Αν υπάρχει μια εταιρία που «προφήτευσε» την καταιγιστική επιτυχία των SUV/crossovers, αυτή είναι η Honda. To πρώτο HR-V ήταν ένα ημίψηλο αυτοκίνητο, με παρουσιαστικό SUV και αμιγώς ασφάλτινους προσανατολισμούς, διαθέσιμο το 1999 και με δικίνητη έκδοση.
Ακριβώς 20 χρόνια μετά οι δρόμοι είναι γεμάτοι με αυτοκίνητα του είδους. Το HR-V έκανε ένα διάλειμμα το 2006, επέστρεψε το 2016 και σήμερα είναι ένα από τα πιο καλοπουλημένα μοντέλα της Honda. Προκειμένου να παραμείνει τέτοιο, οι Ιάπωνες το υπέβαλλαν σε μια διακριτική ανανέωση, στην οποία ξεχωρίζει η αναβαθμισμένη εμφάνιση. Το νέο HR-V, λοιπόν, ξεκινά από τις 22.325 ευρώ και διαθέτει στη βασική έκδοση Comfort πλήρες πακέτο ασφάλειας (6 αερόσακους, ABS, ESP) και ικανοποιητικό άνεσης (αυτόματος κλιματισμός, cruise control), όμως για να πάρει κανείς τα συστήματα ενεργής πέδησης πόλης και προειδοποίησης μετωπικής σύγκρουσης, θα πρέπει να φτάσει στα 26.650 ευρώ της Elegance.
Δυναμική και «αμερικανική» εμφάνιση
Το σύνολο της ανανέωσης αφορά το παρουσιαστικό του ιαπωνικού SUV, το οποίο γίνεται πιο δυναμικό και αποκτά εσάνς από Η.Π.Α. Η νέα μάσκα κεντρίζει τα βλέμματα χάρις στην ευμεγέθη χρωμιωμένη φάσα που πλαισιώνει το λογότυπο της Honda και ενώνει τα νέα φωτιστικά σώματα. Σε αυτά παρατηρούμε τα διάφανα κρύσταλλα και τα εντονότερα φώτα ημέρας, που δίνουν ένα περισσότερο σφηνοειδή τόνο στο εμπρός μέρος του HR-V. Πίσω υπάρχει ένθετο χρωμίου στην πόρτα του χώρου αποσκευών, προς όφελος της premium αίσθησης, ενώ τα LED φωτιστικά σώματα είναι πιο σκούρα. Το προφίλ του μικρομεσαίου Honda παραπέμπει τρόπον τινά σε κουπέ, λόγω της κεκλιμένης γραμμής της οροφής και των κρυφών χειρολαβών για τις πίσω θύρες, φέρνοντας λίγο και στην άλλη επίκαιρη κατηγορία, τα κουπέ SUV.
Δείτε ακόμα: Νέο Honda HR-V Sport 1.5 VTEC TURBO 182 PS
Μοντέρνο, ευρύχωρο και πρακτικό εσωτερικό
Ο εσωτερικός κόσμος του ανανεωμένου HR-V κρίθηκε -σωστά- πως δεν χρειαζόταν αλλαγές, πέρα από τα ανασχεδιασμένα και πιο άνετα καθίσματα, αλλά και κάποιες νέες επενδύσεις στις πόρτες. Η γνώριμη οδηγοκεντρική προσέγγιση παραμένει, με όλα τα χειριστήρια να βρίσκονται εντός οπτικού πεδίου και χεριού του οδηγού. Παρότι η ιαπωνική εταιρία δεν ανακοινώνει κάποια αναβάθμιση, η λειτουργία του συστήματος πολυμέσων Honda Connect είναι πιο γρήγορη και τα γραφικά στην οθόνη αφής των 7 ιντσών παρουσιάζονται ευκρινέστερα. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, όπως και η ορατότητα μπροστά. Πίσω και διαγώνια, οι φαρδιές κολόνες σε συνδυασμό με την κλίση της οροφής δημιουργούν μια δυσκολία, αλλά πάντα εντός απολύτως φυσιολογικών πλαισίων.
Τα υλικά είναι σκληρά μεν, ποιοτικά και με γερή συναρμογή δε -αν και σε ορισμένα σημεία τόσο η τελευταία, όσο και το φινίρισμα, θα μπορούσαν να είναι καλύτερα. Μόνο μια φάσα μπροστά από το συνοδηγό καλύπτεται από μαλακό υλικό. Κανένα παράπονο από τους χώρους, οι οποίοι είναι εξαιρετικοί για 4 άτομα και καλοί για 5, με τα πίσω καθίσματα «Magic Seats» να ανασηκώνονται και να αναδιπλώνονται, προσφέροντας την δυνατότητα περαιτέρω διαμόρφωσης στο χώρο φόρτωσης. Ο τελευταίος μπορεί να φτάσει μέχρι τα 1.456 λίτρα, σε περίπτωση που τα 448 λίτρα της κανονικής διάταξης του πορτμπαγκάζ δεν φτάσουν.
