To γνωρίζουν όλοι πια: τα μεγαλύτερα προβλήματα των ηλεκτρικών, είναι η αυτονομία και οι χρόνοι φόρτισης. Αν θες να ταξιδέψεις με EV, έχεις δυο επιλογές: είτε να ρεγουλάρεις το στυλ οδήγησης ώστε να εκμαιεύσεις και το τελευταίο χλμ. από τη μπαταρία, είτε να οπλιστείς με υπομονή και να περιμένεις ώρες πλησίον του φορτιστή. Οι πατέντες έχουν αρχίσει να πυκνώνουν, με τα range extenders να δίνουν και να παίρνουν. Μέχρι power bank σε τρέιλερ έχουμε δει! Η Mercedes, ωστόσο, βρήκε μια απλούστερη λύση, βάζοντας και τη βαφή του αμαξώματος στο παιχνίδι.
Η φίρμα από τη Στουτγκάρδη εξέλιξε την πρώτη ηλιακή βαφή, η οποία επί της ουσίας προσομοιώνει τη λειτουργία φωτοβολταϊκού πάνελ. Βασικά, και «φωτοβολταϊκή βαφή» να την αποκαλέσει κάποιος, λάθος δεν θα είναι. Η πρωτοποριακή τεχνολογία αποτελείται από μια πολυστρωματική εφαρμογή, που με την πρώτη ματιά φέρνει σε κλασικό μεταλλικό χρώμα. Από κάτω, όμως, κρύβεται η τελευταία λέξη της νανοτεχνολογίας. Πάνω στα πάνελ του αμαξώματος εφαρμόζεται μια πολύ λεπτή στρώση μικροσκοπικών φωτοβολταϊκών στοιχείων, για να ψεκαστεί στην επιφάνειά τους μια ακόμα πιο λεπτή στρώση νανοσωματιδίων, που απαρτίζουν την ηλιακή βαφή. Η πολύ λεπτή (5 μικρόμετρα πάχος μόλις) και ελαφριά (50 γρ./τετραγωνικό μέτρο) αυτή στρώση επιτρέπει το 94% της ηλιακής ακτινοβολίας να περάσει προς τα φωτοβολταϊκά, βοηθώντας τη συγκέντρωση ενέργειας για τη φόρτιση της μπαταρίας.
Σύμφωνα με τα δεδομένα της Mercedes, ο βαθμός απόδοσης μπορεί να φτάσει μέχρι το 20% αρκεί οι συνθήκες να είναι ιδανικές. Όπου «ιδανικές», βάλτε φουλ λιακάδα και μετρημένο στυλ οδήγησης, προσθέτοντας ως 39 χλμ. ημερησίως ή πάνω από 20.000 χλμ. ετησίως (στο Λος Άντζελες, στη Στουτγκάρδη μέχρι 12.000 χλμ. λόγω καιρού)! H ενέργεια από την ηλιακή βαφή μπορεί είτε να αποθηκευτεί είτε να χρησιμοποιηθεί απευθείας, κατά τη διάρκεια της οδήγησης, δίχως φυσικά ο άνθρωπος στο τιμόνι να αντιλαμβάνεται την παραμικρή διαφορά. Η ηλιακή βαφή εξελίσσεται σταθερά τα τελευταία 4 χρόνια, παίζοντας κύριο ρόλο στην επίτευξη 1.202 χλμ. αυτονομίας από το πρωτότυπο Vision EQXX πριν τρία χρόνια.
Χρονοδιάγραμμα για το πότε θα ντυθεί αυτοκίνητο παραγωγής με αυτή τη βαφή, δεν υπάρχει ακόμα. Φυσικά, όταν γίνει κάτι τέτοιο οι πρώτοι προνομιούχοι θα είναι τα κορυφαία ηλεκτρικά της Mercedes, όπως οι EQS και EQS SUV.