριών μιας κι αναφέρεται ότι περίπου 170 κιλά διοξειδίου του άνθρακα εκπέμπονται ανά κιλοβάτ. Ωστόσο, τα δεδομένα αυτά έχουν επικριθεί επειδή δεν είναι ενημερωμένα, μιας κι ο σημερινός μέσος όρος εκτιμάται ότι είναι περίπου 30 κιλά CO2 ανά κιλοβάτ. Επιπλέον δεν ελήφθη υπόψη η δυνατότητα ανακύκλωσης των μπαταριών, ούτε ο τρόπος με τον οποίο κατασκευάστηκαν οι μπαταρίες για τα αυτοκίνητα της Tesla, αφού τα εργοστάσια του Elon Musk λειτουργούν με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Δείτε ακόμα: Toyota: Αντι-οικολογικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα!
Σε αυτό όμως που κατέληξαν οι έχοντες αντίρρηση με τη μελέτη των Γερμανών επιστημόνων, είναι πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αρχίσουν να κερδίζουν μεγαλύτερο έδαφος στο κομμάτι των πωλήσεων. Όμως οι επενδύσεις που απαιτούνται είναι μεγάλες και σίγουρα θα… πονέσουν τις εταιρείες. Στην αρχή τουλάχιστον.
Εσείς τι πιστεύετε;