Το Tiguan έχει μπει στη δεύτερη γενιά του και από το περασμένο καλοκαίρι προσφέρεται και στη χώρα μας, θέλοντας να συνεχίσει την επιτυχία της πρώτης του γενιάς, που ουσιαστικά ήταν και αυτή που εισήγαγε τη VW στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV. Πλέον, το 2ης γενιάς μοντέλο έρχεται μεγαλύτερο σε διαστάσεις από το προηγούμενο, με πιο συμβατικές γραμμές και δίνοντας έμφαση περισσότερο από ποτέ σε τομείς όπως η πρακτικότητα και οι πολύ καλοί χώροι. Παράλληλα, εκμεταλλευόμενο την παρουσία της πλατφόρμας πασπαρτού MQB, το νέο Tiguan καταφέρνει να μειώσει το βάρος του και σε συνδυασμό με τους νεότερους κινητήρες TSI και TDI του Ομίλου, να ελαττώσει και την κατανάλωση και ρύπους, χωρίς να χάσει σε επιδόσεις. Τιμολογιακά, στις diesel εκδόσεις του το Tiguan ξεκινά από τα 27.650 ευρώ (1,6 λτ.-115 PS, 4X2), όμως η έκδοση της δοκιμής μας με τον 2λιτρο diesel των 150 ίππων, την 4κίνηση και το αυτόματο κιβώτιο DSG, ανεβάζει αρκετά το κόστος της στα 34.050 ευρώ.
Διαβάστε ακόμα: VW Tiguan Allspace: Μακρύτερο και 7θέσιο
Μεγαλύτερο, με πιο «συγκρατημένο» στυλ
Το πρώτο στοιχείο που ξεχωρίζει στην παρουσία του νέου Tiguan είναι οι αυξημένες του διαστάσεις, οι οποίες σε συνδυασμό με το τετραγωνισμένο αμάξωμα, του χαρίζουν μια πιο εμφατική εξωτερική εικόνα. Έτσι, το μήκος έχει αυξηθεί πλέον στα 4,486 μέτρα (+60 χλστ.), το πλάτος αντίστοιχα φτάνει τα 1,839 μέτρα (+30 χλστ.), ενώ και το μεταξόνιο είναι μεγαλύτερο. Προς χάριν της αεροδυναμικής, το μόνο που έχει μειωθεί είναι το συνολικό ύψος (1.673 χλστ.). Σχεδιαστικά, όπως προείπαμε το νέο Tiguan διαθέτει ένα τετραγωνισμένο αμάξωμα με πιο «συγκρατημένο» στυλ και λιγότερες καμπύλες από πριν, όπου ξεχωρίζουν στο εμπρόσθιο τμήμα τα τετραγωνισμένα φώτα (εντυπωσιακά LED για το μοντέλο της δοκιμής) και η χρωμιωμένη μάσκα με τρεις οριζόντιες ρίγες. Στο πίσω μέρος υπάρχουν μικρά σε διαστάσεις γωνιώδη φωτιστικά σώματα, ενώ περιμετρικά του αμαξώματος δεν λείπουν και τα απαραίτητα μαύρα πλαστικά προστατευτικά.
Άρτιο ποιοτικά το πρακτικό εσωτερικό
Κατά τα γνωστά δεδομένα της VW, το εσωτερικό του νέου Tiguan ξεχωρίζει περισσότερο για την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής του, παρά για τη σχεδίαση. Έτσι, τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι από τα top στις μη premium προτάσεις, με μαλακό, αφρώδες πλαστικό να ντύνει το πάνω μέρος του ταμπλό, αλλά και σκληρά πλαστικά που έχουν άριστη συναρμογή και φινίρισμα να εφαρμόζονται από εκεί και κάτω. Σχεδιαστικά, στο εσωτερικό του Tiguan οι γραμμές είναι απλές, «καθαρές» και λιτές, χωρίς κάτι το ξεχωριστό, αλλά από την άλλη, με πολύ καλή εργονομία. Ο πίνακας οργάνων στην top εξοπλιστική έκδοση του μοντέλου της δοκιμής ήταν το πλήρως ψηφιακό Active Info Display με οθόνη 12,3 ιντσών, που προσδίδει μια hi-tech νότα στο όλο σαλόνι. Από πλευράς πρακτικότητας, το νέο Tiguan παίρνει άριστα αφού θα φιλοξενήσει χωρίς πρόβλημα 5 ενήλικες επιβάτες στο εσωτερικό του. Πολύ σημαντικό στοιχείο αποτελεί το στάνταρ διαιρούμενο, συρόμενο κατά 16 εκατοστά πίσω κάθισμα, που διαμορφώνει ανάλογα τη χωρητικότητα του μεγάλου πορτ-μπαγκάζ (από 420 έως 615 λίτρα).