Κινητήρας με «νεύρο» αλλά και θόρυβο
Η θέση οδήγησης, που φέρνει τον κοντό επιλογέα ακριβώς στο χέρι σου, και το στροφόμετρο που αρχίζει να «κοκκινίζει» στην ένδειξη των 7.000 σ.α.λ. σε βάζουν στο ανάλογο κλίμα, το οποίο καλλιεργεί ο ατμοσφαιρικός 1.500αρης, θυμίζοντάς μας κάτι από τα παλιά, καλά VTEC.
Διαβάστε επίσης: Tέλος τα ντίζελ για την Honda στην Ευρώπη
Το τετρακύλινδρο μοτέρ ανθίσταται στο ρεύμα του downsizing και αποδίδει 130 ίππους στις 6.600 σ.α.λ., με τον κόφτη να επεμβαίνει στις 7.000 σ.α.λ.. Η ροπή των 155 Nm απαντάται εξίσου ψηλά, στις 4.600 σ.α.λ. Κάτι που σημαίνει πως για να κινηθούν σβέλτα τα 1.241 κιλά του αμαξώματος, απαιτείται αρμονική συνεργασία κινητήρα και μετάδοσης. Και υπάρχει με το παραπάνω…
Ο συνδυασμός 1.5 i-VTEC και 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου είναι πανομοιότυπος με αυτόν του Jazz 1.5 i-VTEC. Εκεί, βέβαια, η κλιμάκωση είναι πολύ κοντή, όμως και στο HR-V το γρανάζωμα δεν πάει πίσω. Ενδεικτικές είναι οι 3.400 σ.α.λ. που απαιτούνται για 130 χλμ./ώρα με 6η ταχύτητα, με τον θόρυβο να κάνει την παρουσία του στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, όχι μόνο στις υψηλότερες στροφές αλλά και στις χαμηλές και εν τέλει να ενοχλεί.
Δείτε επίσης: Δοκιμή Honda Jazz 1.5 i-VTEC
Αναλογικά μικρό τίμημα για τις επιδόσεις, μα κυρίως, την αίσθηση που προσφέρει το HR-V. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα χρειάζονται 10,2 δλ. για να εμφανιστούν στο ταχύμετρο, του οποίου η βελόνα δεν θα σταματήσει να κινείται πριν τα 192 χλμ./ώρα. Καθ’ όλη την διαδικασία απολαμβάνεις την αγόγγυστη όρεξη του i-VTEC για στροφάρισμα, μετά του ανάλογου ήχου, ενώ και οι εναλλαγές των σχέσεων είναι τυπικές για χειροκίνητο Honda – ήτοι απολαυστικές. Η κατανάλωση μάλιστα δεν ξεφεύγει, όπως θα περίμενε κανείς, αρκούμενη σε 7,4 λίτρα/100 χλμ. για τη μέση τιμή της.
Πολύ καλό στο δρόμο
Η συμπεριφορά της ανάρτησης κερδίζει πολλούς πόντους εκτίμησης, ειδικά όταν περνάς από τυπικό ελληνικό «σπάσιμο». Η απόσβεση είναι πολύ καλού επιπέδου, απορροφώντας την συντριπτική πλειοψηφία των κραδασμών και εξασφαλίζοντας άνεση. Μοναδικό μειονέκτημα είναι πως… είναι τόσο καλή στη δουλειά της, ώστε κάνει τον θόρυβο από τον κινητήρα να φαίνεται περισσότερο.
Σε περίπτωση που θελήσεις να μεταφέρεις την ταχύτητα που μάζεψες στην ευθεία, θα έχεις για σύμμαχο το ακριβές και με σωστό βάρος τιμόνι, μαζί με την στρωτή λειτουργία της ανάρτησης. Δεν είναι ξερή, δεν αφήνει το αμάξωμα να πάρει πολλή κλίση και φροντίζει να φορτίζει σωστά τα ελαστικά, βελτιστοποιώντας την παρεχόμενη πρόσφυση. Όταν τελικά αυτή εξαντληθεί, το HR-V θα αντιδράσει με ήπια υποστροφή και ένα ομαλό, προβλέψιμο ελάφρωμα της ουράς σε οριακές καταστάσεις.
+ Κινητήρας, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, κιβώτιο, άνεση ανάρτησης, χώροι, πρακτικότητα
– Τιμή, θόρυβος κινητήρα, συναρμογή σε κάποια σημεία του εσωτερικού