Δοκιμή Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 116 PS DSG

Η Volkswagen θέλοντας να ενισχύσει ακόμα περισσότερο την τετραετή εμπορική πορεία του T-Cross στην κατηγορία των compact SUV, ξεκίνησε τη διάθεση του σημαντικά αναβαθμισμένου νέου μοντέλου στις αρχές του τρέχοντος έτους. Με σχεδόν 1,2 εκατομμύρια πελάτες να έχουν ήδη επιλέξει το μικρό B-SUV της γερμανικής εταιρίας η επερχόμενη επιτυχία θεωρείται δεδομένη. Οι αλλαγές αφορούν στην εξωτερική εμφάνιση, το εσωτερικό αλλά και τον πιο ισχυρό κινητήρα 1.0 TSI 116 PS. Οι τιμές ξεκινούν από τις 24.950 ευρώ για την αρχική έκδοση 1.0 TSI 95 PS Life και φτάνουν τις 31.350 ευρώ για την κορυφαία 1.5 TSI 150 PS DSG R-Line.

Μοντέρνα και νεανική εμφάνιση

Εξωτερικά το ανανεωμένο T-Cross μοιάζει πιο μυώδες και νεανικό από τον προκάτοχο του. Διατηρώντας τον πολύπλευρο χαρακτήρα του, ξεχωρίζει από τους νέους προφυλακτήρες, τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα και τη διαφορετική μάσκα. Στην έκδοση More προστίθενται ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών (16 ιντσών στη Life), ενώ η R-Line διακρίνεται εξωτερικά από τους διαφορετικού σχεδιασμού προφυλακτήρες και ζάντες, με τα πλαστικά τμήματα να είναι βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος. Νέου σχεδιασμού είναι και οι ενσωματωμένοι προβολείς LED, τα φώτα ημέρας LED και τα πίσω φώτα που μοιάζουν σαν να ενώνονται μεταξύ τους, επίσης LED. Οι προαιρετικοί προβολείς IQ.LIGHT LED matrix είναι μια εντελώς νέα προσθήκη της Volkswagen που προσφέρονται για πρώτη φορά στο T-Cross. Τρία νέα, φρέσκα χρώματα προστέθηκαν στη χρωματική γκάμα του αμαξώματος, το απλό Grape Yellow, το Clear Blue Metallic και το Kings Red Metallic. Το μοναδικό που είναι δωρεάν είναι το κίτρινο, ενώ το ακριβότερο, είναι το κόκκινο.

Βελτιωμένη ποιότητα και φινίρισμα στο εσωτερικό

Πρωταγωνιστικό ρόλο στο εσωτερικό έχουν τα αναβαθμισμένα και βελτιωμένα υλικά. Η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και το φινίρισμα συναντώνται στο σύνολο, με κυρίαρχο το πάνω μέρος του ταμπλό που πλέον είναι ντυμένο με αφρώδες, μαλακό στην αφή υλικό, αντικαθιστώντας τα σκληρά πλαστικά του παρελθόντος. Αλλαγές όμως έχουν γίνει και στις επενδύσεις, ενώ στις ακριβότερες εκδόσεις συναντάμε ραφές στο ταμπλό. Το νέο T-Cross είναι τεχνολογικά αναβαθμισμένο όσον αφορά το ψηφιακό περιβάλλον, καθώς πλέον στο βασικό εξοπλισμό ανήκει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (8 ή 10 ιντσών, αναλόγως έκδοσης) και η οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων (8 ή 9,2 ιντσών) που φιλοξενεί καλύτερης ευκρίνειας γραφικά. Το infotainment διαθέτει την πιο πρόσφατη έκδοση λογισμικού για απροβλημάτιστη λειτουργία της ασύρματης διασύνδεσης με Apple Car Play και Android Auto. Παράλληλα, η λειτουργία του ραδιοφώνου είναι προσβάσιμη άμεσα με κουμπί αφής μεν αλλά εκτός του κεντρικού μενού της οθόνης, κάτι όχι δεδομένο για τα σύγχρονα αυτοκίνητα. Το σύστημα κλιματισμού, βρίσκεται στο κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας και δεν διαθέτει φυσικά κουμπιά. Όλες οι ρυθμίσεις γίνονται με την αφή, συνεπώς μπορείς άθελα σου να αλλάξεις τις παραμέτρους αν ακουμπήσεις με το χέρι κατά λάθος. Λίγο πιο πίσω θα συναντήσουμε κλασικό μηχανικό χειρόφρενο -όχι το γνωστό κουμπί, ένα βολικό ρυθμιζόμενο τεμπέλη με ικανοποιητικό εσωτερικό βάθος για μικροαντικείμενα, μεγάλες θήκες στις πόρτες, τέσσερις συνολικά θύρες USB-C (εμπρός και πίσω), αλλά και τη θήκη επαγωγικής φόρτισης στην βάση της κονσόλας, που όμως λειτουργεί μόνο για συσκευές συμβατές με πρότυπο Qi.