Μοτέρ με καλές επιδόσεις-Πολύ καλό κιβώτιο
Στη χώρα μας η VW προσφέρει το τετρακίνητο Tiguan με τον 2λιτρο TDI πετρελαιοκινητήρα των 150 ίππων ισχύος και 340 Nm ροπής αποκλειστικά και μόνο με το 7τάχυτο αυτόματο DSG κιβώτιο. Πρόκειται για ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που για μια ακόμη φορά δουλεύει εξαιρετικά και φροντίζει να αλλάζει σχέσεις την κατάλληλη στιγμή, για να μην αφήσει το μοτέρ να «κρεμάσει» ή να το υποβοηθήσει άμεσα σε μια προσπέραση για να κινήσει σβέλτα το βαρύ 4κίνητο Tiguan. Από την πλευρά του, ο 2λιτρος diesel των 150 ίππων δείχνει να «νιώθει» καλύτερα στο μεσαίο φάσμα περιστροφής του, εκεί όπου η διαθέσιμη ροπή είναι και η υψηλότερη που αποδίδει, ενώ γενικά έχει πολιτισμένη λειτουργία, χωρίς πάντως να είναι ο πιο «αθόρυβος» της κατηγορίας. Αρκετά καλή είναι η μέση κατανάλωσή του, αφού μια μέση τιμή στα 7,9 λτ./100 χλμ. είναι εύκολο να επιτευχθεί στην πράξη, ιδίως εάν ο οδηγός έχει επιλέξει την πιο «Eco» διαμόρφωση στο Σύστημα Driving Profile της VW (Normal, Sport και Individual τα 3 άλλα set-up), που αλλάζει τη χαρτογράφηση του κιβωτίου-κινητήρα.
Διαβάστε ακόμα: Έτσι θα είναι το ταμπλό των Volkswagen στο μέλλον
Άνετο, ποιοτικό και με πολύ καλές off-road δυνατότητες
Τα οδικά χαρακτηριστικά του νέου VW Tiguan είναι σίγουρα ένα από το δυνατό του σημείο. Η νέα πλατφόρμα, με την πολύ καλή ακαμψία δένει αρμονικά το σύνολο και το καθιστά ιδιαίτερα στιβαρό και ασφαλές, χαρίζοντας σιγουριά στον οδηγό του ανεξαρτήτως της διαδρομής ή της ταχύτητας με την οποία κινείται. Παράλληλα, εξαιρετική είναι και η ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου, ενώ η άνεση από την ανάρτηση παρότι συνολικά βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα, δεν αποφεύγει κάποιες ξερές αντιδράσεις όταν περνά από έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Εκτός δρόμου τώρα, το τετρακίνητο Tiguan με την υψηλότερη απόσταση από το έδαφος από το δικίνητο (201 χλστ.) μας έδειξε ότι έχει πολύ καλές δυνατότητες, αφού η τετρακίνηση (αυτόματη, με συμπλέκτη Haldexκαι σύστημα 4Motion Active Control με επιλογές για οδήγηση σε άσφαλτο, χώμα ή χιόνι) δουλεύει εξαιρετικά για να βοηθήσει τον οδηγό να κινηθεί με ασφάλεια ακόμη και σε πιο απαιτητικές εκτός δρόμου διαδρομές. Το τιμόνι με τη σειρά του διαθέτει ηλεκτρική μεταβαλλόμενη υποβοήθηση και έχει αρκετά καλή αίσθηση και το σωστό βάρος.
(+): Ποιότητα, ευρυχωρία, πρακτικότητα, χώροι, οδική συμπεριφορά, εκτός δρόμου λειτουργία τετρακίνησης
(-): Σχεδίαση αμαξώματος και εσωτερικού, άνεση ανάρτησης, τιμή