Η πιο πρόσφατη βενζινοκίνητη έκδοση του δημοφιλούς μικρομεσαίου SUV της Skoda, του Yeti είναι αυτή με τον TSI κινητήρα των 1.4 λτ. απόδοσης 122 ίππων, ο οποίος ήρθε στα τέλη του 2010 να συμπληρώσει το κενό που υπήρχε μεταξύ του 1.2 TSI των 105 ίππων και του μοναδικού στην γκάμα 4κίνητου 1.8 TSI των 160 ίππων. Εξωτερικά δεν υπάρχει καμία διαφοροποίηση (εκτός του λογότυπου TSI) και συνδυάζει τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των SUV με των πολυχρηστικών, όπως είναι η αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος και οι πολλές και μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Στα ανταγωνιστικά του πλεονεκτήματα ανήκει και το πολύ καλό value for money, αφού κοστίζει λίγο παραπάνω από 19.000 ευρώ (τιμή καταλόγου) χωρίς να υπάρχουν ελλείψεις στον εξοπλισμό του.
Κατάλληλος για το Yeti o 1.4 TSI κινητήρας
To υπετροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο των 1.4 λτ. απόδοσης 122 ίππων ταιριάζει ιδανικά στο Yeti εξασφαλίζοντάς του σβέλτες επιδόσεις, ενώ στο σύνολό του το μοτέρ αυτό διαθέτει πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας. Πιο αναλυτικά, για τα 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 10,5 δλ., ενώ την ελαστικότητα και το τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές ευνοεί η αυξημένη ροπή των 200 Nm που αποδίδεται μόλις από τις 1.500 σ.α.λ. Επίσης ο θόρυβος που παράγει κρατιέται σε χαμηλά επίπεδα, η λειτουργία του είναι γραμμική και πολιτισμένη και οι 6 ταχύτητες του θετικού σε αίσθηση κιβωτίου «γεμίζουν» χωρίς δυσκολία δίχως να «κρεμάνε» τον κινητήρα.
Πολύ καλός συνδυασμός άνεσης και σταθερότητας
Στα θετικά γνωρίσματα του Skoda Yeti 1.4 TSI ανήκει και η πολύ καλή συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο, αφού καταφέρνει και συνδυάζει με επιτυχημένο τρόπο το «κράτημα» με την άνεση χάρη στο στιβαρό του πλαίσιο και στις σωστά ρυθμισμένες ανεξάρτητες αναρτήσεις. Παράλληλα η ψηλή θέση οδήγησης και η πολύ καλή περιμετρική ορατότητα ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας, αλλά και την ευκολία κίνησης στην πόλη. Εκτός αυτής, ο οδηγός του Yeti 1.4 TSI είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί πλήρως τα αποθέματα ισχύος του κινητήρα και να κινηθεί σβέλτα και με σιγουριά. Στις ευθείες είναι πολύ σταθερό όπως και στις στροφές, όπου χαρακτηρίζεται για την ουδετερότητά των αντιδράσεών, ενώ το σύστημα διεύθυνσης παρέχει καλή ακρίβεια, αμεσότητα και βάρος και τα φρένα ακινητοποιούν έγκαιρα το αμάξωμα των 1.375 κιλών.
Καλοφτιαγμένο, ευρύχωρο και πρακτικό εσωτερικό
Τον ολοκληρωμένο συνολικά χαρακτήρα του Yeti ενισχύει με την σειρά της και η προσεγμένη εικόνα του εσωτερικού του με την συγκρατημένη αλλά ευχάριστη αισθητική ειδικά στις εκδόσεις με τη διχρωμία. Ποιοτικά είναι σε θέση να καλύψει και τους πιο απαιτητικούς, καθώς το πάνω μέρος του ταμπλό του αποτελείται από αφρώδες υλικό με ευχάριστη υφή, ενώ και τα σκληρά πλαστικά ικανοποιούν όπως ισχύει αντίστοιχα και με την στιβαρή συναρμολόγηση. Απροβλημάτιστη είναι και η εργονομία των σωστά τοποθετημένων και εύχρηστων χειριστηρίων, όπως και η θέση οδήγησης, η οποία θα βολέψει κάθε τύπο αναστήματος. Από πλευράς πρακτικότητας το εσωτερικό του Yeti δεν έχει να ζηλέψει κάτι από ένα πολυχρηστικό αυτοκίνητο λόγω της παρουσίας πολλών αποθηκευτικών χώρων και των πολλαπλών ρυθμίσεων του πίσω καθίσματος. Το τελευταίο χωρίζεται σε τρία τμήματα, τα οποία σύρονται σε μια διαδρομή 80 χλστ., αναδιπλώνονται πλήρως και μπορούν ακόμα και να αφαιρεθούν. Έτσι 4 ενήλικα άτομα θα μετακινηθούν χωρίς παραχωρήσεις, ενώ η χωρητικότητα του ρηχού πορτ μπαγκάζ των 405 λτ. αυξάνεται εύκολα μέχρι τα 510 λτ. με τη μετακίνηση των πίσω καθισμάτων.
(+) Κινητήρας – επιδόσεις, πρακτικότητα εσωτερικού, θέση οδήγησης, άνεση, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κατασκευής, value for money
(-) Κατανάλωση σε «πιεσμένους» ρυθμούς, απόδοση κινητήρα στις υψηλές στροφές