Τα εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα, δηλαδή τα υβριδικά, plug-in hybrid και αμιγώς ηλεκτρικά, είναι στην πλειοψηφία τους πιο ακριβότερα από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα. Ωστόσο, έχουν το πλεονέκτημα ότι καταναλώνουν λιγότερο καύσιμο ή ρεύμα στην περίπτωση των ηλεκτρικών και παρέχουν μεγαλύτερη οικονομία στις μετακινήσεις. Πόσα όμως χιλιόμετρα πρέπει να διανύσει ένας οδηγός για να κάνει απόσβεση για τα παραπάνω λεφτά που έχει δώσει στην αγορά ενός εξηλεκτρισμένου μοντέλου;
Μια σχετική έρευνα έκανε ο ισπανικός Οργανισμός Καταναλωτών και Χρηστών (OCU), ο οποίος βασίστηκε στα στοιχεία που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές, μαζί με το ίδιο κόστος ασφάλισης και συντήρησης, ανεξάρτητα από τον τύπο του κινητήρα. Στην πραγματικότητα σίγουρα υπάρχουν αποκλίσεις μεταξύ εργοστασιακών και πραγματικών καταναλώσεων, ενώ και τα κόστη στη συντήρηση δεν είναι ίδια μεταξύ συμβατικών και εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με τον οργανισμό OCU, για να καλυφθεί η διαφορά των 2.500 ευρώ που συνήθως κοστίζει κατά μέσο όρο ένα υβριδικό αυτοκίνητο σε σύγκριση με ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο, θα πρέπει να διανυθούν τουλάχιστον 110.000 χιλιόμετρα. Όσον αφορά τα plug-in υβριδικά, ο OCU υπέθεσε ότι το 30% της χρήσης θα γίνεται με το βενζινοκινητήρα και το υπόλοιπο 70% με την ηλεκτρική ενέργεια. Αυτό βέβαια είναι το θεμιτό σενάριο, αφού στην πραγματικότητα μπορεί να γίνεται το αντίστροφο. Με την υπόθεση του OCU, η απόσταση που πρέπει να διανυθεί για την απόσβεση της αγοράς αυτού του τύπου αυτοκινήτου είναι 75.000 χιλιόμετρα.
Τέλος, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα πρέπει να διανύσουν περίπου 70.000 χιλιόμετρα για να αποσβέσουν το πρόσθετο κόστος τους σε σύγκριση με ένα αυτοκίνητο βενζίνης. Όμως υπάρχει μια βασική προϋπόθεση. Για να ισχύει κάτι τέτοιο θα πρέπει η φόρτιση να γίνεται στο σπίτι, γιατί σε δημόσιους φορτιστές το κόστος εκτοξεύεται στα ύψη. Οπότε σε κάθε περίπτωση χρειάζονται πολλές δεκάδες χιλιόμετρα και χρόνια (με 15.000 χλμ./έτος) για να γίνει η απόσβεση, χωρίς να έχει υπολογιστεί και η μείωση απόδοσης της μπαταρίας του υβριδικού η ηλεκτρικού αυτοκινήτου.