Μπορούμε να μιλάμε για ώρες (μην πούμε μέρες) σχετικά με τα πραγματικά οφέλη που προσφέρουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κόντρα σε αυτά που ευαγγελίζονται. Τα θερμικά σύνολα μπορεί να φαίνονται καταδικασμένα, αλλά όπως αποδεικνύουν τα δεδομένα της καθημερινότητας, έχουν ακόμα πάρα πολύ «ψωμί» μπροστά τους. Ειδικά σε θέμα αξιοπιστίας; Φούρνους ολόκληρους.
Η έρευνα του Consumer Reports είναι πάνω από αποκαλυπτική, αγγίζοντας τα όρια της σοκαριστικής. Το CR μάζεψε και ανέλυσε τα δεδομένα από 330.000 κατόχους ηλεκτρικών και αυτοκινήτων με μηχανές εσωτερικής καύσης, χρονολογία από το 2000 μέχρι φέτος, προκειμένου να εξετάσει πόσο απέχουν οι δυο τεχνοτροπίες σε εμφάνιση βλαβών. Σύμφωνα, λοιπόν, με τα αποτελέσματα, τα EVs εμφανίζουν την τάση να επισκέπτονται 79% συχνότερα τα συνεργεία από τα τετράτροχα με κινητήρες βενζίνης ή ντίζελ! Ακόμα και αυτό το ποσοστό, όμως, φαντάζει «τανκ» σε σχέση με την τραγικότητα των plug-in υβριδικών.
Τα PHEV εμφανίζουν ένα εξωπραγματικό +146% στις βλάβες σε σχέση με τα συμβατικά κινητήρια σύνολα, σε μια απόδειξη πως η γέφυρα μεταξύ των δυο τεχνολογιών μόνο στέρεα δεν είναι. Αντίθετα, η πρώτη προσπάθεια ζεύξης ηλεκτρισμού και βενζίνης αποδεικνύεται ασύγκριτα πιο αξιόπιστη, τόσο σε σχέση με τον πλήρη εξηλεκτρισμό όσο και τη μεσοβέζικη οδό των «πριζάτων» υβριδικών. Τα full hybrid είναι ό,τι κοντινότερο στις παραδοσιακές Μ.Ε.Κ. μπορεί να αγοράσει κάποιος, καθώς το ποσοστό εμφάνισης βλαβών σε σχέση με εκείνες περιορίζεται μόλις στο 26%! Για να το θέσουμε διαφορετικά, τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά είναι 3 φορές πιο αξιόπιστα από τα plug-in και σχεδόν 6 φορές από τα αμιγώς ηλεκτρικά!
Όπως αναφέρει ο επικεφαλής αυτοκινητικών ερευνών του Consumer Reports, Jake Fisher, οι τεράστιες αυτές διακυμάνσεις έχουν μια πολύ απλή εξήγηση: τον χρόνο. «Όσο πιο πολύ βρίσκεται ένα όχημα ή μια τεχνολογία στην παραγωγή, τόσο περισσότερο επιλύονται τα προβλήματα που εμφανίζονται», λέει ο Fisher και συμπληρώνει: «Τα υβριδικά είναι μαζί μας κοντά 3 δεκαετίες, ενώ τα ηλεκτρικά και τα plug-in αναπτύσσονται τα τελευταία χρόνια. Η αξιοπιστία είναι μαραθώνιος, όχι σπριντ. Χρειάζονται αργά και συνεπή βήματα προς αυτή την κατεύθυνση. Όποιες εταιρίες βιάζονται, είναι και αυτές που ταλαιπωρούνται περισσότερο από τις νέες τεχνολογίες».