Στα θετικά συγκαταλέγονται οι άνετοι χώροι για τέσσερις επιβάτες ακόμα και υψηλού αναστήματος. Ειδικά ο χώρος πίσω για τα πόδια είναι από τους κορυφαίους στην κατηγορία. Το επαρκές πορτ μπαγκάζ των 385 έως 455 λίτρων (ανάλογα τη θέση του πίσω συρόμενου καθίσματος) και η ανακλινόμενη πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού, επιτρέπουν τη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου μήκους έως και 2.398 χλστ., καθώς το διπλό δάπεδο δημιουργεί μία ενιαία επιφάνεια χωρίς ενοχλητικά σκαλοπάτια. Με μήκος 4.127 χλστ., πλάτος 1.760 χλστ., ύψος 1.573 χλστ. και μεταξόνιο 2.551 χλστ., το T-Cross αποδεικνύεται μια ιδανική επιλογή για έως και τετραμελή οικογένεια με πολύ βολικές διαστάσεις στις καθημερινές μετακινήσεις αλλά και εξορμήσεις εκτός πόλης.

Ψυχωμένος και ελαστικός κινητήρας

Η καρδιά του νέου μοντέλου της Volkswagen «χτυπάει» σε 3 παλμούς. Η βασική έκδοση τροφοδοτείται από τον 1.000άρη TSI των 95 ίππων, η ισχυρότερη με 116 ίππους, ενώ στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται ο 1.500άρης TSI των 150 ίππων. Όλες οι εκδόσεις συνοδεύονται από εξάρι μηχανικό κιβώτιο ή αυτόματο DSG 7 σχέσεων, πλην της τελευταίας που συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο. Το τρικίλυνδρο ψυχωμένο μηχανικό σύνολο της δοκιμής μας με τους 116 και τα 200 Nm ροπής, αποδεικνύεται αρκετά ελαστικό και πολιτισμένο, έχει πολύ καλή απόκριση στο γκάζι, ενώ το 7άρι αυτόματο κιβώτιο είναι ευχάριστο και προπαντός ξεκούραστο. Όταν αποφασίσεις να ασχοληθείς μαζί του, τα paddles πίσω από το τιμόνι θα σε ωθήσουν να ευχαριστηθείς στροφές, ειδικά στο Sport και Manual mode. Εκεί βέβαια η κατανάλωση εύκολα γίνεται διψήφια και ξεφεύγει παρασάγγας από τα 6,7 με 7 λίτρα/100 χλμ., που είναι το φάσμα της «νορμάλ» χρήσης με επιλεγμένο το D. Το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 10,3 δλ. με τις συνολικές επιδόσεις να είναι αρκετά καλές για τα 1.296 κιλά του αμαξώματος, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 192 χλμ./ώρα. Να αναφέρουμε επίσης ότι το νέο T-Cross είναι ένα από τα ελάχιστα αυτοκίνητα στην κατηγορία, που μπορεί να εφοδιαστεί με το σύστημα Travel Assist, το οποίο επιτρέπει να κινείται ημι-αυτόνομα σε συνεργασία με το Lane Assist.

Ιδιαίτερα βολικό για εντός και εκτός πόλης διαδρομές

Οδηγικά, έχει την τυπική συμπεριφορά μοντέλου της γερμανικής φίρμας, χωρίς έντονες κλίσεις λόγω της σχετικά σφιχτής ανάρτησης, παραμένοντας φιλικό και χωρίς εκπλήξεις για τον οδηγό ακόμα και όταν αποφασίσει να το πιέσει. Στο ταξίδι, η άνεση και η ποιότητα κύλισης είναι τα θετικά στοιχεία που κυριαρχούν, καθώς η απόσβεση των κακοτεχνιών του οδοστρώματος, είναι πλέον πολύ καλή, κάτι στο οποίο συμβάλλει και το 60άρι προφίλ των ελαστικών στους τροχούς των 16 ιντσών. Σε χαμηλότερες ταχύτητες όμως και ειδικά μέσα στην πόλη, οι εγκάρσιες ανωμαλίες του δρόμου δεν απορροφώνται πλήρως με αποτέλεσμα να περνάνε ελαφρώς στην καμπίνα των επιβατών. Το τιμόνι προσφέρει καλή αίσθηση, με τα φρένα να είναι αποτελεσματικά και να διαθέτουν δίσκους εμπρός/πίσω. Σε εκτός δρόμου διαδρομές, δικαιολογεί τον SUV περιπετειώδη χαρακτήρα του, καθώς τα καταφέρνει περίφημα (για 2κίνητο), χωρίς εμφάνιση κραδασμών στην κολόνα του τιμονιού, με την ανάρτηση να προσφέρει μεγάλη άνεση ακόμα και σε γοργούς ρυθμούς. Τέλος, τα 180 χλστ. της απόστασης από το έδαφος επιτρέπουν την απροβλημάτιστη λοξοδρόμηση από την άσφαλτο, προσφέροντας ευκαιρίες εξερεύνησης καινούργιων διαδρομών.

(+) Χώροι, πρακτικότητα, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κατασκευής, φρένα
(-) Τιμή, κατανάλωση στην πόλη, τιμή προαιρετικού εξοπλισμού  

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
DSG-7
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
116/-
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
200/2.000-3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
192
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
132
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
84
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενα δισκόφρενα
Πίσω φρένα
Δισκόφρενα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.127
Πλάτος (χλστ.)
1.760
Ύψος (χλστ.)
1.573
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.551
Βάρος (κιλά)
1.296
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
385-455
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
24.950 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store