Μπορεί να εξοβελίστηκε από την ελληνική επικράτεια και να βρίσκεται στο στόχαστρο πολλών ακόμα χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ωστόσο η Uber δεν παύει να είναι η μεγαλύτερη εταιρία παροχής υπηρεσιών μετακίνησης παγκοσμίως. Τόσο μεγάλη, για την ακρίβεια, ώστε αναπτύσσει οχήματα αυτόνομης κίνησης και κεντρίζει το ενδιαφέρον κολοσσών της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως η Toyota.
Η ιαπωνική εταιρία ανακοίνωσε πως θα επενδύσει 500 εκατομμύρια δολάρια στην ανάπτυξη ενός κοινού πρότζεκτ με τους Αμερικανούς, ώστε να εξελιχθεί η ικανότητα των αυτοκινήτων που προσφέρει στην αυτόνομη κίνηση. Οι Ιάπωνες αναγνωρίζουν την δυναμική τόσο της Uber, όσο κυριότερα της ραγδαία αναπτυσσόμενης τάσης για αυτονόμηση των οχημάτων, δαπανώντας πακτωλό χρημάτων προκειμένου να μετατραπούν σιγά-σιγά σε εταιρία μετακινήσεων. Δεν είναι δικά μας λόγια αυτά, αλλά του προέδρου της Toyota Connected Company (του αντίστοιχου κλάδου της μητρικής Toyota, δηλαδή), Shigeki Tomoyama, ο οποίος συμπλήρωσε πως «ανάλογες συνεργασίες αποτελούν πλέον την νόρμα στην αυτοκίνηση. Η Toyota δεν θα μπορούσε να μείνει αμέτοχη».
Δείτε ακόμα: Ατύχημα με αυτόνομη οδήγηση σε Tesla Model 3 στην Ελλάδα (+video)
Φυσικά δεν πρόκειται για μονομερή επένδυση, καθώς η Uber θα αγοράσει πολυμορφικά Toyota Sienna για τις ανάγκες των πελατών της, τα οποία θα εφοδιαστούν με την αναπτυσσόμενη τεχνολογία, αρχής γενομένης από το 2021. Και κάπου εδώ είναι που χρειάζεται μια δεύτερη ανάγνωση στην κίνηση των Ιαπώνων.
Δεν διαφωνεί κανείς πως τα αυτόνομα αυτοκίνητα βρίσκονται καθ’ οδόν. Αναμενόμενα μια εταιρία του μεγέθους της Toyota να μην «κλείσει τα μάτια» στις εμπορικές και τεχνολογικές εξελίξεις. Όμως, όπως αναφέρει ο Brian Collie της Boston Consulting Group, «οι επιχειρηματικές συνεργασίες έχουν τον ανάλογο αντίκτυπο στο στάτους των εταιριών. Οτιδήποτε αφορά το ένα μέλος, επηρεάζει και το άλλο».
Πώς μεταφράζονται τα λεγόμενα του Collie στο εγχείρημα Toyota-Uber;
Τον περασμένο Μάρτιο ένα από τα υπό εξέλιξη αυτοκίνητα της Uber, τραυμάτισε θανάσιμα μια γυναίκα που επιχείρησε να περάσει τον δρόμο, στην Αριζόνα. Οι αντιδράσεις ήταν τόσο σφοδρές, ώστε η αμερικανική εταιρία αναγκάστηκε να σταματήσει το πρόγραμμα μέχρι νεωτέρας. Το επίμαχο αυτοκίνητο ήταν ένα Volvo XC90. Χωρίς να φταίει σε τίποτα, η σουηδική εταιρία είδε ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της να πρωταγωνιστεί σε περιστατικό με θάνατο πεζού. Προφανώς και η Toyota δεν θέλει να μείνει έξω από το «τρένο» της αυτόνομης κίνησης, αλλά πολύ περισσότερο δεν θα ήθελε να παρακολουθήσει στις ειδήσεις ένα Sienna σε αντίστοιχα πλάνα με αυτά του XC90.
Διαβάστε επίσης: Όλα όσα πρέπει να ξέρεις για την «αυτόνομη οδήγηση» (+video)
Όπως αναφέραμε, τα πρώτα δείγματα της συνεργασίας Toyota-Uber θα κάνουν επίσημα την εμφάνισή τους σε 3 χρόνια.